Tworzenie skinów do GTA III.rtf

(1271 KB) Pobierz

 

Tworzenie skinów do GTA III nie należy do trudnych zajęć, jakby mogło się wydawać. Całość polega na zmianie zaledwie jednego pliku graficznego. Domyślnie w grze są zainstalowane dwa skiny, których nazwy to player i playa2. Rozszerzenie graficzne każdego skina to .bmp (Mapa Bitowa). Jak już wiemy jak to mniej więcej wygląda, możemy przejść do sedna sprawy.

 

Pliki skinów znajdują się w katalogu skins. Domyślna, dokładna ścieżka to:

Kod:

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA III\skins\

 

 

Otwieramy w dowolnym programie graficznym jeden ze skinów (np. player.bmp).

 

 

 

 

Jak widać na powyższym obrazku, skin możemy rozłożyć na 9 części:

 

1. Głowa (128x128)

2. Spodnie (64x128)

3. Koszula - część przednia (88x128)

4. Koszula - część tylnia (88x128)

5. Kołnierz (40x118)

6. Ramiona (40x138)

7. Buty (33x72)

8. Dłonie (31x72)

9. Kieszenie (64x56)

 

W nawiasach podałem wymiary w pikselach poszczególnych części (szerokość na wysokość). Zauważ że głowa jest symetryczna i niestety nie da się wykonać np. jednego podbitego oka. Teraz trzeba wykazać się kreatywnością i zrobić własny wygląd postaci.

 

Po zakończeniu pracy zapisujemy nasz skin pod dowolną nazwą. Ostatnią czynnością jest zmiana skina w grze. W tym celu w grze wchodzimy w opcje gracza:

Kod:

Options/Player Setup

 

 

i wybieramy nasz skin:

 

 

 

Jeśli nie zależy Ci na konkretnym wyglądzie, możesz skorzystać z generatora skinów. Wybierasz tylko style głowy, spodni itd., a program sam sklei to wszystko w całość.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin