DZIECIĘCA MATEMATYKA WG EDYTY GRUSZCZYK.doc

(24 KB) Pobierz
DZIECIĘCA MATEMATYKA WG EDYTY GRUSZCZYK- KOLCZYŃSKIEJ

DZIECIĘCA MATEMATYKA WG EDYTY GRUSZCZYK- KOLCZYŃSKIEJ

 

 

 

1.      Kształtowanie świadomości własnego ciała ( nazywanie części ciała)

2.      Wprowadzenie kierunków od osi ciała ( w prawo, w lewo, w przód, w tył)

3.      Zagadki pantomimiczne

4.      Układanie klocków w szeregach wg podanego rytmu i kontynuowanie ciągu

5.      Wysłuchanie rytmów ( wyklaskiwanych, wyśpiewanych) i kontynuowanie go

6.      Układ rytmiczny ułożony z klocków należy wystukać lub zaśpiewać

7.      Wysłuchany rytm ( wyśpiewany, wystukany) należy ułożyć z klocków

8.      Próby samodzielnego układani opowiadań np., co dzieci widziały w zoo

9.      Dostrzeganie następstwa dni i nocy

10.  Dostrzeganie następstwa pór roku

11.  Przewidywanie skutków w sytuacjach życiowych

12.  Projektowanie zabaw tematycznych: dzieci planują zabawę a następnie jej przebieg

13.  Ustalanie, które zmiany są odwracalne a które takimi nie są. np. brudne ręce-, dlaczego trzeba je myć.

14.  Składanie obrazków pociętych na wiele części

15.  Układanie historyjek obrazkowych oraz słowne przedstawienie ich treści.

16.  Przeliczanie obiektów

17.  Dostrzeganie roli ostatniego liczebnika określającego liczbę policzonych obiektów

18.  Przeliczanie elementów od początku do końca i od końca do początku.

19.  Liczenie znikających obiektów np. dźwięku, kroków ustalanie ile ich było.

20.  Liczenie na palcach i innych zbiorach zastępczych

21.  Manipulowanie przedmiotami oraz ustalanie wyniku dodawania i odejmowania ( w zakresie do 10)

22.  Dodawanie i odejmowanie na palcach i innych zbiorach zastępczych

23.  Sytuacje zabawowe, które wymagają rachowania w zakresie do 10 np. zając miał 5 marchewek zjadł 2 ile mu zostało?

24.  Rozdzielanie przedmiotów, np. każdy dostaje po tyle samo owoców

25.  Sensowne grupowanie obiektów przedstawionych na kartach oraz słowne określanie przyjętego kryterium Np. krawiec+ igła=, dlaczego?

26.  Grupowanie nazw i słów np. imiona, kolory

27.  Przeliczanie elementów w zbiorze

28.  Ustalanie równoliczności zbiorów

29.  Wskazywanie wybranych obiektów z ponumerowanych zbiorów np. wskaż 3 motylka

30.  Porównywanie obiektów oraz szacowanie czy są tej samej długości, wielkości

31.  Mierzenie długości stopami, krokami

Zgłoś jeśli naruszono regulamin