HOSPITACJA ZAJĘĆ – Jazda na łyżwach
Prowadzący: Kurpeta Andrzej
Temat: Doskonalenie jazdy na łyżwach
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności ( koordynacja ruchowa, siła, zwinność, poczucie równowagi )
b) umiejętności ( precyzyjne prowadzenie krążka hokejowego, szybkie zwroty i skręty )
c) wiadomości ( sędziowanie w łyżwiarstwie figurowym )
d) działań wychowawczych ( kulturalne zachowanie się na widowiskach sportowych )
e) zdrowotnym ( ćwiczenia fizyczne, a zdrowie organizmu )
f)
Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczna, naśladowczo - ścisła,
zadaniowo - ścisła
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna,
Miejsce ćwiczeń: lodowisko
Czas: 24 luty 2003
Klasa: 6 –ta, chłopcy
Przybory, przyrządy: łyżwy, kije hokejowe, krążek hokejowy, bramki hokejowe, pachołki
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
2-3 min.
Sprawdzono stan techniczny łyżew
Przejście na lodowisko.
Przejście na miejsce zajęć.
5- 7 min.
Pilnowano aby uczniowie nie oddalali się od grupy.
Nauka nowych elementów technicznych
15 – 17 min.
Ćw5, 6, 7, 8
bramka
ćw7:META
W ćwiczeniu nr 8 czas mierzył nauczyciel a uczniowie startowali kolejno według listy.
Zabawa
6 – 8 min.
Nauczyciel upominał uczniów, którzy jechali za szybko.
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) Opinie uczniów na temat zajęć
3 – 4 min.
Ustawienie w półkolu twarzą do nauczyciela
Powrót do szkoły
5 – 7 min.
Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic na lodowisku.
Podsumowanie: Bardzo dobrze prowadzone zajęcia, odpowiednio dobierane ćwiczenia do umiejętności uczniów. W trakcie zajęć jeden z uczniów zderzył się z drugim, co nauczyciel natychmiast podsumował bardzo pouczającym wykładem na temat zachowania ostrożności na zajęciach WF.
Tomasz Piasta
kasperpl