Koło dwumasowe Skoda Octavia.pdf

(367 KB) Pobierz
Koło dwumasowe Skoda Octavia
Dynamika ilników nowzej generacji powodowała iż dotychczaowe rozwiązania
tłumienia drgań ilnika za pomocą prżyn tarczy przgłowej tały i niewytarczające. W
wikzoci nowoczenych amochodów zamiat zwykłego koła zamachowego touje i
innowacyjne rozwiązanie jakim jet dwumaowe koło zamachowe.
Z kołem dwumaowym potykamy i także coraz czciej w amochodach marki
koda, zwłazcza w modelach koda Octavia i uperb.
Opracowany nowy ytem tłumienia drgań ilnika zapobiegający przenozeniu
wibracji a w konekwencji uzkodzeniom ilnika i krzyni biegów to włanie dwumaowe koło
zamachowe. Dotychczaowe koło zamachowe zotało podzielone na dwie czci połączone
obrotowo na łożyku. Jedna czć przykrcana do wału korbowego wypoażona w wieniec
zbaty dla rozruznika mocowana jet do wału korbowego ilnika druga czć do której
zamontowany jet docik przgła wpółpracuje z wałem krzyni biegów. Obie czci
dwumaowego koła zamachowego połączone ą ze obą za pomocą patentowego ytemu
prżyn tłumiących drgania. Rozwiązanie takie powoduje tez wycizenie pracy ilnika i
płynną prace na wolnych obrotach.
Czto zdarza i iż po wtpnej diagnozie uterki przgła i wymontowaniu a
nawet wymianie docisku i tarczy naprawa okazuje i niekuteczna. Dzieje i tak na kutek
uzkodzenia dwumaowego koła zamachowego.
Najlepzym rozwiązaniem awarii przgła jet wymiana kompletnego zepołu
przgła złożonego z koła zamachowego, tarczy i dociku przgła. Wymiana kompletnego
przgła z kołem zamachowym uzaadniona jet zbliżoną żywotnocią obydwu elementów.
Ponadto ocena topnia zużycia koła dwumaowego jet bardzo trudna ze wzgldu na to iż
koło zamachowe jet nierozbieralne.
Wymiana przgła w amochodzie koda Octavia jet możliwa przy zachowaniu
właciwych zaad i dotpnoci narzdzi.
1005624130.005.png
Po rozłączeniu wzytkich elementów utrudniających dotp do koła zamachowego
miedzy innymi iltr powietrza, akumulator i półoie napdowe, odkrcamy i odłączamy
krzyni biegów wraz z mechanizmem różnicowym
inik bez mocowania na krzyni biegów podparty odpowiednią podporą.
Kompletne przgło dwumaowe można odkrcić kluczem trzpieniowym jednak
czto jet to niemożliwe gdy koło zamachowe zablokuje i w ten poób że otwory
w tarczy przgła nie pokrywają i ze rubami w czci koła dwumaowego przy
ilniku. W takim przypadku można najpierw odkrcić docik przgła i ułatwić dotp
do rub.
1005624130.006.png 1005624130.007.png
Wymiana łożyka wycikowego /zaznaczone trzałką/ na nowe w obudowie krzyni
biegów jet konieczna dla prawidłowego działania nowego przgła.
Pył wewnątrz obudowy to drobinki tarczy przgłowej i cząteczki metalu z dociku i
koła zamachowego.
Elementy przgła i koło dwumaowe najczciej zużywają i równoczenie. Docik,
tarcza przgła oraz uzkodzone koło dwumaowe kwaliikują i do wymiany na
nowe.
1005624130.008.png 1005624130.001.png
Komplet przgłowy z kołem dwumaowm zawiera docik przgła, tarcz przgłową
i dwumaowe koło zamachowe z wieńcem zbatym wpółpracującym z
rozruznikiem. Przez otwory technologiczne tarczy /zaznaczone trzałką/ widać łby
rub mocujących koło zamachowe do wału korbowego ilnika. ruby dotarczane ą
wraz z kołem i umiezczone w poób umożliwiający montaż kompletnego zetawu.
Montowanie nowego koła zamachowego wraz ze przgłem.
1005624130.002.png 1005624130.003.png
Nowe dwumaowe koło zamachowe wraz ze przgłem zamontowane w
samochodzie Skoda Octavia.
Po zamontowaniu skrzyni biegów i podłączeniu wczeniej zdemontowanych
elementów nowy komplet przgła z nowym dwumaowym kołem zamachowym
powinien bezawaryjnie łużyć przez wiele tyicy klilometrów
1005624130.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin