Ćwiczenia korekcyjne w schemacie uczeń – przedmiot. Doskonalenie współdziałania analizatora wzrok.doc

(38 KB) Pobierz
HOSPITACJA LEKCJI NR ……………… DATA ……/……/ 2003r

HOSPITACJA LEKCJI NR ……………… DATA ……/……/2003 r                        

KLASA II

 

Prowadzący: mgr Barbara Sobolewska

Temat lekcji Ćwiczenia korekcyjne w schemacie uczeń – przedmiot. Doskonalenie współdziałania analizatora wzrokowego, słuchowego

Miejsce ćwiczeń sala gimnastyczna

Liczba ćwiczących 12

Przybory gąbki lub kawałki styropianu, obręcze gimnastyczne, tyczki.

 

Zadania szczegółowe

Uwagi organizacyjno metodyczne

1.        Zbiórka. Powitanie. Sprawdzenie obecności.

2.        Zabawa ożywiająca, reagowanie na zmianę rytmu uderzeń w bębenek – „Marmurki”.

1/8 – bieg, ¼ - marsz, 1/3 – marsz na czworakach, 4/4 – zatrzymanie w pozycji nieruchomej.

3.        Zabawa orientacyjno – porządkowa. Po otrzymaniu gąbki każde dziecko wykonuje dowolne rzuty i chwyty, na sygnał (jedno mocne uderzenie w bębenek) zatrzymuje się i przyjmuje wysoką pozycję skorygowaną (stopy złączone, ręce opuszczone, głowa prosto, gąbka na głowie).

4.        Dowolne ćwiczenia z gąbką:

a)        w marszu i w biegu przekładanie gąbki z ręki do ręki z tyłu, z przodu, wokół siebie, pod kolanem itp.)

b)        rzut gąbki w górę i przed chwytem klasnąć w dłonie, wykonać przysiad a dotknięciem do podłogi, zakręcić się itp. (próbować, może coś się uda).

c)        podskoki – w rozsypce, gąbki na podłodze; podskoki jednonóż za przesuwaną gąbką lewą i prawą nogą.

5.        Siad skrzyżny. Zabawa ze śpiewem i naśladowaniem „Exstra Maja”.

6.        Zadania (ćwiczenia) kierowane kształtujące prawidłową postawę ciała:

a)        w siadzie skrzyżnym z gąbką na głowie – zrzucić gąbkę głową skłaniając się  w lewo, w prawo, w przód, w tył,

b)        pw. – jw. skręty tułowia w lewo i w prawo, opady tułowia w przód z przesunięciem gąbki po podłodze, wznos RR w górę z gąbką,

c)        siad ugięty, gąbka między kolanami, RR oparte z tyłu, łopatki ściągnięte – skręty kolan w prawą, w lewą stronę,

d)        pw. – jw. – dotknięcie czołem do kolan, powrót do pw.,

e)        leżenie przodem – okrężne podawanie gąbki z ręki do ręki (z przodu i za plecami) o ramionach prostych w obu kierunkach,

f)         pw. – jw. przesuwanie gąbki na podłodze od siebie, do siebie („otwieranie i zasuwanie szufladki”),

g)        leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, stopy wzniesione w górę i częścią podeszwową skierowane do sufitu, a na nich gąbka – powolne prostowanie i zginanie nóg w kolanach tak, aby gąbka nie spadła,

h)        leżenie tyłem, gąbka na klatce piersiowej – wdech nosem, wydech ustami (gąbka unosi się i opada).

7.        Ćwiczenia w rzędach – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym:

a)        przejście do ściany w pozycji wysokiej z gąbką na głowie do słupka, powrót na czworakach z popychaniem gąbki ręką

 

b)        marsz (lub podskoki jednonóż) z prowadzeniem gąbki po podłodze do słupka, dalej do ściany na czworakach z gąbką na karku, z powrotem na czworakach do tyłu, od słupka na nodze przeciwnej – podskok

 

c)        marsz w klęku podpartym i popychanie gąbki głową do słupka, dalej ruchem gąsienicowym w siadzie podpartym z tyłu, gąbka między kolanami, powrót podskokami obunóż z gąbką między kolanami.

 

 

d)        siad prosty, gąbka między stopami, poślizg tyłem do słupka, leżenie przewrotne z przełożeniem gąbki do obręczy, powrót na start w podporze tyłem (gąbki zostają w obręczach)

 

 

8.        Ćwiczenia przeciw płaskostopiu.

a)        w siadzie ugiętym, palce stóp oparte na gąbce –

* przewracanie gąbki od siebie, do siebie

* przesuwanie gąbki ruchem robaczkowym stóp

* odrywanie pięt od podłogi

* chwyt gąbki stroną podeszwową stóp, pięty złączone – „okienko”.

9.        Ćwiczenie rozluźniające połączone z piosenką „Deszczyk”.

10.    Zakończenie zajęć marszem przy dźwiękach bębenka, tamburyna.

 

 

 

w ćwiczeniu 4 wprowadzamy niespodziewane jednokrotne uderzenie w bębenek – dzieci przyjmują skorygowaną pozycję zasadniczą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

reagowanie na znaki utrudnieniem przy skrętach może być ułożenie rąk, np. świecznik, skrzydełka

 

 

w czasie odpoczynku oprzeć brodę na gąbce, a ręce zgięte w łokciach na podłodze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ustawienie w rzędach w zależności od ilości ćwiczących

 

 

 

 

jeżeli gąbka upadnie, dziecko zatrzymuje się, ponownie układa gąbkę, dalej ćwiczy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

po zakończeniu ćwiczeń każdy rząd sprząta swoje pomoce (na bok)

 

 

 

Dzieci w marszu odkładają gąbki w wyznaczonym miejscu.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin