DATA - 20.10.2003 r.
TEMAT: Rytm trzech kroków –bieg przez płotki.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI:
- kształtowanie koordynacji ruchowej, wytrzymałości, gibkości, siły i skoczności;
UMIEJĘTNOŚCI:
- opanowanie techniki pokonywania płotków;
- opanowanie prawidłowego rytmu biegu płotkarskiego;
WIADOMOŚCI:
- przyswojenie zasad bezpieczeństwa na bieżni;
- poznanie przepisów dotyczących wysokości i rozstawu płotków;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH:
- samokontrola i samoocena poprawności wykonywanych zadań ruchowych;
- odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo.
MIEJSCE ĆWICZEŃ - boisko szkolne
KLASA - 3e (dziewczęta)
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 13
CZAS - 45 minut
PROWADZĄCY - Jolanta Hadam
Metody realizacji zadań ruchowych: pogadanka, bezpośredniej celowości ruchu,
zadaniowa- ścisła, naśladowcza- ścisła.
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, indywidualna
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO PRZYGOTOWAWCZA (15 min)
1.Czynności. organizacyjno-
porządkowe
1. Zbiórka,raport i powitanie.
2 .Sprawdzenie gotowości do zajęć.
3. Podanie tematu lekcji.
4. Teoretyczne wprowadzenie i omówienie zajęć.
3 min.
Ustawienie uczniów w
dwuszeregu.
2.Cwiczenia ożywiające
1. Bieg z wysokim unoszeniem kolan (skiping A).
2. Bieg ze zginaniem podudzi w tył (skiping C).
3. Marsz krokiem wydłużonym przechodzącym w skoki bieżne.
4. Podskoki.
2 min.
Uczniowie wykonują polecenia nauczyciela.
3. Rozgrzewka.
1. Ćw. ramion
Krążenie ramion w przód i w tył.
Wymachy zgiętych ramion w tył z pogłębianiem
2. Ćw. nóg
Siad rozkroczny, ramiona w bok –skrętoskłony tułowia z dotykaniem stopy dłonią różnoimienną.
Siad płotkarski –rytmiczne skłony tułowia w przód.
Przechodzenie od głębokiego przysiadu na jednej nodze do głębokiego przysiadu na drugiej.
3. Ćw. rąk i nóg
Stojąc –wahadłowe wymachy w przód i w tył raz prawą raz lewą nogą, równocześnie naprzemianstronne wymachy ramion
Podskoki w miejscu, co trzeci podciągnięcie kolan do klatki piersiowej.
4. Ćw. tułowia
Siad rozkroczny –skłony :
na jeden do lewej nogi
na dwa dotknięcie brodą podłogi
na trzy do prawej
na cztery wyprost.
W pozycji stojącej, dłonie na biodrach, głębokie skłony w przód, w tył i na boki.
10 min.
Uczniowie znajdują się w rozsypce na wprost nauczyciela.
CZĘŚĆ GŁÓWNA (25 min.)
4. Ćw. techniki konkurencji.
1. Przygotowanie płotków.
2. Nauka rytmu płotkarskiego.
Bieg w rytmie trzykrokowym z pokonywaniem w czwartym kroku płotka.
3. Nauka ataku płotka.
W marszu pokonywanie płotków przez wysuwanie nogi atakującej z równoczesnym wysunięciem przeciwnej ręki ku przodowi i pochyleniem tułowia, noga odbijająca obok płotka
4. Nauka pokonywania płotka nogą zakroczną.
W marszu noga atakująca obok płotka imituje atak, po jej zetknięciu z podłożę noga odbijająca (zakroczna) ugina się i bokiem przechodzi nad poprzeczką płotka.
5. Nauka koordynacji pracy nogi odbijającej i atakującej oraz rąk i tułowia.
W marszu zaakcentowanie dalekiego odbicia przed płotkiem, dalekie postawienie nogi atakującej za płotkiem, prawidłowe przeniesienie nogi zakrocznej. Stopniowe przyśpieszanie marszu i zwiększanie odległości między płotkami.
6. Doskonalenie techniki biegu i rytmu wraz z narastającą prędkością.
Realizacja zadania głównego.
Bieg w rytmie trzykrokowym w warunkach zbliżonych do startowych.
23 min
Rozstawienie płotków 3-4 metry. W początkowym etapie używamy płotków odwróconych.
Płotki (6-8) ustawione jeden za drugim na długości 3-4 metry.
Nauczyciel instruuje uczniów o odpowiednim ułożeniu tułowia i właściwej pracy ramion.
Liczba płotków 4-6. Ustawienie:
-od startu do płotka –13 m.
-między płotkami 8 m
CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)
5. Ćw. uspokajające
1. Marsz ze wspięciem na palce, a następnie pięty.
2. Marsz połączony z głębokim oddychaniem.
3. Marsz –wznos ramion przodem w górę z głębokim wdechem, opust bokiem z wydechem.
4. Sprzątnięcie sprzętu.
3 min
Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe oddychanie.
6. Czynności organizacyjno –porządkowe.
1. Omówienie lekcji, ocena uczniów.
2. Pożegnanie
Uczniowie siedzą na ławce.
kasperpl