Alan Clarke - e-learning. Nauka na odległoć Autor: Alan Clarke ISBN: 83-206-1615-6 Iloć stron: 188 Data wydania: 01/2007 Rozmiar 5 MB Ksišżka "e-learning nauka na odległoć" opisuje zagadnienia zwišzane z szeroko rozumianym samodzielnym uczeniem się za porednictwem elektronicznych rodków komunikacji, tzw. e-learning. Porównuje tradycyjne metod uczenia się z naukš na odległoć, liczne rady i wskazówki dla korzystajšcych z tej formy edukacji. okładka: http://komputeks.pl/images/zwkl_e_learning_nauka_na_odleglosc.jpg Rozdziały: 1. Czym jest e-learning? 11 Wprowadzenie 11 Porównanie umiejętnoci niezbędnych w nauce metodami tradycyjnymi i w e-Iearningu 12 Od czego zależy powodzenie w e-Iearningu? 15 Zalety e-Iearningu 15 Sposoby uczenia się 15 Techniki informacyjne 19 Interakcja 19 Zasoby dydaktyczne 20 Praca w grupach i nauka indywidualna 21 Kształcenie formalne i nieformalne 22 Pomoc 22 Rola nauczyciela 23 Wybór odpowiedniego kursu e-Iearningowego 25 Zapamiętaj! 26 2. Umiejętnoci zwišzane z tradycyjnym uczeniem się 28 Umiejętnoć sporzšdzania notatek 28 Umiejętnoć czytania 31 Umiejętnoć samooceny 35 Umiejętnoć wyszukiwania i analizy informacji 35 Umiejętnoć uczenia się w grupie 39 Umiejętnoć pokonywania stresu 40 Zapamiętaj! 41 3. Umiejętnoci i problemy zwišzane z korzystaniem z komputera 42 Ocena własnych umiejętnoci 42 Opcje ułatwień dostępu w systemie Windows 42 Zarzšdzanie plikami 45 Formaty plików 49 Aplikacje 50 Kompresowanie plików 52 Zapisywanie informacji i tworzenie kopii zapasowych 53 ledzenie zmian 54 Wyszukiwanie i ocena przydatnoci informacji 55 Prezentowanie informacji 64 Prawa autorskie 73 Plagiat 73 Programy narzędziowe 74 Zapamiętaj! 74 4. rodowisko nauczania 77 Miejsca, w których można się uczyć 77 Nauka synchroniczna 79 Oprogramowanie do pracy grupowej 83 Systemy do zarzšdzania kursami (MLE lub CMS) 83 Systemy do zarzšdzania nauczaniem (VLE lub LMS) 84 Sieć WWW 86 Intranety i ekstranety 92 Zadania WebQuest 93 Materiały dydaktyczne 93 Nauka metodami łšczonymi 96 Zapamiętaj! 96 5. Umiejętnoci niezbędne w e-Iearningu 98 Trudne poczštki 98 Umiejętnoć organizacji czasu 98 Odpowiedzialnoć 101 Umiejętnoć planowania 103 Umiejętnoć samooceny 104 Umiejętnoć rozwišzywania problemów 107 Umiejętnoć pokonywania stresu 112 Umiejętnoć motywacji 113 Zdolnoć do refleksji 114 Umiejętnoci badawcze 115 Zapamiętaj! 118 6. Rozwijanie umiejętnoci 120 Umiejętnoć organizacji czasu 120 Odpowiedzialnoć 120 Umiejętnoć planowania 120 Umiejętnoć samooceny 124 Umiejętnoć rozwišzywania problemów 126 Umiejętnoć pokonywania stresu 127 Umiejętnoć motywacji 128 dolnoć do refleksji 129 Umiejętnoć wyszukiwania informacji 130 Stałe doskonalenie umiejętnoci 131 7. Umiejętnoci komunikowania się 135 Użytkowanie systemów komputerowych 135 Komunikacja asynchroniczna 137 Komunikacja synchroniczna 149 Zapamiętaj! 154 8. Praca w grupach i uczenie się we współpracy 156 Praca w grupach online 156 Seminaria i konferencje online 170 Ocena współpracy 172 Zapamiętaj! 172 Dodatek. Materiały uzupełniajšce 174 A. Ocena umiejętnoci uczenia się 174 B. Wskazówki praktyczne - jak radzić sobie w e-learningu 177 C. Ocena umiejętnoci korzystania z urzšdzeń wspomagajšcych naukę 179 D. Najważniejsze przyczyny niepowodzeń 182 Słownik terminów spotykanych w e-learningu 183
nightelf87