KONSPEKT LEKCJI
ZADANIA LEKCJI:
S – kształtowanie koordynacji ruchowej
U – doskonalenie przewrotu w tył do rozkroku w zastępach ćwiczebnych, krótki układ
gimnastyczny
W – estetyka ruchów
KLASA: IV LO
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 23
CZAS ĆWICZEŃ: 90 min.
MIEJSCE ĆWIVZEŃ: sala gimnastyczna
PRZYRZĄDY I PRZYBORY: materace, ławeczka
CZĘŚĆ
LEKCJI
TOK
TREŚĆ
INTERPRETACJA TREŚCI
UWAGI
I
Moment org. –porządkowy
Zbiórka, raport, powitanie, podanie zadań lekcji,
sprawdzenie obecności
W: przypomnienie techniki wykonania
dwuszereg
Ćwiczenie ożywiające
„Berek żuraw” – pozycja obronna, ręka pod kolano, którą jednocześnie trzymamy się za nos.
W: zabawa jako forma spędzania wolnego czasu
1. ćw. RR
Trucht, krążenie RR w przód i w tył naprzemianstronnie i oburącz.
W: obszerne krążenia
S: kształtowanie sprawności
RR i grzbietu
2. ćw. T. w pł. strzałkowej do przodu
Trucht, na sygnał zatrzymanie i skłony w przód z pogłębieniem na trzy
S: kształtowanie gibkości
10 x
3. ćw. NN
J.w., na sygnał zatrzymanie, przysiad podparty i wyskok w górę.
S: kształtowanie siły NN
5x
4. ćw. T. w pł. czołowej
J.W., na sygnał zatrzymanie i wykonanie skłonów bocznych z pogłębieniem na trzy
S: kształtowanie siły mięśni grzbietu
Skłon o nogach prostych
po 5 x
5. ćw. równoważne
Wznos P.N. wyprostowanej w przód, przeniesienie w bok, zmiana
S: kształtowanie równowagi
6. ćw. mm. grzbietu
P.w. leżenie przodem, ręce zaplecione na karku, wznos klatki piersiowej w górę
7. ćw. mm. brzucha
W leżeniu tyłem uniesienie N.N., wykonanie nożyc poziomych i pionowych
S: kształtowanie siły mięśni brzucha
po 10 x
8. ćw. T. w pł. złożonej
P.w. w małym rozkroku, ręce wyprostowane w górze, krążenie bioder z obszernym krążeniem rąk
9. ćw. w podporze
Podpór przodem, wyrzut N.N. w tył
S: poprawienie siły NN
10. ćw. w podskokach
Dowolne podskoki
S: wzmocnienie siły mięśni nóg
Inwencja ucznia
II
Ćwiczenia doskonalące przewroty w tył do rozkroku
1.Łączone przewroty w tył o nogach prostych i do rozkroku
2.Przejście równoważne przez ławeczkę (wyskok, cechy gimnastyczne, na środku podskok)
3.Łączone przewroty w przód z naskoku obunóż
4.Mostek z leżenia tyłem
S: poprawa koordynacji ruchowej
S: Kształtowanie gibkości
Podział klasy na zastępy ćwiczebne
III
Ćwiczenia uspokajające
Marsz ze wznosem RR w górę-dech, skłon tułowia w przód-wydech
Zwracać uwagę na postawę uczniów
IV
Krótki układ gimnastyczny
Wszystkie ćwiczenia w zastępach wykonane jednocześnie w kolejności: 2, 3, 4, 1
S: kształtowanie sprawności ogólnej
Zwrócić uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń
V
Ćwiczenia uspokajająco - korekcyjne
„minutka” – leżenie tyłem, po upływie 60 s. Uczniowie wstają
S: poprawa sylwetki ciała
Moment organizacyjny
uporządkowanie sali, zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie
...
kasperpl