24.11.2012.docx

(12 KB) Pobierz

Zagadnienie strategicznego planowania marketingowego.

1. W planowaniu mamy do czynienia z planami:

·         rocznymi- krótkoterminowy, plany musza opisywać bieżącą sytuację, cele, strategię, program działania i budżet finansowy na następny rok

·         długoterminowymi- musi widzieć dokąd ta działalność zmierza, opisuje główne czynniki i główne siły które wpływają na naszą organizację w ciągu najbliższych kilku lat, obejmuje długofalowe cele, kierunek strategii marketingowych, oraz narzędzia służące do wykorzystania działań służących w celu osiągnięcia zakładanego sukcesu, plan jest corocznie przeglądany i powinien być na bieżąco aktualizowany (ok. 3 lata)

·         strategicznymi- opisuje sposób w jaki firma będzie się dostosowywać do współczesnych wyzwań i trendów aby wykorzystać szanse pojawiające się w wciąż zmieniającym się otoczeniu. Jest to proces tworzenia i utrzymywania strategicznego dostosowania celów i zdolności firmy do zmieniających się szans rynkowych. Powinien być naszą wskazówką dokąd chcemy zmierzać i co mamy poszukiwać.

Etapy:

1) Analiza sytuacji przedsiębiorstwa- rozpoczyna się od pełnej oceny wewnętrznej firmy i oceny relacji

2) Planowanie

3) Wdrażanie planu

4) Kontrola

Stwierdzenie misji- wyrażenie celu organizacji tego co zamierza ona osiągnąć w szerszym otoczeniu, jest to kierunek dla działania organizacji, jej filozofii i kultury organizacyjnej. Misja powinna być zorientowana na rynku. Musi określać w jakim biznesie działamy. Z misji powinno wynikać: sektor <branża> w którym działamy, wiedza o kliencie dla którego spełniamy swoją ofertę, musimy wyraźnie stwierdzić dlaczego podjęliśmy działalność, jakiego rodzaju przedsięwzięciem jesteśmy.

Audyt zewnętrzny przedsiębiorstwa- szczegółowe zbadanie rynku, konkurencji i otoczenia w którym działa organizacja, kanałów dystrybucji i marketingowych

Audyt wewnętrzny przedsiębiorstwa- analizuje aspekt działania firmy ze skutkami jej działania w mikrootoczeniu

Temat pracy: konkurowanie w aspekcie analizy swot. (kiedy konkurowanie może być szansą lub zagrożeniem a kiedy słabą  lub silną stroną, co ją określa/ wyznacza- czynnik/ wskaźnik, uzasadnić przykłady- gotowe na 15 grudnia, 1-1,5 strony

Zgłoś jeśli naruszono regulamin