Prowadzący: Kurpeta Andrzej
HOSPITACJA ZAJĘĆ - Elementy tańca
Temat: Nauka kroków podstawowych samby – wspólne tworzenie układów
ćwiczebno-tanecznych na uroczystość szkolną.
Zadania szczegółowe:
1. Motoryczność: koordynacja ruchów, gibkość, wytrzymałość.
2. Umiejętności ruchowe: nauka podstawowych kroków samby oraz kombinacji ćwiczeń z aerobiku.
3. W zakresie wiadomości: wiadomości dotyczące trendów w fittnesie.
4. Działania wychowawcze: kształtowanie nawyków zdrowego i aktywnego spędzania czasu wolnego.
5. W zakresie zdrowia: kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
Miejsce lekcji: zastępcza sala gimnastyczna.
data: 10 luty
Czas: 45 minut.
Klasa: chłopcy, 6 klasa
Liczba Ćwiczących 15 osób.
Przybory: magnetofon.
Tok lekcji
Zadanie szczegółowe
Czas dozowania
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
1
2
3
4
I. Czynności organizacyjno-porządkowe.
1. Zbiórka.
2. Sprawdzenie obecności, powitanie.
3. Sprawdzenie gotowości do zajęć.
4. Podanie tematu lekcji.
1-2 min
Ustawienie w dwuszeregu.
II. Zabawa do muzyki.
Taniec „Savilla se Bele Loza”.
1. 18 kroków biegiem w dowolnym kierunku sali, na 19 zeskok obunóż, zmiana kierunku – 18 kroków w drugą stronę, na 19 zeskok obunóż.
2. Refren: rytmiczne podskoki z nogi na nogę, 24 podskoki.
3-4 min.
Ustawienie w wężykach po 5 osób. Kroki i czynności podaje na bieżąco prowadzący.
III. Ćwiczenie kształtujące do muzyki.
Aerobick:
1. P. w. postawa nn w szerokim rozkroku, RR wyciągnięte w bok na wysokości barków, resorowanie w rytm muzyki z równoczesnymi skrętami szyi do ręki prawej i lewej, sufit podłoga.
2. P.w. jw. resorowanie z równoczesnym wymachem rąk:
a) naprzemienne w górę,
b) skrzyżowanie w górze i w dole,
16×
8×
Ustawienie w rozsypce, tempo i rytm ćwiczeń wyznacza muzyka.
c) wyciągnięcie RR w bok z równoczesnym skłonem tułowia w bok w płaszczyźnie czołowej; 1 akcent klaśnięcie o uda, 2 akcent klaśnięcie w górze.
3. Krok step tougch w rozkroku z równoczesnym wymachem rąk w przód.
4. Krok dostawny z równoczesnym wyrzutem ramion w górę.
5. Krok “V” z pracą ramion “V”.
6. Połączenie kroku dostawnego z krokiem “V”.
7. P.w. nn szeroki rozkrok, dłonie wsparte o podłogę na linii stóp, dłonie maszerują w przód po podłodze do wyprostu ciała i powrót.
8. P.w. klęk podparty – koci grzbiet.
9. P.w. jw. wymachy wyprostowanej nogi w górę.
10. P.w. leżnie tyłem, podpór na przedramionach, nn zgięte w kolanach, stopy nad podłogą wymach nóg na przemian w przód z podwójnym akcentem.
11. P.w. jw. „rowerek” w przód i w tył.
12. P.w. postawa o nn w lekkim rozkroku, podskoki z równoczesnym wykopem nogi w przód na przemian pn i ln (krok rock’n roiła), wyrzuty ramion w przód i w bok.
13. Marsz, akcentowane wyrzucanie RR w górę, luźny opad RR w dół, wyrównywanie oddechu.
14. P.w. w rozkroku RR w bok – wdech, luźny skłon w przód – wydech.
32×
IV. Nauka kroków i figur wybranych tańców.
1. Krok podstawowy samby.
2. Krok podstawowy w prawo i w lewo.
3. Przejście z obrotem w prawo.
4. Przejście z obrotem w lewo.
5. Dołączenie pracy rąk do pracy nóg.
10 min.
Ustawienie w rozsypce, prowadzący na wprost prezentuje figury.
V. Nauka prostego układu tanecznego dla całej grupy.
Połączenie poznanych kroków i figur w prosty układ taneczny.
kasperpl