Data 16/09/2003
PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM W KLASIE V bc.
Zadanie główne: Doskonalimy swoją sprawność koordynacyjno – kondycyjną
poprzez ćwiczenia w obwodzie stacyjnym.
Prowadzący: Jacek Wilk
Zadania szczegółowe w zakresie:
Sprawności motorycznej
Uczeń:
Ø zwiększy skoczność
Ø rozwinie równowagę i orientację przestrzenną
Ø wzmocni siłę mięśni RR, NN i T
Ø zwiększy zwinność, gibkość
Umiejętności
Ø potrafi dobrać ćwiczenia rozwijające siłę
Ø potrafi dobrać ćwiczenia rozwijające skoczność i zwinność
Wiadomości
Ø zna zasady ćwiczenia rozwijające siłę, zwinność i równowagę
Ø dostrzega potrzebę własnego usprawniania się
Usamodzielniania
Ø przygotowuje miejsce ćwiczeń
Ø akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli
ü dokona samooceny swoich umiejętności
Ø dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących
ü przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas zajęć
ü stosuje właściwy strój sportowy
Część lekcji
Czynności uczniów
Czynności nauczyciela
Metody
docelowe
zadania
Wstępna
- zapozna się z zadaniami lekcji
- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
- przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do zajęć
- podaje zadania lekcji
- omawia wpływ ćwiczeń na organizm
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć
- pogadanka
Część główna A
- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
- uczestniczy w zabawie „Berek ranny”
- wykona ćwiczenia kształtujące RR, NN, T
truchta dookoła sali z jednoczesnym krążeniem RR w przód i w tył
wykona skłony boczne T
wykona skip A i C
wykona na sygnał przysiad z wyskokiem
wykona krążenia bioder
wykona krążenia T
z pozycji przysiadu podpartego wykona jednoczesne i naprzemienne wyrzuty NN w tył
- wyjaśnia zabawę
- wyróżnia zwycięzców
- poleca trucht dookoła sali
- obserwuje pracę uczniów
- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów
- dozuje ćwiczenia
- poleca utworzenie kolumny „rój”
- zabawowa klasyczna
- zadaniowa ścisła
Część główna B
-wzmocni siłę mięśni RR
- rozwinie równowagę i orientację przestrzenną
- zwiększy zwinność, gibkość
- wzmocni siłę mięśni T
- zwiększy skoczność
I Siła RR
- z leżenia przodem, przodem do drabinki wykona wejście na RR do zwisu klęcznego, a następnie wykona RR przejście na drugą drabinkę, zejdzie dowolnym sposobem
II Równowaga
- wykona przejście po ławeczce, zejście dowolne
III Zwinność i gibkość
- wykona przewrót w przód, przełoży szarfę z dołu do góry, wykona przewrót w tył, przełoży szarfę z góry do dołu
IV Siła T
- z leżenia tyłem wykona skłony T w przód
V Skoczność
- wykona serie przeskoków po kwadracie
- poleca dobrać się w pięć grup ćwiczebnych
- poleca przygotować stacje
- wyjaśnia zadania na poszczególnych stacjach
- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń
- zadaniowa ścisła i problemowa
Końcowa
- uspokoi organizm
- oceni poprawność wykonywanych ćw. i poziom własnej sprawności
- wykona ćwiczenia oddechowe i korekcyjne
- sprzątnie stanowiska ćwiczeń
- bierze udział w omówieniu lekcji
- prowadzi ćwiczenia oddechowe i korekcyjne
- poleca uporządkować salę
- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji
- dyskusja
kasperpl