Orszykowski Antoni II rok WF
Temat lekcji: Doskonalenie startu niskiego na wirażu i bieg po wirażu.
Cele lekcji
Umiejętności: uczeń potrafi wykonać start niski na wirażu i biec po wirażu.
Sprawność fizyczna: rozwijanie coraz większej szybkości.
Wiadomości: uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas poruszania się po bieżni.
Pomoce: bloki startowe.
Punkty / ogniwa
toku
Opis zabaw, gier, ćwiczeń
Czas
Czynności
organizacyjno –
porządkowe
Zbiórka, raport, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących. Przedstawienie celów lekcji i uzasadnienie potrzeby ich realizacji.
Kontrola stroju, miejsca ćwiczeń, stanu przyborów i sprzętu.
5 min
Rozgrzewka
Przygotowanie do wysiłku
Część główna – 30 minut
Start niski i bieg
po wirażu
1. Nauka ustawienia bloków na wirażu.
2. Starty indywidualne z bloków na wirażu (3-4x).
3. Starty indywidualne i bieg na dystansie 30 m (3-4x).
4. Doskonalenie startu niskiego na prostej i na wirażu. Grupowy start na sygnał i bieg z maksymalną szybkością na dystansie 30 m (4-6x).
5. Indywidualne biegi po wirażu ze startu wysokiego (luźny bieg – 3 x 40 m).
6. Indywidualne biegi po wirażu na dystansie 60 m z narastającą szybkością (20 m – nabieg, 20 m – przyspieszenie, 20 m – maksymalna szybkość)
– 3 x 60 m.
Pokaz i objaśnienie przez nauczyciela (bloki ustawione przy linii zewnętrznej toru). Zwrócić uwagę na ułożenie ciała i prawidłową pracę ramion.
25 min
Korekcja wad postawy
Ćwiczenie oddechowe. Pozycja stojąca, ręce wzdłuż tułowia. Wdech z przeniesieniem rąk do pozycji „skrzydełek” i ściąganiem łopatek.
Wydech ze skłonem tułowia w przód i opuszczeniem rąk w dół.
3 min
Podsumowanie
lekcji
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji. Ocena aktywności i osiągnięć uczniów. Pożegnanie.
2 min
kasperpl