Data 12/09/2003
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO KL IV ab
Prowadzący: Jacek Wilk
TEMAT LEKCJI: Uczymy się kozłowania ze zmianą kierunku.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
1.W ZAKRESIE SPRAWNOŚCI MOTORYCZNEJ ,UCZEŃ:
Kształtuje siłę ramion i nóg.
2.W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI UCZEŃ POTRAFI:
Prawidłowo kozłować prawą i lewą ręką.
3.W ZAKRESIE WIADOMOŚCI UCZEŃ:
Zna podstawowe przepisy gry w koszykówkę, wysokość tablicy i obręczy.
METODY REALIZACJI ZADAŃ:
Naśladowcza ,zabawowa.
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ:
Ścisła.
METODY NAUCZANIA:
Pogadanka ,analityczna.
MATODY ZDOBYWANIA I PRZEKAZYWANIA WIEDZY:
Pogadanka.
MIEJSCE ZAJĘĆ: Sala gimnastyczna.
CZAS TRWANIA: 45minut
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Metody i formy
Docelowe
Zadani
Część wstępna
zapoznają się z zadaniami lekcji.
słuchają informacji nauczyciela.
- przygotowują się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do zajęć.
- przedstawia wpływ współdziałania w zespole na uzyskanie lepszego wyniku..
Część
główna
Zabawa ożywiająca.
Przygotowują organizmu do wysiłku.
Wykonują ćwiczenia w parach
Wykonują ćwiczenia techniczne
Stosuja poznane elementy w grze
„Lawina”
Jeden z uczniów goni kolegów ,jeśli złapie kolegę ,wtedy łapią się za ręce i łapią razem.
Wygrywa ten ,który nie da się złapać.
1.Stojąc, uczniowie trzymają w wyciągniętych dłoniach piłkę wykonują
skłony głowy w przód i w tył.
2.P.w. , j.w. skłony głowy na boki.
3.W lekkim rozkroku trzymając dalej piłkę – krążenia tułowia.
4.Uczniowie stojąc tyłem do siebie w rozkroku przekazują sobie piłkę nad głową, następnie wykonują skłon tułowia w przód i przekazują piłkę między nogami.
5.P.w. siad prosty rozkroczny tyłem do siebie, jeden z uczniów trzyma piłkę, którą poprzez skręt tułowia w lewo przekazuje ją partnerowi. Partner odbiera piłkę z prawej strony a oddaje z lewej.
6.Leżenie tyłem, piłka pomiędzy kostkami, partner stoi za głową- wykonujemy leżenie przewrotne
z równoczesnym wyrzuceniem piłki do partnera.
7.Piłka leży na podłodze, uczeń przeskakuje przez
Piłkę w przód i w tył.
8.Nauka kozłowania w miejscu i w ruchu.
9.Kozłujemy piłkę do pachołka prawą ręką, potem lewą.
10.Swobodne poruszanie się po sali kozłując piłkę.
11.Bieg slalomem, kozłując piłkę.
12.Gra w koszykówkę.
Tłumaczy przebieg zabawy.
Nakazuje dobrać się w pary
Pokazuje ćwiczenia.
Podaje ćwiczenia wyjaśnia cel ćwiczeń
Zabawowa.
Naśladowczo ścisła
Zadaniowo ścisła
Część końcowa
- uspokoi organizm
- oceni poprawność wykonywanych ćw. i poziom własnej sprawności.
- wykona ćwiczenia oddechowe i korekcyjne
- sprzątnie stanowiska ćwiczeń
- bierze udział w omówieniu lekcji.
- prowadzi ćwiczenia oddechowe i korekcyjne
- poleca uporządkować salę
- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji
zadaniowa ścisła
- pogadanka
- dyskusja.
kasperpl