inteligencja-spoleczna.-nowa-nauka-sukcesu full.pdf

(5928 KB) Pobierz
887638454.001.png
4
I NTELIGENCJA SPOŁECZNA
Więcej Ciebie, mniej mnie
106
Kwestia nastawienia
108
Tworzenie zdolności prezencji
112
4. „A” JAK AUTENTYCZNOŚĆ
115
Przyjmij radę Popeye’a
116
Piękny dzień dla inteligencji społecznej
119
Przyklejany uśmiech. Czy można udawać szczerość?
122
Leworęczne komplementy
124
Syndrom szczeniaka
126
Narcyzm. Tak naprawdę chodzi tylko o mnie
128
Zmyłki, walki o władzę i manipulacja
132
Tworzenie zdolności autentyczności
136
5. „C” JAK CZYTELNOŚĆ
139
Droga słów
140
Nabrać wody w usta. Milczenie czasem jest złotem
143
Odtwarzanie ról a prawdziwa mowa
147
Język helikoptera i przemowy w windzie
149
„Czysty” i „brudny” język
152
Językowe maczugi
156
Mózg na spacerze
158
Potęga metafory
162
E-prim. Język rozsądku
163
Tworzenie zdolności czytelności
169
6. „E” JAK EMPATIA
171
Co niszczy empatię?
173
Co wzbudza empatię?
177
Platynowa reguła
183
Ironia profesji empatycznych
185
SIPPP — projekt empatii
189
Empatia w cztery minuty
191
Tworzenie zdolności empatii
194
Spis treści
5
7. O CENA I ROZWÓJ INTELIGENCJI SPOŁECZNEJ
197
Ocena zdolności interakcji
198
Samoświadomość. Postrzeganie siebie tak, jak widzą Cię inni
205
Ocena stylu interakcji — kierowcy, akumulatory,
dyplomaci i samotnicy
207
Ironia zalet i wad
215
Możliwości rozwoju
218
8. I NTELIGENCJA SPOŁECZNA W ŚRODOWISKU PRACY :
P EWNE PRZEMYŚLENIA
221
Rzeczywiste i zbadane skutki społecznej niekompetencji
222
Kultury konfliktu i patologii
226
Hierarchia, testosteron i polityka płci
232
W pracy w porządku, w domu źle
237
Różnorodna układanka
239
Rytuał, ceremonia i celebracja
243
Pozytywne układy. Ruszaj naprzód z nienaruszonym systemem
247
9. I NTELIGENCJA SPOŁECZNA U WŁADZY :
P RZEMYŚLENIA NAD ROZWOJEM PRZYWÓDCÓW
INTELIGENTNYCH SPOŁECZNIE
251
Czynnik drania
252
Arogancja szefa. Koszty i konsekwencje
257
Najlepszy szef, najgorszy szef
261
Władza — skąd pochodzi i jak ją zdobyć?
264
Algebra wpływu
268
Kierowanie, gdy nie jesteś u władzy
269
10. I NTELIGENCJA SPOŁECZNA A KONFLIKTY :
P RZEMYŚLENIA NA TEMAT RADZENIA SOBIE Z LUDŹMI
275
Podwójna spirala konfliktu
276
Po co się kłócić?
284
Kluczowe rozmowy
286
Negocjacje z wartością
289
6
I NTELIGENCJA SPOŁECZNA
E PILOG . I NTELIGENCJA SPOŁECZNA A NASTĘPNE
POKOLENIE . K TO NAUCZA NASZE DZIECI ?
297
Nasze dzieci nie są naszymi dziećmi
298
(Jedyne) dziesięć telewizyjnych wiadomości
301
Lęk kieruje uwagą
306
Zrywanie z uzależnieniem od telewizji
308
Dziecięce zakupy
311
Gry wideo — nowa piaskownica
313
Nauczyciele, rodzice, a może nikt?
318
Tęsknota czy przynależność?
320
Model SPACE dla szkół
325
Recepta na inteligencję społeczną w każdym wieku
327
Skorowidz
329
O autorze
343
Cóż za potęga leży w tym darze
postrzegania siebie tak, jak widzą nas inni,
który mógłby wyzwolić nas od gaf
i niemądrych zachowań.
— Robert Burns (poeta szkocki)
C ZYNNIK „P” W MODELU SPACE oznacza prezencję. Dotyczy ona
tego, jak wpływasz na jednostki i grupy przez swój wygląd ze-
wnętrzny, nastrój i swoje maniery, przez język ciała oraz sposób
zajmowania przestrzeni w pomieszczeniu. Czy jesteś otwarty? Czy
przez swoją postawę lub zachowanie wyrażasz poczucie pewności
siebie, profesjonalizmu, uprzejmości i przyjaznego stosunku do
ludzi, czy może raczej wyrażasz nieśmiałość, niepewność, wro-
gość lub obojętność? Wszyscy musimy zwracać szczególną uwagę
na wrażenie, jakie wywieramy, zwłaszcza jeśli chcemy być akcep-
towani i traktowani poważnie.
887638454.002.png 887638454.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin