Uczymy się kozłowania ze zmianą kierunku.doc

(43 KB) Pobierz
KONSOEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYZCNEGO

Data 12/09/2003

KONSPEKT LEKCJI  Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO KL IV ab

Prowadzący: Jacek Wilk

 

TEMAT LEKCJI: Uczymy się kozłowania ze zmianą kierunku.

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

 

1.W ZAKRESIE SPRAWNOŚCI MOTORYCZNEJ ,UCZEŃ:

Kształtuje siłę ramion i nóg.

 

2.W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI UCZEŃ POTRAFI:

Prawidłowo kozłować prawą i lewą ręką.

 

3.W ZAKRESIE WIADOMOŚCI UCZEŃ:

Zna podstawowe przepisy gry w koszykówkę, wysokość tablicy i obręczy.

 

METODY REALIZACJI ZADAŃ:

Naśladowcza ,zabawowa.

FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ:

Ścisła.

METODY NAUCZANIA:

Pogadanka ,analityczna.

MATODY ZDOBYWANIA I PRZEKAZYWANIA WIEDZY:

Pogadanka.

MIEJSCE ZAJĘĆ: Sala gimnastyczna.

CZAS TRWANIA: 45minut

 

 

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Metody i formy

 

Docelowe

Zadani

Część wstępna

zapoznają się
z zadaniami lekcji.

słuchają informacji nauczyciela.

- przygotowują się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do zajęć.

- przedstawia wpływ współdziałania w zespole na uzyskanie lepszego wyniku..

Pogadanka.

Część

główna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ożywiająca.

Przygotowują organizmu do wysiłku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonują ćwiczenia w parach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonują ćwiczenia techniczne

 

 

 

 

 

 

 

Stosuja poznane elementy w grze

 

 

 

„Lawina”

Jeden z uczniów goni kolegów ,jeśli złapie kolegę ,wtedy łapią się za ręce i łapią razem.

Wygrywa ten ,który nie da się złapać.

1.Stojąc, uczniowie trzymają w wyciągniętych dłoniach piłkę wykonują

skłony głowy w przód i w tył.

2.P.w. , j.w. skłony głowy na boki.

3.W lekkim rozkroku trzymając dalej piłkę – krążenia tułowia.

4.Uczniowie stojąc tyłem do siebie w rozkroku przekazują sobie piłkę nad głową, następnie wykonują skłon tułowia w przód i przekazują piłkę między nogami.

5.P.w. siad prosty rozkroczny tyłem do siebie, jeden z uczniów trzyma piłkę, którą poprzez skręt tułowia w lewo przekazuje ją partnerowi. Partner odbiera piłkę z prawej strony a oddaje z lewej.

6.Leżenie tyłem, piłka pomiędzy kostkami, partner stoi za głową- wykonujemy leżenie przewrotne

z równoczesnym wyrzuceniem piłki do partnera.

7.Piłka leży na podłodze, uczeń przeskakuje przez 

Piłkę w przód  i w tył.

8.Nauka kozłowania w miejscu i w ruchu.

9.Kozłujemy piłkę do pachołka prawą ręką, potem lewą.

10.Swobodne poruszanie się po sali kozłując piłkę.

11.Bieg slalomem, kozłując piłkę.

12.Gra w koszykówkę.

 

Tłumaczy przebieg zabawy.

 

 

 

 

Nakazuje dobrać się w pary

 

 

 

 

Pokazuje ćwiczenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podaje ćwiczenia wyjaśnia cel ćwiczeń

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawowa.

Naśladowczo ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadaniowo ścisła

Część końcowa

- uspokoi organizm

 

 

 

- oceni poprawność wykonywanych ćw. i poziom własnej sprawności.

- wykona ćwiczenia oddechowe i korekcyjne

- sprzątnie stanowiska ćwiczeń

 

- bierze udział w omówieniu lekcji.

- prowadzi ćwiczenia oddechowe i korekcyjne

- poleca uporządkować salę

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

zadaniowa ścisła

 

- pogadanka

 

- dyskusja.

 

 

 

 

             

Zgłoś jeśli naruszono regulamin