TEMAT: DOSKONALENIE SKOKU KUCZNEGO PRZEZ SKRZYNIĘ
Zadania szczegółowe w zakresie:
1.motoryczności: skoczność, równowaga, siła MM RR
2.umiejętności: prawidłowy przeskok przez skrzynie i bezpieczne wylądowanie
3. działań wychowawczych: samokontrola bieżąca, asekuracja kolegi podczas skoku
4. zdrowia: joga a zdrowie
Przybory: materac skrzynia, odskocznia Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: VI — chłopcy Ilość ćwiczących: 14
Metody realizacji zadań ruchowych: — zabawowo-klasyczna, zadaniowo-ścisła
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach,
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas [min] i dozowanie
Uwagi metodyczno-organizacyjne
1
2
4
5
Ćwiczenia kształtujące
Zbiórka, powitanie. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć. Podanie tematu lekcji.
Rozgrzewka:
- gra w „Chińską piłeczkę” – gra w podporze tyłem, bramkami są płotki, piłka jest kopana przez uczniów. Bramki nie są bronione
- pajaczki
- wyskoki z ugięciem nóg i chwytem za kolana
- podskoki w pozycji stojącej, na baczność
- podpór bokiem, obracanie się wokół podpartej ręki
- z przysiadu podpartego wyrzut NN w tył i powrót do pw.
- W siadzie prostym uniesione NN zginamy i prostujemy w kolanach
- jw. Nożyce pionowe
- czworakowanie tyłem
- skoki zajęcze i żabie
10
Zbiórka uczniów w dwuszeregu.
Uczniowie stawiają się dookoła sali, twarzą do środka (ustawienie po kole).
Doskonalenie skoku kucznego przez skrzynię.
- przeskok przez jedna część skrzyni z odskoczni, podczas lotu wykonać pajączka
- jw. Podczas lotu wykonać postawę na baczność
- jw. starają się podczas lotu podciągnąć złączone nogi w kolanach do klatki piersiowej
- z małego rozbiegu wyskok na trzecią część skrzyni, utrzymanie postawy i zeskok na materac (wyskok na skrzynię bez pomocy rąk), omówienie bezpiecznego zeskoku
- jw. skok na skrzynię z pomocą rąk, próba przeskoczenia trzech części skrzyni
- przeskoki przez cztery części skrzyni
- przeskoki przez dużą skrzynię (najpierw wyskok na skrzynię i zeskok)
- próba przeskoku przez skrzynię z cofniętą o około 1m odskocznią
23
Uczniowie ustawiają się w rzędzie. Podczas wykonywania skoku występuje asekuracja z obu stron skrzyni (uczniowie się zmieniają)- na początku nauczyciel pokazuje prawidłową asekurację W czasie oczekiwania na skok uczniowie wykonują skoki na skakance.
Część uspokajająca i korekcyjne:
- w marszu chodzenie na palcach, ramiona w górę wdech następnie podczas opuszczania ramion przechodzimy do marszu na piętach i wykonujemy długi spokojny wydech
Ćwiczenia organizacyjno porządkowe:
- zbiórka
- omówienie lekcji
- pochwała uczniów wyróżniających się podczas ćwiczeń
- sportowe pożegnanie
3
Ustawienie po kole.
Ustawienie w dwuszeregu.
kasperpl