DATA - 7.11.2003 r.
PROWADZENIE 36.
TEMAT: Atak pozycyjny ( piłka ręczna).
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- szybkość, zwinność, koordynacja wzrokowo-ruchowa;
UMIEJĘTNOŚCI
- atak pozycyjny i szybki;
- zwód i rzut do bramki z wyskoku;
WIADOMOŚCI
- samokontrola wykonywanych ćwiczeń;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- przestrzeganie zasad zdrowej rywalizacji.
MIEJSCE ZAJĘĆ - sala gimnastyczna
KLASA - 3a ( dziewczęta)
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 12
CZAS - 45 minut
POMOCE - piłki ręczne, ławki
PROWADZĄCY - Jolanta Hadam
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, naśladowcza-ścisła, zadaniowa-ścisła,
bezpośredniej celowości ruchu
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)
1.Organizacja lekcji
1. Zbiórka, raport, powitanie.
2. Podanie i omówienie zadań lekcji.
3. Zachęcenie do aktywnego udziału w lekcji.
2 min.
W dwuszeregu.
2. Ćwiczenia kształtujące
Trucht dookoła sali trzymając piłki przed sobą.
Piłka pod lewym ramieniem, krążenie prawym ramieniem w przód, następnie w tył.
Piłka pod prawym ramieniem, krążenie lewym ramieniem w przód, następnie w tył.
W biegu przekładanie piłki dookoła tułowia w prawo, następnie w lewo.
Piłka trzymana oburącz przed sobą, krok dostawny, co cztery zmiana nogi prowadzącej.
J.w. krok skrzyżny.
W marszu podrzut piłki i chwyt prawą ręką.
J.w. lewą ręką.
W marszu przerzucanie piłki z ręki do ręki.
W marszu przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi kolanami, tułów wyprostowany.
W marszu skłon tułowia w przód i przekładanie piłki między nogami.
W marszu co trzeci krok skłon tułowia w przód z pogłębieniem.
W marszu toczenie piłki między nogami po parkiecie.
W marszu wyrzut piłki w górę i w wyskoku chwyt jej nad głową.
13 min.
Uczniowie poruszają się po obwodzie sali, każdy jest w posiadaniu piłki ręcznej.
Piłka trzymana oburącz.
Odłożenie piłek.
CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 23 min.)
3. Ćw. tech.
Rzut
Zwody
Atak szybki
Atak pozycyjny
1. Bieg 2 lub 3 kroki i rzut z wyskoku –rozbieg na wprost, w skos bramki.
2. Stały podaje piłkę, poprzek 2 m od linii pola bramkowego ławka. Ćwiczący rzuca piłkę do bramki po wyskoku nad ławkę.
3. Pierwsi z atakujących i obrońców biegną naprzeciw siebie. Obrońca zatrzymuje się i częściowo przeszkadza atakującemu, który po otrzymaniu piłki od stałego wykonuje zwód i rzuca piłkę do bramki z wyskoku. Po zakończeniu biegną na koniec przeciwnych rzędów.
4. Pierwsi z rzędów podają piłkę do środkowych i biegną na ich miejsce. Środkowy biegnąc w kierunku przeciwnych rzędów, chwyta piłkę i podaje do tych rzędów, a następnie biegnie na ich koniec.
5. Środkowy porusza się miedzy stojakami. Wymiana podań z rozgrywającym, który stoi w odległości ok.3 m przy linii rzutów wolnych. Środkowy otrzymuje i podaje piłkę dobiegając do stojaków ( można stosować podanie kozłem).
3 min.
4 min.
2 rzędy w odległości 15 m przed bramką.
Stojaki na szerokości 3 m.
4. Gra właściwa
Gra ze szczególnym uwzględnieniem elementów technicznych ćwiczonych w poprzedniej części lekcji.
5 min.
Podział na dwa zespoły.
CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 7 min.)
5. Ćw korekcyjne
1. Leżenie przodem na ławce poprzek, ramiona ugięte łokcie przy tułowiu, stopy zaczepione o szczebel drabinki –skłony tułowia w tył.
2. Leżenie tyłem na ławce poprzek, ramiona na barkach, stopy j.w. –odchylanie tułowia w tył.
3. Leżenie tyłem, kolana ugięte, ramiona ugięte w łokciach leżą na parkiecie.
4. Leżenie tyłem, głowa przy drabinkach, ramiona szeroko trzymają drabinkę –unoszenie prostych nóg i bioder do góry, dotknięcie palcami stóp drabinki.
5 min
Uczniowie wykonują ćwiczenia przy drabinkach.
6. Zakończenie lekcji.
1. Ocena realizacji celów lekcji.
2. Nastawienie do samodzielnego wykonywania ćwiczeń w wolnym czasie.
3. Pożegnanie.
Uczniowie siedzą na ławce.
kasperpl