Scenariusz zajęć lekcyjnych przeprowadzonych w klasie II
w dniu ..WRZESIEŃ...... przez Renatę Karwat
Blok tematyczny: Podróże małe i duże
Temat dnia: Wędrówki Ptaków
Cele operacyjne:
- Próbuje rozpoznawać ptaki po ubarwieniu wielkości i głosie
- Uczestniczy w zabawach przyrodniczych (rozróżnia znaczenia słowa „klucz”)
- Zna ptaki, które zostają u nas na zimę, które odlatują z Polski, i które przylatują do naszego kraju.
- Wypowiada się pełnymi zdaniami
- Potrafi wyszukać potrzebne informacje w różnych źródłach
- Umie ułożyć obrazek z części
- Mierzy odcinek za pomocą linijki
- Kreśli odcinki o wskazanej długości za pomocą linijki
- Porównuje długość odcinków
- Określa treść pozamuzyczną i charakter utworu muzycznego
- Zna i stosuje zasady sportowej rywalizacji
Formy:
- indywidualna jednolita
- zbiorowa jednolita
Metody: informujące – wyjaśnienie, opis
problemowe – stawianie zadań
praktycznego działania
Środki dydaktyczne:
- Podręcznik,
- ćwiczenia (j. polskie i matematyka)
- CD 1 (gra w kolory)
- Karta pracy
- Albumy z ptakami
- Tablice pokazowe
- Figury geometryczne z sylabami zapisanymi na odwrocie
- Albumy przyrodnicze,
- Zdjęcia ptaków,
- Blok rysunkowy (pomoce plastyczne)
- Piórka,
- linijki
Materiały źródłowe:
Zestaw pomocy zestawu podręczników „Gra w Kolory”
1. Zbieranie informacji na temat odlotów, i przylotów ptaków na podstawie tekstu z podręcznika, książek przyrodniczych, oraz własnych spostrzeżeń
2. Zabawa dramowa „Konferencja ornitologiczna” – przygotowanie ilustracji w grupach dowolna techniką plastyczną
3. Wysłuchanie nagrania wiersza „Sójka” J. Brzechwa
4. Wyjaśnienie powiedzenia „wybierać się jak sójka za morze”
5. Redagowanie odpowiedzi na pytania na podstawie tekstu popularnonaukowego
6. ćwiczenia oddechowe z piórkami
7. Mierzenie, kreślenie i porównywanie długości odcinków
8. Utrwalanie kolejności liter alfabetu
9. Wysłuchanie i omówienie utworu „Kukułka” L.C. Daquina
10. Rozpoznawanie ptaków, utrwalanie znajomości ich nazw
11. Poznanie ptaków, które odlatują i które przylatują do Polski oraz tych, które sa z nami cały rok
12. Składanie zdjęcia z części.
13. Ustawienia i pozycje wyjściowe do gier i zabaw – zasady sportowej rywalizacji
karat01