most2.doc

(441 KB) Pobierz
OBLICZENIA STATECZNO WYTRZYMAŁOŚCIOWE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Logo PO (kolorowe)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPIS TECHNICZNY

 

1. Przedmiot i cel opracowania

              Przedmiotem opracowania jest zaprojektowanie mostu drogowego tymczasowego nad przeszkodą o szerokości dna 5,8m.

Celem opracowania jest wykonanie projektu mostu drogowego z pomostem asfaltowym od obciążenia klasy „D”. Most jednoprzęsłowy o rozpiętości lt=14,75m.

              Konstrukcję zaprojektowano zgodnie z wymogami zawartymi w następujących normach i literaturze:

-          PN-S-10030:1985 „Obiekty mostowe. Obciążenia”

-          PN-S-10050:1989 „Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe. Wymagania i badania”

-          PN-S-10052:1982 „Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe. Projektowanie”

-          PN-S-10080:1993 „Obiekty mostowe. Konstrukcje drewniane. Wymagania i badania”

-          PN-S-10082: 1992 „Obiekty mostowe. Konstrukcje drewniane. Projektowanie”

2. Zakres opracowania

              Opracowanie obejmuje:

              2.1 Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe ustroju nośnego.

              2.2 Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe elementów pomostu.

              2.3 Rysunki konstrukcyjne przęseł z elementami wyposażenia.

              2.4 Opis Techniczny.

4. Opis konstrukcji

4.1 Dane ogólne:

-          Rozpiętość teoretyczna 14,75m

-          Rozpiętość w świetle podpór 13,50m

-          Użytkowa szerokość mostu 9m.

4.2 Ustrój nośny:

              6 dźwigarów HEB 600 rozstawionych co 1,35 m o długości 14,55 m ze stali 18G2A.

Stężenia belek głównych wykonano z kształtowników – C 300. Stężenia z dźwigarami połączone są na śruby gwintowe o średnicy Ø20 z żebrami o grubości 1cm usztywniającymi dwuteownik . Każdy z dźwigarów oparty jest na przyczółku na łożyskach stalowych nieprzesuwnych z lewej strony i na przesuwnych jedno wałkowych z prawej strony.

4.3 Podpory:

              Podpory stanowią dwa przyczółki monolityczne z betonu B-30 zbrojone zbrojeniem ze stali 18G2B i strzemionami ze stali ST3SX. Przyczółki wysokości 5,20m mają grubość ścianek 0,9m. Ławy fundamentowe o przekroju trapezowym, o wysokości 1,0m i szerokości 3,0m wylewane, z betonu B-30 zbrojone zbrojeniem ze stali 18G2B ułożone na warstwie chudego betonu o grubości 30cm.

4.4 Pomost:

              Pomost wykonany z bali sosnowych o wymiarach 8x14 – 8x16cm układanych w romb na poprzecznicy sosnowej o wymiarze 20x26cm rozstawionej co 1,0m. Nawierzchnia grubości 11 cm z asfaltu lanego.

              Chodniki wykonano z desek sosnowych grubości 6cm ułożonych na balach poprzecznych

              Nawierzchnia na dojazdach wykonano z:

-          Beton asfaltowy – warstwa ścieralna grubości 5cm

-          Beton asfaltowy – warstwa wiążąca grubości 5cm

-          Podbudowa pod nawierzchnię z kruszywa łamanego 30-35cm

-          Beton ochronny 5cm

-          Hydroizolacja 1cm

-          Płyta przejściowa – żelbetowa 30cm

-          Ława żelbetowa 35cm

Powierzchnię styku podpór z gruntem należy zabezpieczyć izolacją przeciwwilgociową.

Obwiednie mostu zrealizowane przez:

-          Nadanie jezdni spadku daszkowego 1,5%

-          Pogrubienie warstwy nawierzchni asfaltowej w części środkowej.

-          Chodniki ze spadkiem 1,5%

-          Odprowadzenie wody z jezdni poprzez wpusty rury odprowadzające Ø5cm

Powłoki antykorozyjne elementów stalowych należy pokryć powłokami ochronnymi po uprzednim wyczyszczeniu ich do pierwszego stopnia czystości i następnie elementy te należy pokryć warstwą pokładową w miejscu wykonania elementów, natomiast na miejscu budowy należy pokryć warstwą emaliową po uprzednim zmontowaniu elementów.

4.5 Poręcze:

              Poręcze zaprojektowano jako słupki z krawędziaków o wymiarach 14x14cm. Słupki o wysokości 115cm i rozstawie 240cm połączono z poprzecznicą za pomocą śrub Ø12.

Uchwyt poręczy stanowią krawędziaki o wymiarach 14x14cm, wypełnienie natomiast – deska, o wymiarach 5x10cm.

Na wysokości 30 cm licząc od ostatniej warstwy chodnika.

 

 

 

 

 

 

OBLICZENIA  STATYCZNO  WYTRZYMAŁOŚCIOWE

1. ZAŁOŻENIA OGÓLNE

Obiekt zaprojektowano dla klasy obciążenia ²D²

Rozpiętość teoretyczna (podporowa) przęsła lt = 14,75 m

Użytkowa szerokość pomostu bu = 6 + 2 * 1,50 = 9,0 m

 

2.PROJEKTOWANIE POKŁADU JEZDNI

Nawierzchnia asfaltowo-betonowa średniej grubości 8 cm na dylach ( 14/8 i 10/8) układanych na romb na poprzecznicach.

 

2.1 OBCIĄŻENIE STAŁE NA 1 DYL O SZEROKOŚCI 8 cm na DŁUGOŚCI

 

WYSZCZEGÓL-

NIENIE

WYMIAR

[m]

WYMIAR

[m]

CIĘŻAR

OBJĘTOŚCIOWY MATERIAŁU

[KN/m]

 

OBCIĄŻENIE

CHARAKT.

[KN/m]

WSPÓŁ.

OBCIĄŻENIA

OBCIĄŻENIE

OBLICZENIOWE

ASFALT LANY

0,05

0,11

23,4

0,221

1,5

0,331

BAL SOSNOWY

0,18

0,16

6,0

0,067

1,2

0,081

SUMA

OBCIĄŻEŃ

        -

-

-

0,288

-

0,412

 

 

2.2  OBCIĄŻENIE  ZMIENNE

 

2.2.1 Rozkład obciążenia kołem

- równolegle do osi mostu                      

               

 

 

 

 

 

 

 

hs = 0,5 [(0,10 + 0,14)/2] = 0,06

b1 = C1 + 2(h - hs)=20 +2(22-6)=0,52 [m]

b2 = C2 + 2(h - hs) = 0,6 + 2(0,22 - 0,06) = 0,92 m

 

- prostopadle do osi mostu

 

 

 

                                

 

 

 

 

 

 

 

2.2.2 Obciążenie taborem samochodowym ²K²

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin