Docieplenie chłodnicy w Fiacie CC.pdf

(2530 KB) Pobierz
Docieplenie chłodnicy w Fiacie CC
W okresie zimowym gdy występują tęgie mrozy to nasze cienka są dość chłodne w środku.
Szczególnie z silnikami 700, bo i to dwa cylindry które słabo nagrzewają płyn. Czasem
dochodzi już zły termostat który prosi się o wymianę, a niema nigdy na to czasu. Najbardziej
przypomina on o sobie właśnie w te siarczyste mrozy. Można kupić w sklepie odpowiednie
zatyczki na grila w zderzaku. Są może nie drogie i wygodne w użyciu bo można je uchylać w
cieplejsze dni aby zapobiec przegrzaniu. Teraz już trudniej je spotkać w sklepie. Ja sam
stosuje zasłonę swojej roboty. Nie jest to drogi koszt. Można ja wykonać z kawałka tekturki o
wym. 45 cm dł. i 25 cm wysokości. Ale tekturka jest słabo odporna na opady deszczu czy
śniegu i lubi się "rozpłynąć". Tekturka jest wygodniejsza w założeniu na chłodnice bo się
poddaje i można ją wepchnąć od dołu, pomiędzy zderzak a chłodnicę nie odkręcając dolnej
osłony. Wkładamy ją z dołu, od środka zderzaka, przemieszczając pomiędzy zderzak a
chłodnice i należy ja przywiązać, najlepiej cienkimi, dwoma drucikami miedzianymi z cewki
lub transformatora. Ja wykonuje trwalsza zasłonę z kawałka płyty pilśniowej o grubości 5
mm. i wymiarach jak podałem wyżej. Płytę taka można kupić z 1 zł w sklepach nawet
spożywczych które służą jako podkłady pod ciasta, lub w innym sklepie budowlanym, albo
poprosić jakiegoś budowlańca aby ci dał z budowy kawałek odpadu. Wywiercam w niej 4
otwory wiertłem fi 4 w miejscach jak pokazałem na fotografii. Można je zrobić też
gwoździem. W otwory te wkładam 4 nity zrywalne o średnicy 4mm i długości 8-10 mm (
można i bez nitów, ale wtedy otwory po jakiś czasie zaczynają być rozdzierane, po
namoknięciu, przez druty mocujące ją do zderzaka) Z drugiej strony zakładamy na nity
podkładki metalowe z otworem na fi 4mm aby nity nie rozepchały płyty, tylko zgrubienie
zatrzymało się na tych podkładkach. Zaciskamy nitownicą nity, ale nie zrywamy ich
całkowicie, tylko gwóźdź wybijamy z powrotem do tyłu, młotkiem, po czym mamy otwór na
przyciągnięcie drutu do przywiązanie osłony do zderzaka. Potrzebujemy dwa kawałki drutu o
długości co najmniej 50 cm. każdy.
Osłonę jest dobrze pomalować lakierem (polecam czarny bo nie widać przysłony pomiędzy
kratkami )jeden raz, a po wyschnięciu, drugi raz. Bo za pierwszym razem lakier zostaje
wchłonięty przez płytę i płyta jest prawie szarego koloru. Malujemy też dlatego, że płyta staje
się odporna na działanie wody i śniegu i przedłuża się jej "życie" na kilkanaście lat.
Zasłonę aby włożyć za gril pomiędzy chłodnice, to należy odkręcić dolna plastikową osłonę
silnika od zderzaka ( dwa wkręty) i włożyć ja tam na swoje miejsce i przykręcić drutami do
kratek zderzaka
Zalecam jazdę z ta zasłona tylko przy niskich temperaturach ( nie w lecie) i na krótkich
dystansach ( do 50km) Przy dłuższych jazdach polecam ja wyjąc aby nieopatrznie, nie
przegrzać silnika ( nawet w zimie, chyba, że będą duże mrozy to nie wyciągać) Jeszcze
otwory po nitach proponuje (te dłuższe wystające) rozklepać punktakiem aby czasem nie
rysowały chłodnicę. Tak jak pokazałem na zdjęciu.
To wykonanie przedstawiłem na poniższych fotkach.
Jeśli ktoś ma czas i smykałkę to polecam wykonanie tego ustrojstwa.
Wymiary zasłony.
975217213.001.png
975217213.002.png
975217213.003.png
Manual jest mego autorstwa i jest zabronione rozpowszechnianie na forach i internecie .
Tylko do użytku własnego – janpin@gazeta.pl
975217213.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin