HOSPITACJA 5.
TEMAT: Skok w dal.
PROWADZĄCY: Maria Chudzikiewicz
HOSPITUJĄCY: Jolanta Hadam
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- szybkość, skoczność, koordynacja ruchowa;
UMIEJĘTNOŚCI
- prawidłowa technika skoku w dal;
WIADOMOŚCI
- elementy składowe : rozbieg, odbicie, lot, lądowanie;
- techniki skoku w dal;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- kształtowanie nawyków higienicznych.
DATA: 20.10.2003 r.
KLASA: 2d ( chłopcy)
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16
LICZBA NIE ĆWICZĄCYCH: 2
MIEJSCE ZAJĘĆ: boisko szkolne
POMOCE: szarfy, stojaki, piłka lekarska
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-
ścisła, bezpośredniej celowości ruchu
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach
Tok lekcji
Uwagi dotyczące organizacji i metod nauczania
1. Czynności organizacyjno- porządkowe
1. Zbiórka, powitanie.
2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
3. Podanie i omówienie tematu lekcji.
Uczniowie ustawieni w dwuszeregu.
2. Zabawa ożywiająca.
„Berek zaczarowany” – osoba dotknięta przez berka staje w rozkroku, ramiona w bok do chwili „odczarowania” -dotknięcie przez kolegę.
„Berek ranny” – osoba dotknięta przez berka staje się nowym berkiem, ale równocześnie jedną ręką musi się trzymać za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.
Berek oznaczony szarfą.
Uczniowie biegają swobodnie po całej sali.
3. Ćw. kształtujące
1.Ćw. ramion
Wolny, swobodny bieg, krążenie ramion w przód i w tył.
W marszu z położenia ramion na barkach wyrzuty ramion w przód.
2.Ćw. nóg
Skiping A i B.
3.Ćw. ramion i nóg
Podskokiem, przysiad podparty i powrót do postawy rozkrocznej z ramionami w bok.
Podpór przodem – wyrzuty nóg w tył i w bok(naprzemienne i łącznie).
4.Ćw. tułowia
Stojąc, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.
Opad tułowia w przód, ramiona w bok, naprzemienne wznoszenie ramion z równoczesnym skrętem tułowia.
5.Przebieżki: marsz, trucht; bieg na maksymalnej prędkości, skiping.
6.Ćw. skoczności
Podskoki w miejscu, jednonóż , obunóż.
Co trzeci podskok , wyskok w górę z podciągnięciem kolan do klatki piersiowej.
Start i meta oznaczone przez stojaki na dystansie 30m.
4. Realizacja zadania głównego
1. W marszu obszerna naprzemianstronna praca ramion.
2. W marszu co drugi krok mocniejszy akcent nogi odbijającej oraz wspięcie na śródstopie.
3. Podskoki z unoszeniem nogi wymachowej –udo do poziomu.
4. Podskoki na nodze odbijającej co 3 krok ze wszystkimi elementami wyuczonymi wcześniej.
5. Co 3 krok odbicie z lądowaniem na nogę wymachową.
6. J.w. z krótkim momentem zatrzymania pozycji odbicia w locie.
1. Z rozbiegu odbicie i lądowanie na nogę wymachową w wypadzie, tułów prosto.
2. J.w. ale dołączenie nogi odbijającej do pozycji kucznej i równoczesne wysuniecie do przodu różnoimiennej ręki.
3. J.w. ale odbicie przed piłką lekarską.
4. Nauka lądowania : skok w dal z miejsca z wymachem ramion w przód przy odbiciu i przeniesieniem w tył przy lądowaniu.
5. Pełna forma skoku w dal technika naturalną.
Poruszanie się na obszarze j.w.
Pamiętamy o naprzemianstronnej pracy ramion.
5. Ćw. uspokajające
1. Swobodny marsz, wznoszenie ramion przodem w górę połączone z głębokim wdechem, opuszczanie bokiem z wydechem.
2. „Koci grzbiet”.
3. „Drzewo”.
Nauczyciel koryguje błędy i eksponuje poprawność wykonania.
6. Zakończenie lekcji
1. Podsumowanie lekcji.
2. Wyróżnienie najlepiej ćwiczących.
3. Zachęcenie do aktywności ruchowej w czasie pozalekcyjnym.
4. Pożegnanie.
W rozsypce, stojąc.
kasperpl