Gry i zabawy ruchowe3.doc

(46 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z gier i zabaw ruchowych

                Konspekt lekcji z gier i zabaw ruchowych

 

1. Data lekcji:13.03.2003r.   Klasa: II Chłopcy

2. Temat lekcji: Gry i zabawy ruchowe.

3. Cele główne lekcji w zakresie:

     -   Motoryczności kształtowanie: szybkości i koordynacji ruchowej.

     -   Umiejętności: zapamiętywania i kojarzenia osób

     -   Wiadomości: o potrzebie stosowania ćwiczeń gimnastycznych

     -   Działania wychowawcze: kształtowanie właściwej dyscypliny na zajęciach

     -   Zdrowia: zapobieganie koślawości kolan

4. Miejsce lekcji: salka gimnastyczna

5. Przybory / przyrządy: piłki, szarfa, kreda( do wyznaczania STARTU i METY)

6. Czas lekcji: 45 minut

7. Liczba ćwiczących: 18

8. Metody realizacji zadań ruchowych: metoda zabawowo-klasyczna, naśladowczo-ścisła

9. Formy prowadzenia zajęć: forma frontalna i indywidualna

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe lekcji

Czas dozowania

Uwagi organizacyjno metodyczne

1. Ćwiczenia organizacyjno porządkowe.

Zbiórka, przywitanie klasy, sprawdzenie obecności oraz gotowości do zajęć; podanie tematu lekcji, celów i zadań; motywacja uczniów do uczestniczenia w zajęciach- najlepiej ćwiczące osoby będą nagrodzone dobrymi ocenami.

3-5 minut.

Ustawienie w dwuszeregu.

2. Zabawa ze śpiewem.

„W naszej szkółce” dzieci poruszają się w prawo lub lewo, śpiewając. W tym czasie jedno z dzieci umyka z koła i chowa się w pobliżu. Na zakończenie zwrotki dziecko stojące w środku odsłania oczy i stara się zgadnąć, kto wyszedł z koła. Jeśli trafnie wymieni jego imię, ukryte dziecko wraca i zajmuje miejsce w środku koła. W przeciwnym razie stające w kole nadal w nim pozostaje i zabawa toczy się dalej. Dzieci tworzące koło często zmieniają kierunek.

3-5 minut.

Dzieci ustawiają się w koło, jedno z nich staje w środku i zasłania sobie oczy. Rozdajemy wcześniej przygotowane kartki z tekstem piosenki.

3. Zabawa lub gra orientacyjno- porządkowa.

„Kto zmienił miejsce” wyznaczamy jedną osobę która po przyglądnięciu się ustawieniu osobom wychodzi na zewnątrz. Podczas jego nieobecności uczestnicy zmieniają się miejscami. Po powrocie nieobecnej osoby stara się ona odgadnąć kto zmienił miejsce. 

5-8 minut.

Ustawiamy wszystkich w kole, półkolu, rzędzie bądź szeregu. Zabawa nadaje się dla zespołów, które dobrze się znają.

4. Zabawa lub gra na czworakach.

„Wyścig taczek” w każdej parze jedna osoba jest „taczką”, staje on w podporze i podaje nogi swemu partnerowi który chwyta go za uda i staje między nimi. Wszystkie pary wyruszają z jednej linii startu i wyruszają na sygnał w kierunku mety. Wygrywa para która szybciej pokona wyznaczony dystans. 

3-5 minut.

Gracze dobierają się w pary. Wyznaczamy linie startu i mety.

5. Zabawa lub gra rzutna.

„Obijany w kole” zawodnicy stojący na obwodzie koła starają się trafić w obijanego, który unika trafienia. Nie wolno mu chwytać piłki. Kto rzucił, ale nie trafił w obijanego, sam idzie na jego miejsce.

3-5 minut.

Nie wolno „obijać” powyżej pasa.  

6. Zabawa lub gra bieżna.

„Berek ranny”- stara się on schwytać kogoś z uciekających uczestników. Po dotknięciu kogoś złapana osoba zakłada szarfę i stara się złapać innego zawodnika ale z tym utrudnieniem że musi on trzymać się za miejsce w które został dotknięty przez berka.

5-8 minut.

Berek ma na sobie szarfę.

7. Zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Piłka parzy” uczestnicy stają na środku sali w luźnej gromadce, wyznaczamy dwie osoby do rzucania parzącymi piłkami które stają na dwóch krańcach sali. Rzucający starają się wykluczyć z gry jak największą liczbę uczestników, poprzez trafienie ich piłką.

5-8 minut.

Zwrócenie uwagi na ostrożne rzuty piłką w stronę zawodników.

8. Zabawa skoczna.

„Sprężynka” uczniów dzielimy na trzy 6- osobowe rzędy. Pierwsza osoba wkłada sobie piłkę między kolana i stara się bez wypadnięcia jej na ziemie przebyć wyznaczoną trasę. Piłkę otrzymuje kolejna osoba i tak aż wszyscy zawodnicy wezmą udział w grze. Wygrywa drużyna która najszybciej skończy.

4-5 minut.

Piłka trzymana między kolanami koryguje wadę koślawości kolan.

9. Zabawa ze śpiewem.

„Zgadywanka” dzieci wiążą koło, w środku którego staje jeden uczestnik. Koło posuwa się w prawą lub lewą stronę w takt śpiewanej piosenki. Po zakończeniu pierwszej zwrotki zatrzymuje się, a uczestnicy stają twarzami do środka koła i klaszcząc śpiewając refren. Dziecko stojące w kole wskazuje na jedno z obwodu koła która ma za zadanie odpowiedzieć na zadane mu pytanie.

3-5 minut.

Podać uczniom tekst piosenki

10. Czynności organizacyjno-porządkowe.

Uporządkowanie sali, zbiórka, podsumowanie zajęć, wyróżnienie i nagrodzenie najlepiej ćwiczących, zadanie pracy domowej (wykonanie trzech serii ćwiczeń rozciągających), pogadanka na temat ćwiczeń gimnastycznych.

5 minut.

Ustawienie w szeregu w siadzie skrzyżnym.

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin