Doskonalenie przyjęć i podań w piłce nożnej.doc

(52 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z połki nożnej

Konspekt lekcji  piłki nożnej

 

Zadania lekcji:

U – Doskonalenie uderzeń i przyjęć piłki

S- Szybkość i siła NN i koordynacja ruchowa

W – Znaczenie poprawnej techniki w piłce nożnej

P-Wdrożenie do samodzielności i poprawnego wykonania ćwiczeń.

Kl V chłopcy, liczba ćwiczących 16

Przybory: piłki nożne 16

 

Tok

 

Treść

 

Interpretacja treści

 

Czas

Uwagi

 

 

 

 

 

 

Część I

Moment organiza­cyjny.

 

 

Zabawa ożywia­jąca.

 

 

 

Ćw. RR.

 

 

Ćw.tuł.w pł.strzałkowej

 

 

Ćw. NN.

 

Ćw. M grzbietu.

 

 

 

Ćw. m. brzucha.

 

Ćw. w pł. złożonej.

 

Podskoki

 

 

ćw. specjalne

 

 

 

Część II.

Technika elementu nauczania i doskonalenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.

 

 

„Wąż z piłką”- wybrany uczeń swobodnie porusza się po boisku i stara się trafić piłką w uciekających kolegów- każdy trafiony dołącza do zbijającego, chwyta kolege z tyłu za biodra tworząc wąż.

 

 

Pw. — tyłem do partnera w rozkroku (odległość 3-4 kroki). Podania piłki oburącz między nogami. Która para potrafi, zwięk­szając odległość, oddać więcej rzutów i nie upuścić piłki, wygrywa.

Pw. — twarzą do partnera. Podania piłki w parach pod ugiętym kolanem raz prawej, raz lewej nogi.

Pw. —jedna osoba leży przodem, druga z piłką staje w niewielkiej odle­głości twarzą do partnera. Leżący stara się odrzucać piłkę rzucaną przez partnera. Która para nie upuści piłki, wygrywa.

W parach dowolne ćwi­czenia mięśni brzucha z wykorzystaniem piłki.

Która para potrafi, trzyma­jąc razem piłkę oburącz nad głową, obracać się wokół osi wyprostowa­nych ramion, wygrywa.

Swobodny bieg parami po całej sali. Na sygnał prowadzącego wykonanie 5 dowolnych podskoków i bieg dalej.

Umieszczenie piłki przed ćwiczącym, przeskoki przez piłkę, oraz przeskoki obok piłki.

 

Wyścig zastępów z toczeniem piłki LN i PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W – znaczenie poprawnej techniki w piłce nożnej

 

 

 

S- zwinność, szybkość

P- przestrzeganie zasad zabawy, samokontrola

 

 

 

S: siła RR i NN, koordynacja

 

 

S: siła RR, gibkość

 

 

 

 

 

 

 

 

S: siła MM brzucha

 

 

S: koordynacja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.min

 

 

 

3.min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25.min

 

Dwuszereg

 

 

Piłkę zbija tylko pierwszy z rze\ędu, 1 piłka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niećwiczący wysypują piłki z kosza. Każda para zabiera 1 piłkę.

Część 2

Przyjęcie pitki w powietrzu, udem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przyjęcie pitki w powietrzu, klatką

-Przeniesienie ciężaru ciała na nogę po-wną, z jednoczesnym wzniesieniem igiej nogi ugiętej w kolanie. W miej-j, w ruchu.

-Jak wyżej, lecz zamarkowanie przyjęcia pitki udem.

-Przyjęcie udem lekko dorzuconego wo­reczka z piaskiem.

-Przyjęcie udem miękkiej pitki dorzuconej, lub opuszczonej z rąk przyjmującego. Pokaz i objaśnienie najistotniejszych mo­mentów przy przyjęciu pitki udem.

-Przyjęcie pitki upuszczonej z rąk przyj­mującego. W miejscu, w ruchu

 

-Wspięcie na palce stóp i wypchnięcie klatki    piersiowej oraz bioder do przodu.

-Jak wyżej, lecz w wyskoku.

-Zamarkowanie przyjęcia pitki, w miejscu.

-Przyjęcie miękkiej pitki w miejscu, potem w ruchu.

-Przyjęcie piłki podrzuconej przez przyj­mującego, w miejscu, potem w ruchu.

 

S: szybkość, koordynacja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S: szybkość NN, koordynacja

 

 

1 kolejka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uderzenie piłki głową, w miejscu

 

 

 

 

 

 

 

 

Uderzenie pitki głową, w wyskoku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część III

Zabawa uspokajająca.

 

 

 

 

Zakończenie lekcji

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin