Data 25/09/2003
PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE W KLASIE V ab
Temat lekcji:
Kształtujemy sprawność ogólną z zastosowaniem toru przeszkód.
Prowadzący: Jacek Wilk
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
- poprawi następujące cechy motoryczne: szybkość, moc, skoczność, wytrzymałość, zwinność i szybkość reakcji
Umiejętności
- potrafi bezbłędnie pokonać tor przeszkód
- potrafi współpracować z partnerem i z grupą
Wiadomości
- zna zasady bezpiecznego poruszania się po torze przeszkód
- wie w jaki sposób przygotować organizm do wysiłku
Usamodzielniania
- współuczestniczy w organizacji lekcji: przygotuje i sprzątnie przybory potrzebne do lekcji
- angażuje się do współpracy w grupie
- wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej, akceptuje potrzebę samodoskonalenia
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
- pogadanka
Część główna A
Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.
- uczestniczy w zabawie ożywiającej „berek”
- wykonuje ćwiczenia rozgrzewające mm RR,NN, T w parach (skłony, opady, podskoki, przysiady, ćwiczenia rozciągające w siadzie itp.,)
- wykona ćwiczenia bez piłek zaproponowane przez nauczyciela
- przygotuje i zaproponuje zabawę ożywiającą
-poleca dobrać się w pary, proponuje ćwiczenia
- obserwuje i czuwa nad prawidłowym wykonaniem ćwiczeń
-zabawowa klasyczna
- zadaniowa ścisła
Część główna B
Pokona tor przeszkód.
Poprawi cechy motoryczne.
Rozwinie własną inwencję.
Wdroży się do udziału we współzawodnictwie.
I. Wykonuje zadania na torze przeszkód:
- wyskok dosiężny z przysiadu do przysiadu z piłką do koszykówki (x3)
- pokonuje biegiem slalom wahadłowy
- przechodzi po ławeczce na czworakach
-przeskakuje obunóż przez piłki lekarskie
II. Przeskakuje przez skakankę dowolnymi sposobami
-wykonuje ćwiczenia z obręczą wg własnej inwencji
Pokonuje tor przeszkód wg własnej inwencji.
Bierze udział w wyścigu na torze przeszkód ( wyskok z piłką do koszykówki z przysiadu do przysiadu, bieg po slalomie, przejście po ławeczce na czworakach, powrót biegiem z przejściem między NN partnerów)
- dzieli ćwiczących na dwie grupy
-omawia zadania na torze przeszkód
-czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń
-dokonuje zmiany ćwiczących
Czuwa nad poprawnością zadań.
Omawia zadania na torze przeszkód, czuwa nad poprawnością wykonywanych zadań
-problemowa
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.
Zaktywizuje się do samodoskonalenia
- wykona ćwiczenia oddechowe i rozluźniające w marszu
- proponuje ćwiczenia
- zachęca uczniów do doskonalenia własnej sprawności poprzez pokonywanie przeszkód wg własnej inwencji na terenach pozaszkolnych
- poleca sprzątnięcie sprzętu
kasperpl