sekrety pomiarów w mediach społecznościowych full scan.pdf

(39093 KB) Pobierz
887755510.001.png
Spis treści
O autorze ...................................................................................................... 7
O redaktorze technicznym .......................................................................... 9
Podziękowania ........................................................................................... 11
Przedmowa ................................................................................................ 13
Zacznij od tego ........................................................................................... 15
CZĘŚĆ I
DYLEMATY DOTYCZĄCE DANYCH Z MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH .... 23
Rozdzia 1.
Profesjonalne podejście do mediów społecznościowych .................... 25
Miary w mediach społecznościowych — bez tajemnic ....................................... 27
Poza etap prób i błędów ................................................................................................ 34
Poza miary oparte na zliczaniu .................................................................................... 46
Podsumowanie ................................................................................................................. 51
Rozdzia 2.
Na fali danych z mediów społecznościowych
— przekształcanie danych w informacje ................................................. 53
Jak poradzić sobie z lawiną danych? ......................................................................... 54
Szeroka perspektywa ...................................................................................................... 72
Przedstawianie informacji jako wiedzy ..................................................................... 79
Tworzenie wirtualnego operacyjnego centrum sieciowego ............................. 93
Podsumowanie ...............................................................................................................100
Rozdzia 3.
Aktywowanie biznesu w mediach społecznościowych ....................... 101
Brać udział i skupiać się na ludziach .........................................................................102
Organizowanie biznesu pod kątem mediów społecznościowych ................127
Uspołecznianie firmy .....................................................................................................139
Szybkie wprowadzenie do miar w mediach społecznościowych ..................141
Podsumowanie ...............................................................................................................151
CZĘŚĆ II
ZARZĄDZANIE MEDIAMI SPOŁECZNOŚCIOWYMI
NA PODSTAWIE ANALIZ .......................................................................... 153
Rozdzia 4. Wprowadzanie analityki społecznej ...................................................... 155
Wprowadzenie do analityki społecznej ..................................................................156
Dostosowywanie celów w mediach społecznościowych
do celów korporacji .......................................................................................................171
887755510.002.png
6
Spis treści
Identyfikowanie wspólnych celów biznesowych
w obszarze mediów społecznościowych ...............................................................176
Tworzenie kluczowych wskaźników efektywności .............................................187
Podsumowanie ...............................................................................................................191
Rozdzia 5.
Stosowanie systemu analityki społecznej ............................................. 193
Przejście od strategii do wykonania .........................................................................194
Wzory na wskaźniki KPI ................................................................................................204
Przedstawianie wyników .............................................................................................222
Podsumowanie ...............................................................................................................228
Rozdzia 6. Wdrażanie procesu ciągłej optymalizacji .............................................. 231
Optymalizowanie strategii pomiarów w mediach społecznościowych .......232
Nieoficjalne reguły optymalizacji mediów społecznościowych .....................237
Zmiana kanałów w celu optymalizacji działań w mediach
społecznościowych ........................................................................................................252
Usprawnianie przez optymalny projekt ..................................................................258
Podsumowanie ...............................................................................................................261
CZĘŚĆ III
WIELKIE ZYSKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH ........................... 263
Śledzenie ulotnego zwrotu z inwestycji
w mediach społecznościowych .............................................................. 265
Pokazywanie efektów w złotówkach i zdrowy rozsądek ..................................266
Wyrzuć lejek sprzedaży ................................................................................................287
Dostrzeganie zwrotu z inwestycji w danych .........................................................298
Podsumowanie ...............................................................................................................303
Rozdzia 7.
W świecie korporacji ................................................................................ 305
Spektrum technologii społecznościowych ............................................................306
Wybór dostawcy usług z zakresu analityki społecznej ......................................319
Ocena własnej gotowości do wdrożenia pomiarów
w mediach społecznościowych .................................................................................334
Za wszelką cenę chronić prywatność ......................................................................338
Podsumowanie ...............................................................................................................351
Rozdzia 8.
Planowanie pod kątem społecznościowej przyszłości ........................ 353
Budowanie kultury opartej na pomiarach .............................................................354
Ważne trendy przyszłości ............................................................................................367
Pomiar najważniejszej miary — oddziaływania ...................................................385
Podsumowanie ...............................................................................................................389
Rozdzia 9.
Skorowidz ................................................................................................. 391
ROZDZIAŁ 9.
Planowanie pod kątem
społecznościowej przyszłości
ZAWARTOŚĆ ROZDZIAŁU:
Budowanie kultury opartej na pomiarach.
Dopracowywanie strategii pomiarów w mediach spoecznociowych.
Zdobywanie przewagi przez przewidywanie trendów spoecznociowych.
Pomiar tego, co jest naprawd wane — oddziaywania.
W ksice podzieliem si licznymi sekretami dotyczcymi pomiarów w mediach
spoecznociowych i miar potrzebnych, gdy realizujesz to powane zadanie.
Jednak kiedy planujesz spoecznociow przyszo i mylisz o niej, powiniene
pamita o kilku kluczowych aspektach skutecznych miar mediów spoecznociowych.
Pierwszym z nich jest poziom przygotowania. Wyznacza go wiedza o tym, z czym
wie si angaowanie w kontakt z klientami w mediach spoecznociowych.
W tym obszarze niezbdne jest edukowanie organizacji z zakresu tego, co j
czeka. Wane jest te zaoenie, e zmiana w mediach spoecznociowych jest
czym staym, a skuteczne dzi programy, inicjatywy lub miary sukcesu jutro
mog okaza si nieprzydatne. Dlatego specjalici od pomiarów w mediach
spoecznociowych i osoby niestrudzenie realizujce kampanie oraz programy
mog mie wraenie, e goni za nieuchwytnym celem. Jednak przy zachowaniu
starannoci, pragmatyzmu i dobrej strategii pomiarów moesz osign ten cel.
Z tego ostatniego rozdziau dowiesz si, jak zbudowa w firmie kultur opart
na pomiarach. Zajrzysz te w przyszo i zobaczysz, które trendy maj szans
wedug mnie niedugo si pojawi. W kocowej czci rozdziau przedstawiam
kluczowe pytania, które warto sobie zada w czasie opracowywania miar.
Odpowiedzi na te pytania pozwalaj zdefiniowa strategi pomiarów w mediach
spoecznociowych.
354
Rozdział 9. Planowanie pod kątem społecznościowej przyszłości
BUDOWANIE KULTURY OPARTEJ NA POMIARACH
W mojej codziennej pracy i w ramach konsultacji regularnie zalecam firmom
budowanie kultury opartej na pomiarach. W wikszoci sytuacji zaczynam w ten
sam sposób — od podkrelenia, e zbudowanie kultury wymaga czasu. Jest to
prawd zwaszcza w kontekcie pomiarów cyfrowych i mediów spoecznociowych,
gdzie od pocztku pojawiaj si sprzecznoci. Jak pogodzi olbrzymi prdko
interakcji w mediach spoecznociowych z dostojn powolnoci wprowadzania
zmian w korporacjach? Rozwizaniem jest zanurzenie si w nowej kulturze. Zanurz
siebie i inne osoby w nastawieniu specyficznym dla mediów spoecznociowych
przez zaangaowanie si w nie na poziomie zarówno korporacyjnym, jak i osobistym.
Naleganie na uczestnictwo
Na szczcie dla specjalistów od pomiarów media spoecznociowe powinny by
znane wielu osobom w firmie — od szeregowych pracowników po kadr zarzdzajc.
Pierwsze zadanie osoby promujcej media spoecznociowe polega na upewnieniu
si, e wszyscy w firmie znaj takie media i wiedz, jak z nich korzysta (jeszcze
lepiej jest, kiedy lubi to robi). Konieczna moe si okaza pomoc w zaoeniu
profili na Twitterze wyszej kadrze zarzdzajcej, aby menederowie mogli ledzi
rozmowy na temat marki. Moesz te pokaza rodzaje rozmów prowadzonych na
firmowych stronach na Facebooku, a nawet przeszkoli najwaniejszych czonków
zespou z trudnej sztuki pisania korporacyjnych blogów. Uczestniczenie jest
najszybsz drog do zrozumienia mediów spoecznociowych. Przez zachcenie
pracowników firmy do korzystania z aplikacji, sieci spoecznociowych i urzdze
przenonych moesz przyczyni si do lepszego zrozumienia tych rozwiza.
Jeli organizacja dopiero wkracza w wiat mediów spoecznociowych lub kadra
zarzdzajca jest ogólnie niechtna nowym mediom cyfrowym, moesz przyj rol
wewntrznego promotora, pomóc pracownikom zaoy osobiste konta i pokaza,
jak korzysta z mediów spoecznociowych.
Dobra wiadomo jest taka, e w wielu sytuacjach wkroczenie w wiat mediów
spoecznociowych jest ciekawe. Cho czsto wymaga nauczenia si czego nowego,
firma moe w ten sposób wzmacnia wizi midzy pracownikami. Niektóre organizacje
powanie traktuj to podejcie i nie tylko udostpniaj aplikacje spoecznociowe,
ale te zapewniaj pracownikom potrzebne do korzystania z nich urzdzenia,
np. iPady i/lub smartfony. Wedug firmy Apple iPady zostay przetestowane lub
887755510.003.png 887755510.004.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin