HOSPITACJA ZAJĘĆ– Jazda na łyżwach
Prowadzący: Kurpeta Andrzej
Temat: Doskonalenie jazdy na łyżwach – nauka jazdy tyłem
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności ( koordynacja ruchowa, siła, zwinność, poczucie równowagi )
b) umiejętności ( nauka jazdy tyłem )
c) wiadomości ( rodzaje skoków w łyżwiarstwie figurowym )
d) działań wychowawczych ( zasady zachowania się w środkach transportu )
e) zdrowotnym ( rozgrzewka jako element zapobiegający urazowi i wzmagający efekty ćwiczeń fizycznych )
Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczna, naśladowczo - ścisła,
zadaniowo - ścisła
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna,
Miejsce ćwiczeń: lodowisko
Czas:24 luty 2003
Klasa: 6 –ta, chłopcy
Przybory, przyrządy: łyżwy, kije hokejowe, krążek hokejowy
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
2-3 min.
Sprawdzenie stanu technicznego łyżew
Przejście na lodowisko.
Przejście na miejsce zajęć. Zapoznanie uczniów z tematem zajęć.
5- 7 min.
Pilnowanoaby uczniowie nie oddalali się od grupy.
Nauka nowych elementów technicznych
15 – 17 min.
AD 4,5,6,: Powrót po zmianie w parach
AD 5: 1 zwracano uwagę 2 jeżeli ten jadąc tyłem podjeżdżał zbyt szybko do bandy,
AD 6 ślad łyżwy:
Zabawa
6 – 8 min.
I
II
III
Nauczyciel wyznaczył „Berków”
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) Opinie uczniów na temat zajęć
3 – 4 min.
Ustawienie w dwuszeregu
Powrót do szkoły
5 – 7 min.
Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic na lodowisku.
Podsumowanie: Zajęcia prowadzone zadowalająco, brak wyraźnego zaangażowania nauczyciela w zajęcia. Grupa dosyć oporna w wykonywaniu poleceń nauczyciela. Trudności z utrzymaniem dyscypliny na zajęciach.
Tomasz Piasta
kasperpl