zbiórka i odbitka.doc

(31 KB) Pobierz
HOSPITACJA LEKCJI NR…… KLASA………

HOSPITACJA LEKCJI NR KLASA IIIa,b DATA 20.12.2004

 

PROWADZĄCY: Beata Przybyło

TEMAT LEKCJI: Doskonalenie techniki koszykarskiej –zbiórka i dobitka

MIEJSCE ĆWICZEŃ: hala sportowa

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 20

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: piłki koszykowe, szarfy, woreczki, stojaki, stopery, kreda

 

 

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

UWAGI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE

Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe:

1. Zbiórka.

2. Sprawdzenie obecności i stroju sportowego.

3. Omówienie zadań lekcji.

Rozgrzewka:

Ćwiczenia obejmujące poszczególne partie mięśni, wszechstronnie rozwijające organizm.

Część główna:

Ćwiczenia w zespołach.

Przygotowanie miejsca ćwiczeń.

I Zespół

- rzuty do kosza z miejsca i z wyskoku, ustawienia pod różnym kątem w stosunku do tablicy; uczeń oddaje rzut, a drugi zbiera piłkę z tablicy i dobija, następnie zmiana ról;

- pomiar wielkości skoku dosiężnego.

II Zespół

- rzuty do kosza z dwutaktu z prawej i lewej strony;

- test wytrzymałości Denisiuka

( w czasie 30 s ilość cykli –postawa, przysiad podparty, podpór przodem, przysiad podparty, postawa, klaśnięcie nad głową).

III Zespół

- bieg na czas między stojakami;

- bieg z kozłowaniem piłki na czas między stojakami.

Odniesienie pomocy do magazynu.

Ćwiczenia uspokajające:

„Mistrz rzutu” –rzuty z linii rzutów osobistych, wygrywa zespół z największą ilością punktów.

Część końcowa:

1. Podsumowanie i ocena pracy uczniów.

2. Zasugerowanie samodzielnej pracy, aby dążyć do osiągania coraz lepszych umiejętności.

3. Pożegnanie.

 

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu. Nauczyciel motywuje do aktywnego udziału w lekcji.

 

 

Ćwiczenia prezentuje i omawia uczeń wybrany na poprzedniej lekcji.

 

 

Podział na 3 zespoły.

Uczniowie rzucają z linii rzutów osobistych; po trzech kolejkach zmiana kąta ustawienia. Zapisanie ilości trafień.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podział j.w. Każdy zawodnik oddaje 4 rzuty.

 

 

 

Uczniowie siedzą na ławce frontalnie do nauczyciela.

 

 

UWAGI O PROWADZENIU LEKCJI ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zgłoś jeśli naruszono regulamin