raport_medialny_-_polska_pilka_-_styczen_2012.pdf

(1400 KB) Pobierz
Raport medialny
POLSKA PIýKA
styczeı 2012
915984803.016.png
POLSKA PIýKA
styczeı 2012
Spis treĻci
Spis treĻci ...................................................................................................................................................2
Wstħp.........................................................................................................................................................3
Komentarz ..................................................................................................................................................4
Dane historyczne .........................................................................................................................................6
MedialnoĻę w regionach..............................................................................................................................11
Rozdziaþ I Î Dane miesiħczne......................................................................................................................12
Prasa + internet ........................................................................................................................................12
Rozdziaþ II Î Ekstraklasa.............................................................................................................................16
Prasa........................................................................................................................................................16
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................19
Internet ....................................................................................................................................................20
Rozdziaþ III Î I liga ....................................................................................................................................21
Prasa........................................................................................................................................................21
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................25
Internet ....................................................................................................................................................26
Rozdziaþ IV Î Gwiazdy i bramkarze ..............................................................................................................27
Prasa........................................................................................................................................................27
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................29
Internet ....................................................................................................................................................31
Rozdziaþ V Î Podsumowanie........................................................................................................................33
Prasa + internet ........................................................................................................................................33
Strona 2
media intelligence
915984803.017.png 915984803.018.png 915984803.019.png
POLSKA PIýKA
styczeı 2012
Wstħp
Na podstawie materiaþw medialnych zebranych w styczniu 2012 roku, opracowano raport podsumowujĢcy i systematyzujĢcy
pozyskane informacje. Analizie poddano kluby piþkarskie wystħpujĢce w Ekstraklasie oraz I lidze. Ponadto w raporcie
przedstawiono dane na temat jednego czoþowego zawodnika z kaŇdej z druŇyn Ekstraklasy (Piþkarze wybierani przez rzecznikw
prasowych kaŇdego z zespoþw). Zestawienia pokazujĢ rwnieŇ medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, wystħpujĢcymi
w zachodnioeuropejskich druŇynach. Analizie poddano dziesiħciu goalkeeperw: Artura Boruca, ýukasza Fabiaıskiego, Tomasza
Kuszczaka, Wojciecha Szczħsnego, Przemysþawa Tytonia, Grzegorza Sandomierskiego, ýukasza Zaþuskħ, Marcina Cabaja,
Wojciecha Kowalewskiego i Pawþa Kieszka.
Artykuþy poddane analizie pochodzĢ z monitoringu ponad 1100 tytuþw prasy oglnopolskiej, regionalnej, branŇowej
i specjalistycznej oraz z 20 wybranych portali internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl, www.sport.interia.pl,
www.sportfan.pl, www.se.com.pl, www.efakt.pl, www.dziennik.pl, www.rp.pl, www.sport.pl, www.sports.pl, www.sport.tvp.pl,
www.ekstraklasa.net, www.tvn24.pl, www.eurosport.pl, www.90minut.pl, www.pilkanozna.pl, www.sportowefakty.pl,
www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz www.sport24.pl.
Raport skþada siħ z nastħpujĢcych czħĻci:
Dane historyczne: podsumowanie trzech najbardziej medialnych klubw piþkarskich
z Ekstraklasy, I ligi oraz gwiazd Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy wystħpujĢcych w ligach
zagranicznych.
MedialnoĻę w regionach: Mapa przedstawiajĢca sumħ informacji prasowych na temat
wszystkich klubw Ekstraklasy oraz I ligi w podziale na zasiħg tytuþw regionalnych.
Rozdziaþ I Î Dane miesiħczne: podsumowanie polskich klubw Ekstraklasy i I ligi oraz
zestawienia prezentujĢce polskie gwiazdy i bramkarzy z lig europejskich. Publikacje zawarte w tym
rozdziale pochodzĢ z analizy prasy i internetu. PrzedstawiajĢ statystyki z analizowanego miesiĢca.
Rozdziaþ II Î Ekstraklasa: rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat
zespoþw wystħpujĢcych w Ekstraklasie. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane
portale internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne kluby piþkarskie, najaktywniejsze
wojewdztwa oraz najczħĻciej piszĢce o poszczeglnych zespoþach gazety i portale. W rozdziale
tym moŇna znaleŅę rwnieŇ wycenħ publikacji prasowych dla poszczeglnych zespoþw
Ekstraklasy.
Rozdziaþ III Î I liga: rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat zespoþw
wystħpujĢcych w I lidze. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane portale
internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne kluby piþkarskie i najaktywniejsze
wojewdztwa. W rozdziale tym moŇna znaleŅę rwnieŇ wycenħ publikacji prasowych dla
poszczeglnych zespoþw I ligi.
Rozdziaþ IV Î Bramkarze : rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji, w ktrych
wystħpujĢ nazwiska polskich bramkarzy grajĢcych w zachodnioeuropejskich klubach. Analizie
poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ iloĻci
publikacji na temat zawodnikw oraz wycenħ materiaþw prasowych.
Rozdziaþ V Î Podsumowanie: graficzne zestawienie wybranych informacji prasowych
i internetowych. Prezentacja bieŇĢcych wynikw i danych z poprzednich miesiħcy. KaŇdy kolejny
raport bħdzie uzupeþniany o aktualne wiadomoĻci.
Strona 3
media intelligence
915984803.001.png 915984803.002.png 915984803.003.png 915984803.004.png 915984803.005.png 915984803.006.png 915984803.007.png 915984803.008.png 915984803.009.png
POLSKA PIýKA
styczeı 2012
Komentarz
W styczniu liczba informacji o wszystkich 16 klubach T-Mobile Ekstraklasy spadþa
wzglħdem grudnia. To efekt trwajĢcej przerwy zimowej. JednoczeĻnie wyraŅnie wzrosþa
wzglħdem stycznia 2011. Styczeı, luty i czerwiec naleŇĢ do miesiħcy, w ktrych
medialnoĻę rozrywek polskiej ligi rokrocznie spada do najniŇszych poziomw. Pierwsza
trjka druŇyn cieszĢcych siħ najwiħkszym zainteresowaniem mediw wyglĢdaþa
identycznie jak przed miesiĢcem. Na czele Wisþa Krakw, ktra wyprzedziþa Legiħ
Warszawa i Cracoviħ.
Ponadprzeciħtna liczba publikacji na temat Wisþy Krakw i Legii Warszawa wynikaþa
z faktu, Ňe oba zespoþy awansowaþy do wiosennej fazy Ligi Europy. áBiaþa GwiazdaÑ
okazaþa siħ najbardziej medialnym klubem w Polsce po raz sidmy z rzħdu. Do rekordu
Lecha Poznaı z przeþomu lat 2010 i 2011 klubowi z Reymonta brakuje juŇ tylko czterech
miesiħcy. JednoczeĻnie krakowianie wyprzedzili Lecha w klasyfikacji najbardziej
medialnych druŇyn na przestrzeni ostatniego roku.
TuŇ za czoþowĢ trjkĢ uplasowaþ siħ Lech Poznaı. áNiebiesko-bialiÑ awansowali z pozycji
piĢtej, na jakĢ spadli przed miesiĢcem. Tym razem wyprzedzili lidera tabeli Î ĺlĢsk
Wrocþaw. Na szstym miejscu znalazþa siħ Lechia Gdaısk, a na sidmym Grnik Zabrze.
Najgorzej wypadþo Î dokþadnie tak jak w grudniu Î Podbeskidzie Bielsko-Biaþa, ktre
mimo coraz wyŇszej pozycji w tabeli i sporej przewagi na strefĢ spadkowĢ Î okazaþo siħ
przyciĢgaę mniej uwagħ od niektrych klubw I ligi.
Niewiele zabrakþo, a Podbeskidzie wyprzedziþoby GKS Beþchatw. Przed wspomnianymi
klubami uplasowaþy siħ oba zespoþy þdzkie Î Widzew i ýKS.
W I lidze najlepsze wyniki medialnoĻci osiĢgajĢ Polonia Bytom i Arka Gdynia. Trzecie
miejsce zajħþa natomiast Warta Poznaı, ktra gdyby byþa klasyfikowana w Ekstraklasie,
znalazþaby siħ na 13. pozycji.
W styczniu 2011 roku zdecydowane prowadzenie naleŇaþo do Lecha Poznaı, ktry
niemal dwukrotnie czħĻciej wystħpowaþ w monitorowanych tytuþach prasowych oraz
portalach internetowych. Wzglħdem tamtego miesiĢca Lech straciþ aŇ 32 proc. Î
najwiħcej spoĻrd caþej stawki, nie liczĢc druŇyn, ktre spadþy z Ekstraklasy i ktrych
wynik jest nieporwnywalny. Niewiele mniej, bo o 30 proc. spadþ wynik GKS-u
Beþchatw. Straciþy jeszcze dwa inne kluby Î Ruch Chorzw i Polonia Warszawa Î
odpowiednio 16 i 10 proc. NaleŇy pamiħtaę, Ňe dokþadnie rok temu Lech naleŇaþ jeszcze
do Ligi Europy, co generowaþo spore zainteresowanie wokþ klubu z Poznania. Dopiero
w lutym áKolejorzÑ odpadþ z miħdzynarodowych rozgrywek.
Strona 4
media intelligence
915984803.010.png 915984803.011.png 915984803.012.png
POLSKA PIýKA
styczeı 2012
Zdecydowana wiħkszoĻę klubw opisywana byþa w tym roku czħĻciej aniŇeli w ubiegþym.
Najwiħcej zyskaþ Grnik Zabrze (82 proc.) oraz lider obecnych rozgrywek Î ĺlĢsk
Wrocþaw (78 proc.). Taki wynik to zdecydowany awans w klasyfikacji medialnoĻci
i odczuwalna zmiana w wizerunku klubu. Na trzecim miejscu, jeŇeli chodzi o przyrost,
znalazþa siħ Cracovia. NiŇej sĢ dwa najbardziej medialne obecnie polskie kluby Î Legia
Warszawa (64 proc.) i Wisþa Krakw (56 proc.). W ich przypadku oznacza to spory
sukces, poniewaŇ juŇ wczeĻniej naleŇaþy one do krajowej czoþwki pod wzglħdem
zainteresowania mediw.
Strona 5
media intelligence
915984803.013.png 915984803.014.png 915984803.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin