hospitacja 24 02 łyżwy dosk - 6-ta chłop.doc

(44 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

HOSPITACJA ZAJĘĆ– Jazda na łyżwach

Prowadzący: Kurpeta Andrzej

 

Temat: Doskonalenie jazdy  na łyżwach – nauka jazdy tyłem

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności ( koordynacja ruchowa, siła, zwinność, poczucie równowagi )

b)     umiejętności ( nauka jazdy tyłem )

c)      wiadomości ( rodzaje skoków w łyżwiarstwie figurowym )

d)     działań wychowawczych ( zasady zachowania się w środkach transportu )

e)      zdrowotnym ( rozgrzewka jako element zapobiegający urazowi i wzmagający efekty ćwiczeń fizycznych )

Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczna, naśladowczo - ścisła,

                                                           zadaniowo - ścisła

 

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna,

Miejsce ćwiczeń:  lodowisko

Czas:24 luty 2003

Klasa: 6 –ta, chłopcy

Przybory, przyrządy: łyżwy, kije hokejowe, krążek hokejowy

                                  

Czas lekcji: 45 min.

Liczba ćwiczących: 12

 

 

Tok Lekcji

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

2-3 min.

Sprawdzenie stanu technicznego łyżew

Przejście na lodowisko.

Przejście na miejsce zajęć. Zapoznanie uczniów z tematem zajęć.

5- 7 min.

Pilnowanoaby uczniowie nie oddalali się od grupy.

Nauka nowych elementów technicznych

  1. Jazda dookoła ślizgawki, zgodnie z ruchem wskazówek zegara,
  2. Jazda dookoła ślizgawki w przeciwnym kierunku,
  3. Jazda po małym obwodzie koła,
  4. W parach, uczniowie stoją przodem do siebie, 1 i 2 trzymają się nawzajem za barki, 1 pcha 2 szerz ślizgawki (2 jedzie tyłem),
  5. Jak wyżej, pod koniec uczniowie puszczają się nawzajem, 2 stara się utrzymać równowagę i dojechać do bandy,
  6. Jak wyżej, z ta różnicą że 2 wykonuje ruchy nogami do wewnątrz i do środka, jak po beczce,
  7. Próba samodzielnej jazdy tyłem, poruszając nogami jak w ćwiczeniu numer 6,
  8. Jazda indywidualna.

15 – 17 min.

 

 

 

AD 4,5,6,: Powrót po zmianie w parach

 

 

AD 5: 1 zwracano uwagę 2 jeżeli ten jadąc tyłem podjeżdżał zbyt szybko do bandy,

 

AD 6 ślad łyżwy:



 



 

 

Zabawa

 

  1. Uczniowie dobierają się w czwórki, lodowisko jest podzielone na trzy części. „Berek” po cztery osoby. Nie wolno oddawać przez 10 sekund.
  2. Jeden uczeń ma krążek i jest władcą. Reszta uczniów to szlachta. Zadaniem szlachty jest odebranie krążka władcy, każdy kto zdobędzie krążek staje się władcą aż do jego utraty.

 

6 – 8 min.



 

I

 

 



II

 



III

 

 

Nauczyciel wyznaczył „Berków”

 

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     Opinie uczniów na temat zajęć

3 – 4 min.

Ustawienie w dwuszeregu

Powrót do szkoły

Powrót do szkoły

5 – 7 min.

Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic na lodowisku.

 

Podsumowanie: Zajęcia prowadzone zadowalająco, brak wyraźnego zaangażowania nauczyciela w zajęcia. Grupa dosyć oporna w wykonywaniu poleceń nauczyciela. Trudności z utrzymaniem dyscypliny na zajęciach.

                                                                                                                Tomasz Piasta

Zgłoś jeśli naruszono regulamin