Doskonalenie kozłowania piłki w miejscu i w biegu1.doc

(43 KB) Pobierz
KONSPEKT NR DATA: 28

DATA: 22.11.2004

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

              DYSCYPLINA: Piłka koszykowa

              TEMAT: Doskonalenie kozłowania piłki w miejscu i w biegu.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie szybkości, zręczności, koordynacji ruchowej;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          doskonalenie kozłowania prawą i lewą ręką;

-          podanie piłki z przed klatki piersiowej;

-          rzuty osobiste do kosza;

                  WIADOMOŚCI

-          podstawowe zasady sędziowania w koszykówce (rzuty osobiste, zachowanie się wobec przeciwnika);

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          współdziałanie w zespole.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  Ib

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  - 14

    PŁEĆ  -  dziewczyny

                  CZAS  -  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki koszykowe, stojaki, szarfy

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

                                              ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

                  PROWADZĄCY  -  Michał Cieśla

 

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1.Organizacja lekcji

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

3. Podanie i omówienie zadań lekcji.

2 min.

Ustawienie uczniów w

dwu szeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Berek ranny” –berek stara się schwytać uciekających, jeśli uda mu się kogoś złapać, wówczas dotknięty staje się berkiem i dodatkowo trzyma się za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.

3 min.

 

 

Berek oznaczony szarfą.

3. Ćwiczenia kształtujące.

Trucht dookoła sali trzymając piłki przed sobą.

Piłka pod lewym ramieniem, krążenie prawym ramieniem w przód, następnie w tył.

Piłka pod prawym ramieniem, krążenie lewym ramieniem w przód, następnie w tył.

W biegu przekładanie piłki dookoła tułowia w prawo, następnie w lewo.

Piłka trzymana oburącz przed sobą, krok dostawny, co cztery zmiana nogi prowadzącej.

J.w. krok skrzyżny.

W marszu podrzut piłki i chwyt prawą ręką.

J.w. lewą ręką.

W marszu przerzucanie piłki z ręki do ręki.

W marszu przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi kolanami, tułów wyprostowany.

W marszu skłon tułowia w przód i przekładanie piłki między nogami.

W marszu co trzeci krok skłon tułowia w przód z pogłębieniem.

W marszu toczenie piłki między nogami po parkiecie.

W marszu wyrzut piłki w górę i w wyskoku chwyt jej nad głową.

Marsz, odłożenie piłek.

10 min.

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali, każdy jest w posiadaniu piłki koszykowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piłka trzymana oburącz.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

4.Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności, rozwijanie zdolności.

 

 

 

 

 

1. Jedynka porusza się w dowolnym kierunku zmieniając tempo, dwójka naśladując ruchy jedynki kozłuje piłkę.

2. Jedynka kozłuje piłkę, dwójka stara się wejść w posiadanie piłki zgodnie z przepisami gry w koszykówkę.

3. Szybkie podania z przed klatki piersiowej.

4. J.w. tylko po koźle.

5. Kozłowanie piłki prawą ręką, obiegnięcie partnera, powrót kozłując lewą ręką. Podanie rzutem z przed klatki piersiowej do partnera, który wykonuje kozłowanie w ten sam sposób.

6. Kozłowanie piłki, co trzeci krok zmiana ręki kozłującej, obiegnięcie partnera, następnie podanie mu piłki kozłem, aby wykonał kozłowanie.

7. Kozłowanie piłki w połowie dystansu zatrzymanie naskokiem obunóż (na jedno tempo) i podanie do partnera z przed klatki piersiowej.

8. Kozłowanie poruszając się przodem, powrót z kozłowaniem poruszając się tyłem.

9. Kozłowanie piłki w pozycji wysokiej, ominięcie partnera, powrót kozłując w przysiadzie. Podanie piłki kozłem do partnera, który robi to samo.

15 min.

Uczniowie w parach.

 

 

Ćwiczący na szerokości sali.

 

5. Gra właściwa.

 

Gra koszykowa ze szczególnym uwzględnieniem elementów technicznych ćwiczonych w poprzedniej części lekcji.

10 min.

Podział na dwa zespoły.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

6. Ćwiczenia korekcyjne.

1. Leżenie tyłem ramiona w bok, unoszenie do pionu złączonych nóg prostych w kolanach, opuszczanie ich na prawo, powrót do pionu, opuszczanie na lewo, powrót do leżenia.

2. Leżenie przodem ramiona w bok, naprzemianstronne skręty tułowia z dotknięciem prawą stopą lewej dłoni i odwrotnie.

3. Marsz, wznos ramion w górę z jednoczesnym wdechem, głowa wyciągnięta wysoko w górę, powolne opuszczanie rąk z jednoczesnym wydechem.

4 min

Nauczyciel koryguje błędy występujące podczas ćwiczeń.

7. Zakończenie lekcji.

1. Zbiórka.

2. Ocena realizacji celów lekcji.

3. Nastawienie do samodzielnego wykonywania ćwiczeń w wolnym czasie.

4. Pożegnanie.

1 min.

Uczniowie w rozsypce w siadzie skrzyżnym.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin