DATA: 22.11.2004
KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH
DYSCYPLINA: Piłka koszykowa
TEMAT: Doskonalenie kozłowania piłki w miejscu i w biegu.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- kształtowanie szybkości, zręczności, koordynacji ruchowej;
UMIEJĘTNOŚCI
- doskonalenie kozłowania prawą i lewą ręką;
- podanie piłki z przed klatki piersiowej;
- rzuty osobiste do kosza;
WIADOMOŚCI
- podstawowe zasady sędziowania w koszykówce (rzuty osobiste, zachowanie się wobec przeciwnika);
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- współdziałanie w zespole.
MIEJSCE ZAJĘĆ - sala gimnastyczna
KLASA - Ib
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 14
PŁEĆ - dziewczyny
CZAS - 45 minut
PRZYBORY - piłki koszykowe, stojaki, szarfy
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-
ścisła, bezpośredniej celowości ruchu
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach
PROWADZĄCY - Michał Cieśla
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)
1.Organizacja lekcji
1. Zbiórka, raport, powitanie.
2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
3. Podanie i omówienie zadań lekcji.
2 min.
Ustawienie uczniów w
dwu szeregu.
2. Zabawa ożywiająca
„Berek ranny” –berek stara się schwytać uciekających, jeśli uda mu się kogoś złapać, wówczas dotknięty staje się berkiem i dodatkowo trzyma się za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.
3 min.
Berek oznaczony szarfą.
3. Ćwiczenia kształtujące.
Trucht dookoła sali trzymając piłki przed sobą.
Piłka pod lewym ramieniem, krążenie prawym ramieniem w przód, następnie w tył.
Piłka pod prawym ramieniem, krążenie lewym ramieniem w przód, następnie w tył.
W biegu przekładanie piłki dookoła tułowia w prawo, następnie w lewo.
Piłka trzymana oburącz przed sobą, krok dostawny, co cztery zmiana nogi prowadzącej.
J.w. krok skrzyżny.
W marszu podrzut piłki i chwyt prawą ręką.
J.w. lewą ręką.
W marszu przerzucanie piłki z ręki do ręki.
W marszu przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi kolanami, tułów wyprostowany.
W marszu skłon tułowia w przód i przekładanie piłki między nogami.
W marszu co trzeci krok skłon tułowia w przód z pogłębieniem.
W marszu toczenie piłki między nogami po parkiecie.
W marszu wyrzut piłki w górę i w wyskoku chwyt jej nad głową.
Marsz, odłożenie piłek.
10 min.
Uczniowie poruszają się po obwodzie sali, każdy jest w posiadaniu piłki koszykowej.
Piłka trzymana oburącz.
CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)
4.Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności, rozwijanie zdolności.
1. Jedynka porusza się w dowolnym kierunku zmieniając tempo, dwójka naśladując ruchy jedynki kozłuje piłkę.
2. Jedynka kozłuje piłkę, dwójka stara się wejść w posiadanie piłki zgodnie z przepisami gry w koszykówkę.
3. Szybkie podania z przed klatki piersiowej.
4. J.w. tylko po koźle.
5. Kozłowanie piłki prawą ręką, obiegnięcie partnera, powrót kozłując lewą ręką. Podanie rzutem z przed klatki piersiowej do partnera, który wykonuje kozłowanie w ten sam sposób.
6. Kozłowanie piłki, co trzeci krok zmiana ręki kozłującej, obiegnięcie partnera, następnie podanie mu piłki kozłem, aby wykonał kozłowanie.
7. Kozłowanie piłki w połowie dystansu zatrzymanie naskokiem obunóż (na jedno tempo) i podanie do partnera z przed klatki piersiowej.
8. Kozłowanie poruszając się przodem, powrót z kozłowaniem poruszając się tyłem.
9. Kozłowanie piłki w pozycji wysokiej, ominięcie partnera, powrót kozłując w przysiadzie. Podanie piłki kozłem do partnera, który robi to samo.
15 min.
Uczniowie w parach.
Ćwiczący na szerokości sali.
5. Gra właściwa.
Gra koszykowa ze szczególnym uwzględnieniem elementów technicznych ćwiczonych w poprzedniej części lekcji.
Podział na dwa zespoły.
CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)
6. Ćwiczenia korekcyjne.
1. Leżenie tyłem ramiona w bok, unoszenie do pionu złączonych nóg prostych w kolanach, opuszczanie ich na prawo, powrót do pionu, opuszczanie na lewo, powrót do leżenia.
2. Leżenie przodem ramiona w bok, naprzemianstronne skręty tułowia z dotknięciem prawą stopą lewej dłoni i odwrotnie.
3. Marsz, wznos ramion w górę z jednoczesnym wdechem, głowa wyciągnięta wysoko w górę, powolne opuszczanie rąk z jednoczesnym wydechem.
4 min
Nauczyciel koryguje błędy występujące podczas ćwiczeń.
7. Zakończenie lekcji.
1. Zbiórka.
2. Ocena realizacji celów lekcji.
3. Nastawienie do samodzielnego wykonywania ćwiczeń w wolnym czasie.
4. Pożegnanie.
1 min.
Uczniowie w rozsypce w siadzie skrzyżnym.
kasperpl