opis.txt

(3 KB) Pobierz
Alan Clarke - e-learning. Nauka na odległoć 
Autor: Alan Clarke
ISBN: 83-206-1615-6
Iloć stron: 188
Data wydania: 01/2007
Rozmiar 5 MB

Ksišżka "e-learning nauka na odległoć" opisuje zagadnienia zwišzane z szeroko rozumianym samodzielnym uczeniem się za porednictwem elektronicznych rodków komunikacji, tzw. e-learning. Porównuje tradycyjne metod uczenia się z naukš na odległoć, liczne rady i wskazówki dla korzystajšcych z tej formy edukacji.

okładka:
http://komputeks.pl/images/zwkl_e_learning_nauka_na_odleglosc.jpg

Rozdziały:
1. Czym jest e-learning? 11
Wprowadzenie  11
Porównanie umiejętnoci niezbędnych w nauce metodami 
tradycyjnymi i w e-Iearningu  12
Od czego zależy powodzenie w e-Iearningu? 15
Zalety e-Iearningu 15
Sposoby uczenia się  15
Techniki informacyjne 19
Interakcja 19
Zasoby dydaktyczne  20
Praca w grupach i nauka indywidualna 21
Kształcenie formalne i nieformalne 22
Pomoc 22
Rola nauczyciela  23
Wybór odpowiedniego kursu e-Iearningowego 25
Zapamiętaj! 26
2. Umiejętnoci zwišzane z tradycyjnym uczeniem się  28
Umiejętnoć sporzšdzania notatek  28
Umiejętnoć czytania  31
Umiejętnoć samooceny  35
Umiejętnoć wyszukiwania i analizy informacji  35
Umiejętnoć uczenia się w grupie  39
Umiejętnoć pokonywania stresu  40
Zapamiętaj!  41
3. Umiejętnoci i problemy zwišzane z korzystaniem z komputera  42
Ocena własnych umiejętnoci 42
Opcje ułatwień dostępu w systemie Windows  42
Zarzšdzanie plikami  45
Formaty plików 49
Aplikacje 50
Kompresowanie plików 52
Zapisywanie informacji i tworzenie kopii zapasowych  53
ledzenie zmian  54
Wyszukiwanie i ocena przydatnoci informacji  55
Prezentowanie informacji 64
Prawa autorskie 73
Plagiat  73
Programy narzędziowe 74
Zapamiętaj! 74
4. rodowisko nauczania  77
Miejsca, w których można się uczyć 77
Nauka synchroniczna  79
Oprogramowanie do pracy grupowej 83
Systemy do zarzšdzania kursami (MLE lub CMS)   83
Systemy do zarzšdzania nauczaniem (VLE lub LMS) 84
Sieć WWW  86
Intranety i ekstranety  92
Zadania WebQuest  93
Materiały dydaktyczne  93
Nauka metodami łšczonymi  96
Zapamiętaj! 96
5. Umiejętnoci niezbędne w e-Iearningu  98
Trudne poczštki 98
Umiejętnoć organizacji czasu 98
Odpowiedzialnoć 101
Umiejętnoć planowania 103
Umiejętnoć samooceny 104
Umiejętnoć rozwišzywania problemów  107
Umiejętnoć pokonywania stresu 112
Umiejętnoć motywacji 113
Zdolnoć do refleksji 114
Umiejętnoci badawcze 115
Zapamiętaj! 118
6. Rozwijanie umiejętnoci 120
Umiejętnoć organizacji czasu 120
Odpowiedzialnoć 120
Umiejętnoć planowania 120
Umiejętnoć samooceny 124
Umiejętnoć rozwišzywania problemów  126
Umiejętnoć pokonywania stresu 127
Umiejętnoć motywacji 128
dolnoć do refleksji 129
Umiejętnoć wyszukiwania informacji  130
Stałe doskonalenie umiejętnoci 131
7. Umiejętnoci komunikowania się  135
Użytkowanie systemów komputerowych  135
Komunikacja asynchroniczna 137
Komunikacja synchroniczna 149
Zapamiętaj! 154
8. Praca w grupach i uczenie się we współpracy  156
Praca w grupach online  156
Seminaria i konferencje online 170
Ocena współpracy  172
Zapamiętaj! 172
Dodatek. Materiały uzupełniajšce  174
A. Ocena umiejętnoci uczenia się  174
B. Wskazówki praktyczne - jak radzić sobie w e-learningu 177
C. Ocena umiejętnoci korzystania z urzšdzeń wspomagajšcych 
naukę  179
D. Najważniejsze przyczyny niepowodzeń 182
Słownik terminów spotykanych w e-learningu  183
Zgłoś jeśli naruszono regulamin