dla karlajn.rtf

(10 KB) Pobierz

1. Podatność na kształcenie wg Herbarta zalezy od:

 

a) stosunku miedzy nabytymi masami wyobrażeniowymi

 

b) okoliczności

 

c) temperamentu

 

d) wszystkie z powyższych

 

2. „zatrudnianie” dzieci jest wg Herbarta forma:

 

a) karności

 

b) nauczania

 

c) kierowania

 

d) żadne z powyższych

 

3. Psychologiczna strona wychowania w doktrynie Deweya wyrażają pojecia:

 

a) nawyki, zdolności

 

b) instytucja spoleczna, wychowanie moralne

 

c) zdolnoscie, sily wrodzone

 

d) wszystkie z powyższych

 

4. Które z poniższych stwierdzen opisuja proces wychowania wg Deweya:

 

a) praktyka wychowawcza nie musi być zgodna z naturalnym rozwojem dziecka

 

b) wychowanie przygotowuje do scisle określonych warunkow zycia społecznego

 

c) wychowanie realizuje się poprzez dyscypline zycia społecznego

 

d) żadne z powyższych

 

5. Doktryna pedagogiczna jest:

 

a) wytworem grupy społecznej

 

b) autorska koncepcja pedagogiczna

 

c)teoria wychowania/kształcenia

 

d)wszystkie

 

6. Stosunek pomiedzy względem a wola nazywa Herbart:

 

a) idea prawa

 

b) idea wewnętrznej wolności

 

c) cnota

 

d) żadne z powyzszych

 

 

 

 

 

 

 

 

DOKTRYNY PEDAGOGICZNE EGZAMIN

Test 3

1.              Co to jest doktryna pedagogiczna.

2.              Metoda majeutyczna.

3.              Systemy filozoficzne epoki przednowoczesnej (odp. Idealizm, realizm).

4.              Epistemologia Platona.

5.              Konserwatyzm (odp.  Niechęć do rewolucji, antyindywidualizm).

6.              Determinanty postepu w mysli oświecenia.

7.              Kontekst kulturowy dzieła Herbarta ( odp. Idea neohumanizmu Humboldta, kategoria apercepcji Lejbniza).

8.              Wpływ Pastelozziego ( odp. Działania edukacyjne nie mają charakteru algorytmicznego; metody, środki stosowane przez nauczycieli mogą prowadzić do zniewolenia).

9.              Racjonalność techniczna (odp. Nacisk na kontrole).

10.              Empiryczne ujęcie badań (odp. Cżłowiek jako tabula rosa).

11.              Co charakteryzuje wiedzę naukową.

Inny test, który mam ale go u nas nie było ( odpowiedzi tez nie są pewne, a i ten test jest wielokrotnego wyboru)

1.              Idee lub poglądy osób, grup, klas społecznych na temat edukacji to:

a)              Doktryna pedagogiczna,

b)              Ideologia edukacyjna,

c)              Ukryty program wychowania,

d)              Wszystkie z powyższych.

2.              Ideał wychowawczy greckiej paidei głosi:

a)              Dzielność i mądrość nie są wyuczalne,

b)              Każdy powinien zadbać o należyte wychowanie,

c)              Należy wystrzegac się wszelkiej przesady,

d)              Wszystkie z powyższych

3.              Geneza instytucjonalizacji procesów celowościowych wiąże się z:

a)              Procesami przyswajania wiedzy i umiejętności praktycznych,

b)              Procesem przyswajania umiejętności umysłowych,

c)              Wtajemniczeniem społecznym i obywatelskim,

d)              Wszystkie z powyzszych.

4.              Na twórczość J.F. Herbarta wywarł wpływ:

a)              Kategoria apercepcji Fitchego,

b)              Idea neohumanizmu Humbolta,

c)              Idea filozofii praktycznej leibniza,

d)              Wszystkie z powyższych.

5.              Modele pojęcia wychowanie

a)              Wychowanie jako proces w asymilacji kulturowej,

b)              Wychowanie jako pomoc w ekspansji,

c)              Wychowanie jako pomoc w kształtowaniu zdolności,

d)              Wszystkie z powyższych.

6.              Kreowanie spójności i tożsamości społecznej grupy jest funkcją:

a)              Wiedzy naukowej,

b)              Ideologii,

c)              Filozofii,

d)              Żadne z powyższych.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin