DATA: 05/09/2003
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM KL. IV ab
TEMAT: Nauka odbić sposobem dolnym.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
Prowadzący: mgr Barbara Sobolewska
Asysta : Jacek Wilk
1.W zakresie sprawności motorycznej ,uczeń:
Kształtuje zręczność oraz siłę ramion.
2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
Wykonać odbicie sposobem dolnym.
3.W zakresie wiadomości uczeń:
Zna podstawowe zasady gry w siatkówkę.
Metody realizacji zadań:
Naśladowcza ,zabawowa.
Formy organizacyjne pracy z uczniami:
Podział na pary.
Formy realizacji zajęć:
Ścisła ,naśladowczo – ścisła.
Metody nauczania:
Pogadanka ,analityczna.
Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:
Pogadanka.
Miejsce zajęć: Sala gimnastyczna.
Czas trwania: 45 minut.
Części lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Metody i formy.
Docelowe
Zadania
Część wstępna.
Zapozna się z zadaniami lekcji.
słucha informacji
nauczyciela
przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
sprawdza gotowość do zajęć
podaje zadania i temat lekcji
Część główna „A”
Uczestniczy w zabawie
„Powódź”
Dzieci biegają swobodnie po sali ,na gwizdek uciekają na drabinki.
Tłumaczy przebieg zabawy.
Zabawowo klasyczna
Część główna „B”
Przygotowanie organizmu do wysiłku.
1.Bieg po kole ,krążenia ramion w przód i w tył.
2.Bieg po kole ,na sygnał przysiad i wyskok.
3.Podskoki naprzemienne.
4.Stojąc w rozkroku ,skłon do lewej nogi ,później do prawej.
5.Krążenie bioder.
6.Podskoki w miejscu i przyciągnięcie kolan do klatki piersiowej.
7.Skip „A” , „B”.
8.Pokaz prawidłowego ułożenia dłoni.
9.Jeden z partnerów siedzi na ławeczce i jest przygotowany do przyjęcia piłki. Partner stoi naprzeciwko i rzuca piłkę na ramiona. Osoba siedząca zgina ramiona, następnie wyprostowując je oddając piłkę partnerowi.
10.Pozycj wyjściowa j.w. , uczeń rzuca piłkę do partnera, ten odbija do kolegi.
11.Pozycja wyjściowa i ćwiczenie tak jak ćw. nr9 – uczeń wstaje z ławki oddając piłkę.
12.Stojąc, partner rzuca piłkę na ramiona, uczeń wykonuje pełne odbicie.
13.Odbijanie w parach stojąc naprzeciwko siebie.
Nakazuje wykonanie ćwiczeń
Naśladowczo – ścisła.
Zadaniowo ścisła.
Część końcowa.
Uspokoi organizm po wysiłku
Oceni przydatność lekcji do poprawy współpracy
P.W siad skrzyżny tyłem do drabinek ściany na sygnał uczniowie przyjmują pozycję umówioną wcześniej przez nauczyciela (siad skrzyżny ręce położone na kolanach plecy wyprostowane klatka piersiowa wysunięta do przodu). Ta pozycję utrzymujemy jak najdłużej.
poleca wykonanie
ćw. oddechowych
pomoże w
analizie lekcji
podsumuje pracę
uczniów pomoże
wyciągnąć
wnioski z lekcji .
kasperpl