Gry i zabawy ruchowe.doc

(35 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI: Lekkoatletyki NR: 01

KONSPEKT LEKCJI: Gry i zabawy ruchowe   NR: 07                                                      Data: 10.09.2003 r.

 

Klasa: IV    Liczba ćwiczących: 14    Czas trwania: 45‘    Miejsce: Sala gimnastyczna

Przybory: 4 chorągiewki w różnych kolorach, szarfy w 4 kolorach, piłka siatkowa, 4 piłki koszykowe

Umiejętności (Zadania główne i dodatkowe):Nauka zabawy skocznej „Wyścig Pajaców”; Doskonalenie gry rzutnej „Piłka w rzędach”

Motoryczność: Szybkość i sprawność ruchowa

Wiadomości: Przepisy o organizacji zabaw ruchowych

 

Tok Lekcyjny

Nazwa i opis ćwiczenia

Powt/Czas

Uwagi organizacyjo – metodyczne

Cz. I wstępna

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji

1’

 

XXXXXXXXX

             N                      

Cz. II A

Ćw. RR

Ćw. NN

Ćw. T

Ćw. mm. Brzucha

Ćw. mm. Grzebietu

Przebieżki

Ćw. skocznościowe

Bieg dookoła boiska

- wymachy RR w tył

- skip A

- obszerne krążenie T

- „brzuszki”

- „mostek”

- bieg po przekątnej sali

- przysiad, na sygnał wyskok

1’

10x

10x

5x

10x

10 sek.

2x

5x

 

Cz. II B

1. Zabawa orientacyjno-rzutna

 

 

 

 

 

2. Zabawa orientacyjno-porządkowa

 

 

 

 

 

3. Gra rzutna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Gra bieżna

 

 

 

 

 

 

5. Zabawa skoczna

 

 

 

 

6. Zabawa orientacyjno-porządkowa

„Wąż w kole” – Dwa zespoły w których jeden to wąż staje w rzędzie wew. koła, drugi zaś ustawia się na obwodzie koła podając sobie piłkę tak by trafić ostatnie dziecko z rzędu, trafione dziecko idzie na początek rzędu. Zbijany jest następny.

„Tworzenie kół i szeregów” – Dzieci swobodnie biegają po wyznaczonym terenie. Na gwizdek ustawiają się w szeregu, koła, dwuszeregu, rzędach wg wcześniejszej umowy. Dobierają się kolorami szarf przy swoich chorągiewkach.

„Piłka w rzędach” – Ustawienie zespołów w rzędach. Połowa dzieci każdego zespołu staje naprzeciw swojego rzędu w odległości 10 kroków. Pierwsze dziecko z rzędu każdego zespołu rzuca piłkę do dziecka naprzeciwko, a samo idzie na koniec swojego rzędu. Wygrywa ten zespół, który szybciej wykona zadanie.

„Wyścig rzędów” – Zespoły stają w rzędach, każdy za biodra chwyta swego poprzednika. Na sygnał zespoły biegną tam i z powrotem i ustawiają się w rzędach na mecie. Wygrywa ten zespół, który szybciej się ustawi.

„Wyścig Pajaców” – Ustawienie w rzędach, na sygnał pierwszy wykonuje na przemian rozkrok i zeskok do mety. Powrót biegiem.

„Skąd słychać gwizdek” – Dzieci zamykają oczy. Prowadzący gwiżdże a dzieci obracają się w kierunku sygnału. 

 

 

 

 

 

 

5’

 

 

 

 

 

 

 

 

4’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 razy

 

 

 

 

 

 

4 razy

 

 

 

3-4’

 

 

 

2-3’

Podział na 4 zespoły, rozdanie szarf

Cz. III Końcowa

-  Zbiórka, omówienie lekcji,  pożegnanie

1’

XXXXXXXX

          N

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin