hospitacja 24 02 - doskonalen jazdy łyżwy - 6 chłopcy.doc

(43 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

HOSPITACJA ZAJĘĆ              Jazda na łyżwach

Prowadzący: Kurpeta Andrzej

 

Temat: Doskonalenie jazdy  na łyżwach

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności ( koordynacja ruchowa, siła, zwinność, poczucie równowagi )

b)     umiejętności ( precyzyjne prowadzenie krążka hokejowego, szybkie zwroty i skręty )

c)      wiadomości ( sędziowanie w łyżwiarstwie figurowym )

d)     działań wychowawczych ( kulturalne zachowanie się na widowiskach sportowych )

e)      zdrowotnym ( ćwiczenia fizyczne, a zdrowie organizmu )

f)        

Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczna, naśladowczo - ścisła,

                                                           zadaniowo - ścisła

 

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna,

Miejsce ćwiczeń:  lodowisko

Czas: 24 luty 2003

Klasa: 6 –ta, chłopcy

Przybory, przyrządy: łyżwy, kije hokejowe, krążek hokejowy, bramki hokejowe, pachołki

                                  

Czas lekcji: 45 min.

Liczba ćwiczących: 12

Tok Lekcji

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

2-3 min.

Sprawdzono stan techniczny łyżew

Przejście na lodowisko.

Przejście na miejsce zajęć.

5- 7 min.

Pilnowano aby uczniowie nie oddalali się od grupy.

Nauka nowych elementów technicznych

  1. Jazda dookoła ślizgawki, zgodnie z ruchem wskazówek zegara,
  2. Jazda dookoła ślizgawki w przeciwnym kierunku,
  3. Jazda po małym obwodzie koła,
  4. Jazda po ósemce,
  5. Slalom pomiędzy pachołkami – próba,
  6. Slalom pomiędzy pachołkami, a następnie oddanie strzału na bramkę,
  7. Jak wyżej z ta różnicą że krążek jest wstrzelony w bramkę z odległości nie większej niż 1 metr, następnie należy zatrzymać się zaraz za bramką, sposobem krawędziowym,
  8. Prowadzenie krążka pomiędzy pachołkami na czas,
  9. Jazda indywidualna.

 

 

15 – 17 min.

 













           Ćw5, 6, 7, 8

 











bramka



                         ćw7:META



 

 

 

W ćwiczeniu nr 8 czas mierzył nauczyciel a uczniowie startowali kolejno według listy.

 

 

Zabawa

 

  1. Uczniowie dobierają się w trójki, mają 3 minuty na opracowanie efektownej bramki z co najmniej podwójnej asysty. Następnie uczniowie prezentują swoje strzały trzy razy, za każdym razem zmienia się pozycja uczniów.
  2. Uczniowie chwytają się za ręce, ucznia przed sobą nachwytem, a za sobą podchwytem, próba jazdy wokoło lodowiska z jak największą liczbą osób połączonych ze sobą

 

6 – 8 min.

 

 

Nauczyciel upominał uczniów, którzy jechali za szybko.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     Opinie uczniów na temat zajęć

3 – 4 min.

Ustawienie w półkolu twarzą do nauczyciela

Powrót do szkoły

Powrót do szkoły

5 – 7 min.

Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic na lodowisku.

 

Podsumowanie: Bardzo dobrze prowadzone zajęcia, odpowiednio dobierane ćwiczenia do umiejętności uczniów. W trakcie zajęć jeden z uczniów zderzył się z drugim, co nauczyciel natychmiast podsumował bardzo pouczającym wykładem na temat zachowania ostrożności na zajęciach WF.

                                                                                                                                            Tomasz Piasta

Zgłoś jeśli naruszono regulamin