HOSPITACJA ZAJĘĆ – Gimnastyka
Prowadzący: Andrzej Kurpeta
Temat: Terenowy tor przeszkód
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności (zwinność, kondycja fizyczna, zręczność, zmysł równowagi, siła)
b) umiejętności (korzystanie z mapy)
c) wiadomości (prawidłowy dobór obuwia do zajęć terenowych)
d) działań wychowawczych (ochrona naturalnego środowiska)
e) zdrowotnym (wpływ zajęć na świeżym powietrzu na zdrowie - hartowanie)
Miejsce ćwiczeń: przyszkolny park
Czas: 7 kwiecień
Klasa: 6 – ta, chłopcy
Przybory, przyrządy: dwie liny jedna 4 m a druga 6 m,
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
3-4 min.
Zbiórka w dwuszeregu
przed budynkiem szkoły
Rozdanie map
Przejście na miejsce lekcji
Bieg truchtem na miejsce zajęć. W międzyczasie zatrzymanie i wykonanie następujących ćwiczeń:
8-10 min
Rozgrzewka po 2 min. Truchtu
Ad1 5x do obu nóg
Ad2 3x na każdą nogę
Ad3 ~ 30 sek.
Ad4 ~ 10 sek. na każdy kierunek
Ad5 5x
Ad6 3x w każdą stronę
Ad7 5x
Ad8 5x
Ad9 5x
Ad10 4 zawroty
Ad11 2 zawroty
Terenowy tor przeszkód
20 – 25 min.
Po dojściu na miejsce zbiórki uczniowie zameldowali się i wrócili na początek toru, aby pokonać go jeszcze dwukrotnie.
Przeskocz na jednej nodze
Doskocz do gałęzi
Przeskocz rów w ziemi
Przejdź przeplotnie przez kratownice
Wejdź po linie na wysokość gałęzi
Przebiegnij stawiając stopy w oponach
Przejdź nie tracąc równowagi
Skiping A pod górę
Obiegnij drzewa slalomem
Siądź rozkrocznie na oponie nogi trzymaj poziomo a ręce na boki wytrzymaj 10 sek.
Przejdź od drzewa do drzewa po linie na rękach
Zbiórka
Skacz z opony na oponę
Podsumowanie lekcji
Uświadomienie uczniów jakie cechy motoryczne rozwijali na dzisiejszych zajęciach.
Przy każdej cesze pytano uczniów na jakiej to było przeszkodzie.
Powrót do szkoły
Powrót odbył się tą samą drogą, uczniowie mogli opowiedzieć przy jakiej przeszkodzie mieli problemy i czy przy kolejnym jej pokonywaniu sytuacja uległa zmianie.
3-5 min.
Powrót krokiem spacerowym.
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) uporządkowanie przyrządów i przyborów
c) Opinie uczniów na temat zajęć
2-3 min.
Zbiórka w szeregu
Podsumowanie: Zajęcia wyjątkowo ciekawe, uczniowie po zajęciach pytali kiedy znowu tu przyjdą. Prowadzenie zajęć bez zastrzeżeń. Kontrola nad grupą doskonała.
Tomasz Piasta
kasperpl