Rytm trzech kroków –bieg przez płotki.doc

(47 KB) Pobierz

                                                                                                                DATA  -  20.10.2003 r.

 

PROWADZENIE 1.

 

TEMAT: Rytm trzech kroków –bieg przez płotki.

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

   MOTORYCZNOŚCI:

     -  kształtowanie koordynacji ruchowej, wytrzymałości, gibkości, siły i skoczności;

   UMIEJĘTNOŚCI:

-          opanowanie techniki pokonywania płotków;

-          opanowanie prawidłowego rytmu biegu płotkarskiego;

   WIADOMOŚCI:

-          przyswojenie zasad bezpieczeństwa na bieżni;

-          poznanie przepisów dotyczących wysokości i rozstawu płotków;

   DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH:

-          samokontrola i samoocena poprawności wykonywanych zadań ruchowych;

-          odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo.

 

MIEJSCE ĆWICZEŃ  -  boisko szkolne

KLASA  -  3e (dziewczęta)

LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  13

PRZYBORY  -  płotki,

CZAS  -  45 minut

PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

Metody realizacji zadań ruchowych: pogadanka, bezpośredniej celowości ruchu,

zadaniowa- ścisła, naśladowcza- ścisła.

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, indywidualna

 

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO PRZYGOTOWAWCZA (15 min)

1.Czynności. organizacyjno-

porządkowe

1. Zbiórka,raport i powitanie.

2 .Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3. Podanie tematu lekcji.

4. Teoretyczne wprowadzenie i omówienie zajęć.

3 min.

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2.Cwiczenia ożywiające

1. Bieg z wysokim unoszeniem kolan (skiping A).

2. Bieg ze zginaniem podudzi w tył (skiping C).

3. Marsz krokiem wydłużonym przechodzącym w skoki bieżne.

4. Podskoki.

2 min.

 

 

 

 

 

Uczniowie wykonują polecenia nauczyciela.

3. Rozgrzewka.

1.      Ćw. ramion

Krążenie ramion w przód i w tył.

Wymachy zgiętych ramion w tył z pogłębianiem

2.      Ćw. nóg

Siad rozkroczny, ramiona w bok –skrętoskłony tułowia z dotykaniem stopy dłonią różnoimienną.

Siad płotkarski –rytmiczne skłony tułowia w przód.

Przechodzenie od głębokiego przysiadu na jednej nodze do głębokiego przysiadu na drugiej.

3.      Ćw. rąk i nóg

Stojąc –wahadłowe wymachy w przód i w tył raz prawą raz lewą nogą, równocześnie naprzemianstronne wymachy ramion

Podskoki w miejscu, co trzeci podciągnięcie kolan do klatki piersiowej.

4.      Ćw. tułowia

Siad rozkroczny –skłony :

na jeden do lewej nogi

na dwa dotknięcie brodą podłogi

na trzy do prawej

na cztery wyprost.

W pozycji stojącej, dłonie na biodrach, głębokie skłony w przód, w tył i na boki.

10 min.

Uczniowie znajdują się w rozsypce na wprost nauczyciela.

CZĘŚĆ GŁÓWNA (25 min.)

4. Ćw. techniki konkurencji.

1.      Przygotowanie płotków.

2.      Nauka rytmu płotkarskiego.

Bieg w rytmie trzykrokowym z pokonywaniem w czwartym kroku płotka.

3.      Nauka ataku płotka. 

W marszu pokonywanie płotków przez wysuwanie nogi atakującej z równoczesnym wysunięciem przeciwnej ręki ku przodowi i pochyleniem tułowia, noga odbijająca obok płotka

4.      Nauka pokonywania płotka nogą zakroczną.

W marszu noga atakująca obok płotka imituje atak, po jej zetknięciu z podłożę noga odbijająca (zakroczna) ugina się i bokiem przechodzi nad poprzeczką płotka.

5.      Nauka koordynacji pracy nogi odbijającej i atakującej oraz rąk i tułowia.

W marszu zaakcentowanie dalekiego odbicia przed płotkiem, dalekie postawienie nogi atakującej za płotkiem, prawidłowe przeniesienie nogi zakrocznej. Stopniowe przyśpieszanie marszu i zwiększanie odległości między płotkami.

6.      Doskonalenie techniki biegu i rytmu wraz z narastającą prędkością.

Realizacja zadania głównego.

Bieg w rytmie trzykrokowym w warunkach zbliżonych do startowych.

2 min.

23 min

Rozstawienie płotków 3-4 metry. W początkowym etapie używamy płotków odwróconych.

 

Płotki (6-8) ustawione jeden za drugim na długości 3-4 metry.

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel instruuje uczniów o odpowiednim ułożeniu tułowia i właściwej pracy ramion.

 

 

 

 

Liczba płotków 4-6. Ustawienie:

-od startu do płotka –13 m.

-między płotkami 8 m

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

5. Ćw. uspokajające

1. Marsz ze wspięciem na palce, a następnie pięty.

2. Marsz połączony z głębokim oddychaniem.

3. Marsz –wznos ramion przodem w górę z głębokim wdechem, opust bokiem z wydechem.

4. Sprzątnięcie sprzętu.

3 min

Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe oddychanie.

6. Czynności organizacyjno –porządkowe.

1. Omówienie lekcji, ocena uczniów.

2. Pożegnanie

2 min.

Uczniowie siedzą na ławce.

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin