KONSPEKT LEKCJI: Gry i zabawy ruchowe NR: 07 Data: 10.09.2003 r.
Klasa: IV Liczba ćwiczących: 14 Czas trwania: 45‘ Miejsce: Sala gimnastyczna
Przybory: 4 chorągiewki w różnych kolorach, szarfy w 4 kolorach, piłka siatkowa, 4 piłki koszykowe
Umiejętności (Zadania główne i dodatkowe):Nauka zabawy skocznej „Wyścig Pajaców”; Doskonalenie gry rzutnej „Piłka w rzędach”
Motoryczność: Szybkość i sprawność ruchowa
Wiadomości: Przepisy o organizacji zabaw ruchowych
Tok Lekcyjny
Nazwa i opis ćwiczenia
Powt/Czas
Uwagi organizacyjo – metodyczne
Cz. I wstępna
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji
1’
XXXXXXXXX
N
Cz. II A
Ćw. RR
Ćw. NN
Ćw. T
Ćw. mm. Brzucha
Ćw. mm. Grzebietu
Przebieżki
Ćw. skocznościowe
Bieg dookoła boiska
- wymachy RR w tył
- skip A
- obszerne krążenie T
- „brzuszki”
- „mostek”
- bieg po przekątnej sali
- przysiad, na sygnał wyskok
10x
5x
10 sek.
2x
Cz. II B
1. Zabawa orientacyjno-rzutna
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa
3. Gra rzutna
4. Gra bieżna
5. Zabawa skoczna
6. Zabawa orientacyjno-porządkowa
„Wąż w kole” – Dwa zespoły w których jeden to wąż staje w rzędzie wew. koła, drugi zaś ustawia się na obwodzie koła podając sobie piłkę tak by trafić ostatnie dziecko z rzędu, trafione dziecko idzie na początek rzędu. Zbijany jest następny.
„Tworzenie kół i szeregów” – Dzieci swobodnie biegają po wyznaczonym terenie. Na gwizdek ustawiają się w szeregu, koła, dwuszeregu, rzędach wg wcześniejszej umowy. Dobierają się kolorami szarf przy swoich chorągiewkach.
„Piłka w rzędach” – Ustawienie zespołów w rzędach. Połowa dzieci każdego zespołu staje naprzeciw swojego rzędu w odległości 10 kroków. Pierwsze dziecko z rzędu każdego zespołu rzuca piłkę do dziecka naprzeciwko, a samo idzie na koniec swojego rzędu. Wygrywa ten zespół, który szybciej wykona zadanie.
„Wyścig rzędów” – Zespoły stają w rzędach, każdy za biodra chwyta swego poprzednika. Na sygnał zespoły biegną tam i z powrotem i ustawiają się w rzędach na mecie. Wygrywa ten zespół, który szybciej się ustawi.
„Wyścig Pajaców” – Ustawienie w rzędach, na sygnał pierwszy wykonuje na przemian rozkrok i zeskok do mety. Powrót biegiem.
„Skąd słychać gwizdek” – Dzieci zamykają oczy. Prowadzący gwiżdże a dzieci obracają się w kierunku sygnału.
5’
4’
4 razy
3-4’
2-3’
Podział na 4 zespoły, rozdanie szarf
Cz. III Końcowa
- Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie
XXXXXXXX
kasperpl