SCENARIUSZ LEKCJI W-F
Temat: Sprawdzian umiejętności z piłki koszykowej
KLASA: DATA:
LICZBA ĆWICZĄCYCH:
1.Zadanie główne : ocena opanowania poznanych elementów technicznych
2.Zadania szczegółowe:
-umiejętności: panowanie nad piłką
-sprawności motorycznej: szybkość, zwinność,
orientacja przestrzenna, skoczność
-wiadomości: przepisy gry w koszykówkę
-działanie wychowawcze: współpraca, dyscyplina, odpowiedzialność
3. Metoda: zabawowa, naśladowcza, ścisła
4.Formy:frontalna, zadaniowa, fragmentów gry
5.Przybory: piłki, stojaki
Zadania
szczegółowe
Czas
Opis ćwiczenia
Metoda
Uwagi metodyczno- organizacyjne
1.CZĘŚĆ WSTĘPNA
-zbiórka
-spr. obecności
-podanie tematu
-rozgrzewka
2.CZĘŚĆ GŁÓWNA
3.CZĘŚĆ KOŃCOWA
8’
5’
3’
15’
-bieg 3x w koło sali z kozłowaniem piłki
-skip A z piłką
-skip C z piłką
-ćwiczenia kształtujące we wszystkich płaszczyznach z piłkami
-zabawy z piłkami
zmiany kierunku kozłowania w biegu : zmiana przed sobą , za plecami , przez pivot , kozłem między nogami - zakończone rzutem do kosz z dwutaktu i po zatrzymaniu
-rzuty z miejsca z odległości 3 i 4,5m
-podania, powtórzenie różnych sposobów podawania piłki
-przygotowanie toru do przeprowadzenia sprawdzianu:
*kozłowanie – ustawienie słupków tak aby można było kozłować piłkę ze zmianami ręki i kierunku biegu po kozłowaniu na każdy kosz jest wykonywany rzut
*rzuty - na jeden kosz z dwutaktu na drugi po zatrzymaniu na jedno tempo z wyskoku
następnie po zebraniu piłki rzut pozycyjny z linii rzutów wolnych
* podania , po skończeniu kozłowania i po rzutach podania piłki z partnerem z odległości 4m
-gra na całym boisku
-uspokojenie organizmu , rzuty z miejsca do kosza
-podsumowanie zajęć
-zebranie sprzętu
Ścisła
Naśladowcza
Zabawowa
Zadaniowa
Fragmentów gry
-zwracamy uwagę na dyscyplinę oraz poprawność wykonywanych ćwiczeń
-piłka trzymana z przodu
-piłka trzymana z tyłu
-naśladowanie prowadzącego
-wybijanka , berek , zabawy z kozłowaniem w miejscu mające na celu przypomnienie kozłowania
-powtórzenie zmian ręki kozłującej w biegu ćwiczący jeden za drugim w odległości 3m w jedną stronę rzut z dwutaktu w drugą po zatrzymaniu
-rzuty z określonych pozycji wykonywane na obydwa kosze
-podania o ścianę z odległości 3m ,oburącz, jednorącz
-pokaz układu ćwiczeń
-ćwiczy jedna osoba w tym czasie reszta ją obserwuje i ocenia błędy jeśli występują
-gra z zachowaniem wszystkich reguł i przepisów
Temat: Rzut z biegu po podaniu
MIEJSCE: sala gimnastyczna
1.Zadanie główne: rzut do kosza po podaniu
-umiejętności: kozłowanie piłki, podania, kozłowanie w biegu
-sprawności motorycznej: skoczność, szybkość , zwinność
-działanie wychowawcze: samoocena, samokontrola, odpowiedzialność za grupę
3.Metody: zabawowa , naśladowcza, ścisła
4.Formy: frontalna ,zadaniowa, fragmentów gry
Uwagi metodyczno-organizacyjne
1 CZĘŚĆ WSTĘPNA
-spr.obecności
-nauka rzutu z biegu
-gra
10 min
3 min
...
kasperpl