Doskonalenie techniki koszykarskiej –zbiórka i dobitka.doc

(43 KB) Pobierz
HOSPITACJA NR 2

 

HOSPITACJA NR 2.

 

              TEMAT: Doskonalenie techniki koszykarskiej –zbiórka i dobitka.

 

              PROWADZĄCY: Jerzy Prętnik

              HOSPITUJĄCY:  Antoni Orszykowski, Tomasz Kubal

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

                  MOTORYCZNOŚCI

-          rozwijanie skoczności, koordynacji ruchowej;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          doskonalenie zbiórki piłki z tablicy;

-          doskonalenie rzutu z miejsca;

                  WIADOMOŚCI

-          uzupełnienie znanych przepisów z koszykówki;

-          bardzo dobra skoczność warunkiem skutecznej zbiórki z tablicy;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          umiejętność współpracy w dwójkach i w zespole;

-          wdrażanie do samokontroli.

 

              DATA:  27.04.2004 r.

              KLASA:  V (dziewczynki)

              LICZBA ĆWICZĄCYCH:  14

              LICZBA NIE ĆWICZĄCYCH:  1

              MIEJSCE ZAJĘĆ:  sala gimnastyczna

              PRZYBORY: piłki koszykowe, szarfy, woreczki, stojaki, stopery, kreda, kartki, pisaki

              Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, zadaniowa-ścisła, inwencji twórczej

              Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

UWAGI DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I METOD NAUCZANIA

1. Organizacja lekcji

 

1. Zbiórka.

2. Sprawdzenie obecności i stroju sportowego.

3. Omówienie zadań lekcji.

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu. Nauczyciel motywuje do aktywnego udziału w lekcji.

2. Zabawa ożywiająca.

„Berek zaczarowany” – osoba dotknięta przez berka staje w rozkroku, ramiona w bok do chwili odczarowania” -dotknięcie przez kolegę.

„Berek ranny” osoba dotknięta przez berka staje się nowym berkiem, ale równocześnie jedną ręką musi się trzymać za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.

Berek oznaczony szarfą.

Uczniowie biegają swobodnie po całej sali.

3. Rozgrzewka

Ćwiczenia obejmujące poszczególne partie mięśni, wszechstronnie rozwijające organizm.

Ćwiczenia prezentuje i omawia uczeń wybrany na poprzedniej lekcji.

4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności

( realizacja zadań lekcji)

Ćwiczenia w zespołach.

Przygotowanie miejsca ćwiczeń.

I Zespół

- rzuty do kosza z miejsca i z wyskoku, ustawienia pod różnym kątem w stosunku do tablicy; uczeń oddaje rzut, a drugi zbiera piłkę z tablicy i dobija, następnie zmiana ról;

- pomiar wielkości skoku dosiężnego.

II Zespół

- rzuty do kosza z dwutaktu z prawej i lewej strony;

- test wytrzymałości Denisiuka

( w czasie 30 s ilość cykli –postawa, przysiad podparty, podpór przodem, przysiad podparty, postawa, klaśnięcie nad głową).

III Zespół

- bieg na czas między stojakami;

- bieg z kozłowaniem piłki na czas między stojakami.

Odniesienie pomocy do magazynu.

Podział na 3 zespoły.

Uczniowie rzucają z linii rzutów osobistych; po trzech kolejkach zmiana kąta ustawienia. Zapisanie ilości trafień.

 

 

 

 

 

Zapisanie wyników testu na kartce.

 

 

 

 

Zapisanie wyników na kartce; im mniejsza różnica czasu między biegami, tym lepsza umiejętność kozłowania.

 

Zmiany według inwencji uczniów.

5. Gra szkolna

Podstawowe przepisy gry właściwej, ale zespół otrzymuje 3 pkt. Jeżeli zdobył je po zbiórce i dobitce.

Trzy drużyny, gra na zasadzie „każdy z każdym”.

6. Uspokojenie organizmu

„Mistrz rzutu” –rzuty z linii rzutów osobistych, wygrywa zespół z największą ilością punktów.

Podział j.w. Każdy zawodnik oddaje 4 rzuty.

6. Zakończenie lekcji

1. Podsumowanie i ocena pracy uczniów.

2. Zasugerowanie samodzielnej pracy, aby dążyć do osiągania coraz lepszych umiejętności.

3. Pożegnanie.

Uczniowie siedzą na ławce frontalnie do nauczyciela.

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin