PLAN – PRACY
do przeprowadzenia testu z szkolenia ogniowego
CZAS: reguluje kierownik ćwiczenia
MIEJSCE: strzelnica WSOWLąd
ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE:- granat szkolny RG - 42 - …. szt.
- torba na granaty - 7 szt.
- szkoleni posiadają etatowe uzbrojenie
- zapalniki, granaty i ładunki błysk-dym zgodnie z zapotrzebowaniem
WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
- kategorycznie zabraniam oddalania się z miejsca zajęć;
- nakazuję wykonywać tylko moje komendy;
- rzut przerywać na mój sygnał lub samodzielnie w razie pojawienia się ludzi lub zwierząt, powstania pozaru;
Lp.
Zagadnienie i czas
Zagadnienia i czynności instruktora
Czynności szkolonych
1.
2.
3.
4.
Rzucanie granatami ręcznymi w miejscu wg ćw nr 2.
Czas reguluje kierownik ćwiczenia
Przedstawiam podchorążym zasady wykonania zadania i oceny. Przedstawiam warunki bezpieczeństwa podczas rzutu.
Wykonuje się to na komendę: „Do atakującej piechoty, granatem ognia”
Rzucanie granatem ręcznym w miejscu.
Cel: grupa piechoty ( trzy figury bojowe nr. 40 ) rozstawiona wzdłuż frontu na odcinku 5m, w środkowej części pola o długości 10m i głębokości 5m.
Odległość: 25m
Liczba granatów: 1 szkolny ( zaczepny )
Postawa: stojąca w okopie.
Czas: 20 sekund – liczony od komendy „ Do atakującej piechoty, granatem – ognia” do rzutu granatem.
Ocena: „ dobrze” ( wykonał ) – gdy wybuch granatu nastąpił w polu celu.
WSKAZÓWKI:
Szkolony po otrzymaniu granatu i zapalnika, wkłada je do torby i na komendę (sygnał) kierownika ćwiczenia zajmuje stanowisko ogniowe w okopie. Pod nadzorem kierownika ćwiczenia przygotowuje (uzbraja) granat i melduje gotowość do rzutu. Kierownik ćwiczenia podaje komendę „ Do atakującej piechoty, granatem – ognia”.
Szkolony wyciąga zawleczkę, staje na stopniu, rzuca granatem do celu poczym wraz z kierownikiem ćwiczenia – natychmiast kryje się w okopie.
Po upływie nie więcej niż 10 sekund od wybuchu granatu kierownik opuszcza okop, omawia błędy popełnione przez szkolonego i ocenia rzut.
UWAGA:
Rzut granatem bojowym należy poprzedzić ćwiczenia w rzucaniu granatem ćwiczebnym.
Przystępuję do praktycznego wykonania zadania. Po każdym rzucie wystawiam ocenę.
Omawiam zagadnienie, nakazuję przejście na kolejny punkt kontrolny.
Stoją na zbiórce i słuchają objaśnień odnośnie wykonania zadania na punkcie kontrolnym
Przystępują do praktycznego wykonania zadania na pkt. Kontrolnym.
Stoją na zbiórce i słuchają
Kristof66