hospitacja 07 04 2003 - terenowa LA.doc

(49 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

HOSPITACJA ZAJĘĆ – Gimnastyka

Prowadzący: Andrzej Kurpeta

 

Temat: Terenowy tor przeszkód

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności (zwinność, kondycja fizyczna, zręczność, zmysł równowagi, siła)

b)     umiejętności (korzystanie z mapy)

c)      wiadomości (prawidłowy dobór obuwia do zajęć terenowych)

d)     działań wychowawczych (ochrona naturalnego środowiska)

e)      zdrowotnym (wpływ zajęć na świeżym powietrzu na zdrowie - hartowanie)

 

Miejsce ćwiczeń: przyszkolny park

Czas: 7 kwiecień

Klasa: 6 – ta, chłopcy

Przybory, przyrządy: dwie liny jedna 4 m a druga 6 m,

                                  

Czas lekcji: 45 min.

Liczba ćwiczących: 12

 

Tok Lekcji

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

3-4 min.

Zbiórka w dwuszeregu

przed budynkiem szkoły

 

Rozdanie map

Przejście na miejsce lekcji

Bieg truchtem na miejsce zajęć. W międzyczasie zatrzymanie i wykonanie następujących ćwiczeń:

  1. W rozkroku skłony tułowia naprzemiennie do prawej i lewej nogi,
  2. Wymachy nogami do trzymanych przed sobą rąk(naprzemienne),
  3. Wymachy ramion w przód i w tył,
  4. Krążenia głowy w lewo i w prawo,
  5. „Pajacyki”,
  6. Skręty tułowia z rękami rozłożonymi poziomo na boki,
  7. Podskoki obunóż,
  8. Podskoki na prawej nodze,
  9. Podskoki na lewej nodze.
  10. Przebieżki 5m
  11. Przebieżki 15m

 

8-10 min

Rozgrzewka po 2 min. Truchtu

Ad1 5x do obu nóg

Ad2 3x na każdą nogę

Ad3 ~ 30 sek.

Ad4 ~ 10 sek.  na każdy kierunek

Ad5 5x

Ad6 3x w każdą stronę

Ad7 5x

Ad8 5x

Ad9 5x

Ad10 4 zawroty

Ad11 2 zawroty

Terenowy tor przeszkód

  1. Skoki jednonóż nad leżącymi kłodami drzewa,
  2. Wyskok dosiężny do gałęzi,
  3. Przeskok nad zagłębieniem w ziemi,
  4. Przejście przeplotne przez kratownice,
  5. Wspięcie się po linie do gałęzi (3m),
  6. Przebiegnięcie przez opony,
  7. Przejście równoważne po kłodzie,
  8. Skiping A pod wzniesienie,
  9. Slalom pomiędzy drzewami,
  10. Siad rozkroczny na oponie wkopanej w ziemię pionowo, nogi w rozkroku trzymane poziomo ręce również poziomo rozłożone na bok, wytrzymać w tej pozycji 10 sek.
  11. Przejście w zwisie na rękach po linie od jednego do drugiego drzewa,
  12. Skoki po pionowo wkopanych oponach,
  13. powrót truchtem na miejsce rozpoczęcia toru (tylko 2x)

 

20 – 25 min.

Po dojściu na miejsce zbiórki uczniowie zameldowali się i wrócili na początek toru, aby pokonać go jeszcze dwukrotnie.

 

 

 

 



 



Przeskocz na jednej nodze



 





Doskocz do gałęzi



 

 

 







Przeskocz rów w ziemi







 



Przejdź przeplotnie przez kratownice



 

Wejdź po linie na wysokość gałęzi

 



Przebiegnij stawiając stopy w oponach

 

 

















 

Przejdź nie tracąc równowagi



 

 

 



 

Skiping A pod górę









 

 

Obiegnij drzewa slalomem







 

Siądź rozkrocznie na oponie nogi trzymaj poziomo a ręce na boki wytrzymaj 10 sek.









 









Przejdź od drzewa do drzewa po linie na rękach

 



 



Zbiórka



















Skacz z opony na oponę

 

Podsumowanie lekcji

Uświadomienie uczniów jakie cechy motoryczne rozwijali na dzisiejszych zajęciach.

 

Przy każdej cesze pytano uczniów na jakiej to było przeszkodzie.

Powrót do szkoły

Powrót odbył się tą samą drogą, uczniowie mogli opowiedzieć przy jakiej przeszkodzie mieli problemy i czy przy kolejnym jej pokonywaniu sytuacja uległa zmianie.

3-5 min.

Powrót krokiem spacerowym.

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     uporządkowanie przyrządów i przyborów

c)      Opinie uczniów na temat zajęć

2-3 min.

Zbiórka w szeregu

 

Podsumowanie: Zajęcia wyjątkowo ciekawe, uczniowie po zajęciach pytali kiedy znowu tu przyjdą. Prowadzenie zajęć bez zastrzeżeń. Kontrola nad grupą doskonała.

                                                                                                                              Tomasz Piasta

Zgłoś jeśli naruszono regulamin