NAUKA SPOSOBEM DOLNYM kl 4 ab 5.doc

(39 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

DATA: 05/09/2003

 

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO  W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM KL. IV ab

 

TEMAT: Nauka odbić sposobem dolnym.

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

Prowadzący: mgr Barbara Sobolewska

Asysta : Jacek Wilk

 

1.W zakresie sprawności motorycznej ,uczeń:

Kształtuje zręczność oraz siłę ramion.

 

2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

Wykonać odbicie sposobem dolnym.

 

3.W zakresie wiadomości uczeń:

Zna podstawowe zasady gry w siatkówkę.

 

Metody realizacji zadań:

Naśladowcza ,zabawowa.

Formy organizacyjne pracy z uczniami:

Podział na pary.

Formy realizacji zajęć:

Ścisła ,naśladowczo – ścisła.

Metody nauczania:

Pogadanka ,analityczna.

Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:

Pogadanka.

Miejsce zajęć: Sala gimnastyczna.

Czas trwania: 45 minut.

 

 

 

Części lekcji

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Metody i formy.

Docelowe

Zadania

Część wstępna.

Zapozna się z zadaniami lekcji.

słucha informacji

nauczyciela

przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

 

sprawdza gotowość do zajęć

podaje zadania i temat lekcji

Pogadanka.

Część główna „A”

Uczestniczy w zabawie

 

„Powódź”

Dzieci biegają swobodnie po sali ,na gwizdek uciekają na drabinki.

Tłumaczy przebieg zabawy.

Zabawowo klasyczna

 

Część główna „B”

Przygotowanie organizmu do wysiłku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Bieg po kole ,krążenia ramion w przód i w tył.

2.Bieg po kole ,na sygnał przysiad i wyskok.

3.Podskoki naprzemienne.

4.Stojąc w rozkroku ,skłon do lewej nogi ,później do prawej.

5.Krążenie bioder.

6.Podskoki w miejscu i przyciągnięcie kolan do klatki piersiowej.

7.Skip „A” , „B”.

8.Pokaz prawidłowego ułożenia dłoni.

9.Jeden z partnerów siedzi na ławeczce i jest przygotowany do przyjęcia piłki. Partner stoi naprzeciwko i rzuca piłkę na ramiona. Osoba siedząca zgina ramiona, następnie wyprostowując je oddając piłkę partnerowi.

10.Pozycj wyjściowa j.w. , uczeń rzuca piłkę do partnera, ten odbija do kolegi.

11.Pozycja wyjściowa i ćwiczenie tak jak ćw. nr9 – uczeń wstaje z ławki oddając piłkę.

12.Stojąc, partner rzuca piłkę na ramiona, uczeń wykonuje pełne odbicie.

13.Odbijanie w parach stojąc naprzeciwko siebie. 

Nakazuje wykonanie ćwiczeń

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naśladowczo – ścisła.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadaniowo ścisła.

Część końcowa.

Uspokoi organizm po wysiłku

 

 

Oceni przydatność lekcji do poprawy współpracy

P.W siad skrzyżny tyłem do drabinek ściany na sygnał uczniowie przyjmują pozycję umówioną wcześniej przez nauczyciela (siad skrzyżny ręce położone na kolanach plecy wyprostowane klatka piersiowa wysunięta do przodu). Ta pozycję utrzymujemy jak najdłużej. 

 

poleca wykonanie

ćw. oddechowych

pomoże w

analizie lekcji

podsumuje pracę

uczniów pomoże

wyciągnąć

wnioski z lekcji .

Zadaniowo ścisła.

 

Pogadanka.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin