modelowanie-wnetrz-w-3d-z-wykorzystaniem-bezplatnych-narzedzi full.pdf
(
28631 KB
)
Pobierz
Spis treci
Rozdzia 1. Przygotowanie narzdzi ................................................................... 7
Pobieranie plików .............................................................................................................................. 7
Instalacja i konfiguracja ..................................................................................................................10
Pierwszy rzut oka .............................................................................................................................10
Rozdzia 2. Rysowanie rzutu ............................................................................15
Nawigacja .........................................................................................................................................16
Podpowiedzi .....................................................................................................................................20
Tworzenie linii o zadanej długości ...............................................................................................22
Podawanie współrzędnych punktu końcowego linii .....................................................................23
Rysowanie według linii pomocniczych ........................................................................................24
Precyzyjne tworzenie prostokątów ...............................................................................................26
Dodawanie obrysu ...........................................................................................................................29
Dokładne przemieszczanie .............................................................................................................31
Łuki i koła .........................................................................................................................................32
Wieloboki .........................................................................................................................................33
Warto zapamiętać ............................................................................................................................34
Rozdzia 3. ciany .......................................................................................... 35
Wytłaczanie prostoliniowe .............................................................................................................35
Wytłaczanie otworów .....................................................................................................................36
Wytłaczanie wzdłuż dowolnej ścieżki ..........................................................................................40
Bryły obrotowe ................................................................................................................................43
Warto zapamiętać ............................................................................................................................44
Rozdzia 4. Okna i drzwi ................................................................................. 45
Okno. Tworzenie komponentu .....................................................................................................45
Okno. Edycja komponentu i przypisywanie materiałów ...........................................................47
Okna Materials i Components ......................................................................................................51
Wstawianie okien. Precyzyjne obracanie obiektów ....................................................................54
Drzwi. Zagnieżdżanie grup i komponentów ...............................................................................56
Drzwi. Kopiowanie i modyfikowanie komponentów ................................................................59
Skalowanie obiektów ......................................................................................................................62
4
Modelowanie wntrz w 3D z wykorzystaniem bezpatnych narzdzi
Komponenty z opcją Cut opening ................................................................................................65
Komponenty dynamiczne ..............................................................................................................67
Warto zapamiętać ............................................................................................................................71
Rozdzia 5. Materiay ..................................................................................... 73
Podział powierzchni podłogi. Narzędzie Protractor ..................................................................74
Własne tekstury ...............................................................................................................................78
Zapisywanie i porządkowanie kolekcji materiałów ....................................................................80
Edycja materiałów ...........................................................................................................................82
Obracanie tekstury ..........................................................................................................................85
Narzędzie Paint Bucket (1) ............................................................................................................89
Narzędzie Paint Bucket (2). Ukrywanie i wyświetlanie obiektów ............................................91
Teksturowanie odnośników do komponentów ..........................................................................93
Warto zapamiętać ............................................................................................................................97
Rozdzia 6. Wyposaenie wntrza ................................................................... 99
Warstwy ..........................................................................................................................................100
Blokowanie obiektów ....................................................................................................................103
Rzuty ...............................................................................................................................................104
Przekroje .........................................................................................................................................108
Kuchnia. Operacje Boole’a ...........................................................................................................113
Kuchnia. Odbicia lustrzane ..........................................................................................................119
Rysowanie we własnym układzie współrzędnych (Axes) ........................................................123
Wygładzanie ...................................................................................................................................129
Importowanie do pliku i komponenty dynamiczne .................................................................133
Zasłony ............................................................................................................................................134
Warto zapamiętać ..........................................................................................................................137
Rozdzia 7. Owietlenie i prezentacja ...............................................................139
Źródła światła .................................................................................................................................139
Tworzenie szeregu obiektów .......................................................................................................142
Mgła .................................................................................................................................................146
Gotowe lampy ................................................................................................................................148
Sufit .................................................................................................................................................150
Style .................................................................................................................................................153
Cienie ..............................................................................................................................................158
Spacer kamerą ................................................................................................................................163
Wymiary i opisy .............................................................................................................................169
Znak wodny ....................................................................................................................................175
Eksportowanie prezentacji ...........................................................................................................178
Warto zapamiętać ..........................................................................................................................181
Spis treci
5
Rozdzia 8. Materiay i wstpny rendering ........................................................183
Przygotowanie modelu do eksportu ...........................................................................................183
Eksport modelu do pliku XML ....................................................................................................186
Kerkythea. Kamery, światła i obiekty geometryczne ................................................................189
Pierwszy rendering i dobieranie jasności świateł ......................................................................195
Emitery światła ..............................................................................................................................199
Korzystanie z gotowych materiałów ...........................................................................................202
Poprawianie skali tekstury ...........................................................................................................205
Importowanie wybranych obiektów ...........................................................................................208
Tworzenie materiału teksturowanego ........................................................................................211
Materiały emitujące światło .........................................................................................................217
Lustra ..............................................................................................................................................218
Szkło ................................................................................................................................................220
Tło sceny i oświetlenie dzienne ...................................................................................................222
Warto zapamiętać ..........................................................................................................................229
Rozdzia 9. Rendering animacji ........................................................................231
Przygotowanie animacji i oświetlenia ........................................................................................231
Tworzenie własnej biblioteki materiałów ..................................................................................233
Import materiałów KT ..................................................................................................................236
Eksportowanie animacji ...............................................................................................................240
Skorowidz ................................................................................................... 245
Rozdzia 9.
Rendering animacji
W poprzednim rozdziale zajmowałeś się dopracowaniem w Kerkythei „surowego”
modelu wyeksportowanego z Google SketchUp i renderowaniem pojedynczych
obrazów, czyli widoków z poszczególnych kamer. Kiedy potrzebujesz do prezentacji
tylko kilku widoków, bez trudu możesz uruchomić ręcznie rendering każdej kolej-
nej sceny. Trudno jednak byłoby w taki sposób wykonać sekwencję kilkudziesię-
ciu, a może i kilkuset obrazów, składającą się na spacer kamerą po zamodelowanym
wnętrzu. Przy takich właśnie okazjach przydaje się tzw. rendering wsadowy, szerzej
znany pod angielską nazwą
batch rendering
.
Aby skorzystać z renderingu wsadowego, scena musi być w pełni przygotowana
do renderowania już w Google SketchUp. Część pracy została już wykonana
(patrz rozdział 8.). Budowa modelu została skontrolowana w trybie wyświetlania
Monochrome
, błędy w budowie obiektów zostały usunięte, podobnie jak nieużywa-
ne komponenty i materiały. Zdążyłeś też wyłączyć przekroje (
Section Cuts
) i spraw-
dzić ustawienia widoczności obiektów, a może nawet wprowadziłeś w scenie
przezroczyste szyby i emitujące światło powierzchnie (jeśli tak, to te materiały
możesz pominąć przy importowaniu materiałów Kerkythei do Google SketchUp,
czym zajmiesz się niebawem).
Przygotowanie animacji i owietlenia
1.
Otwórz plik z zamodelowanym wnętrzem i zapisz go pod inną nazwą,
np.
wnętrze09.skp
. W trakcie przygotowań będziesz musiał zmodyfikować
część materiałów, dlatego lepiej pracować na innym pliku.
2.
Włącz lub wyłącz cienie, zależnie od tego, czy chcesz wykonywać rendering
nocny czy dzienny.
3.
Korzystając z doświadczeń zebranych przy wykonywaniu wstępnych
renderingów (rozdział 8.), ustaw jasność wszystkich źródeł światła
utworzonych w Google SketchUp. (Jeśli planujesz renderowanie dziennej
Plik z chomika:
liona55
Inne pliki z tego folderu:
macromedia-flash-8-professional.-ksiega-eksperta pełna wersja.pdf
(13011 KB)
magnetyzm osobowości. poznaj sekrety wpływania na innych cała książka.pdf
(6983 KB)
zarządzanie szefem full scan.pdf
(3052 KB)
sześć myślowych kapeluszy full version.pdf
(7964 KB)
Jeffrey Zeldman projektowanie-serwisow-www.-standardy-sieciowe.-wydanie-ii full version.pdf
(33857 KB)
Inne foldery tego chomika:
Angielski
emisja głosu
Filmiki o foto
Filmy (haslo 123)
Fotografia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin