Artur Chmielewski fotografia daleko od domu ebook.pdf

(32831 KB) Pobierz
888990205.015.png
SpiS treści
1. ZAmIAST WSTępu, cZYlI DlAcZEgO
DAlEkO OD DOmu FOTOgRAFujE SIę NAjlEpIEj?. . . 21
cZęść I pRZYgOTOWANIA DO WYjAZDu
2. WYbóR TEchNOlOgII — FIlm cZY cYFRA? . . . . . . . 27
3. FOTOgRAFIA cYFROWA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Zasilanie sprZętu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
prZechowywanie Zdjęć, cZyli komputer w podróży. . 34
dobre praktyki fotografii cyfrowej. . . . . . . . . . . . . 39
4. FOTOgRAFIA ANAlOgOWA . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
wybór filmu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
dobre praktyki fotografii analogowej . . . . . . . . . . 53
5. A mOżE INNY FORmAT? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Średni i wielki format . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
panoramy — sZerokie spojrZenie . . . . . . . . . . . . . . . 60
6. AkcESORIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
filtry i osłona prZeciwsłonecZna . . . . . . . . . . . . . . . 66
lampa błyskowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
statyw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
inne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
7. kWESTIA NIEZAWODNOścI SpRZęTu . . . . . . . . . . . 71
8. pRZYgOTOWANIA mERYTORYcZNE . . . . . . . . . . . . 75
5
888990205.016.png 888990205.017.png 888990205.018.png
SpIS TREścI
cZęść II FOTOgRAF W pODRóżY
0 9. SAmOlOTY I lOTNISkA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
10. bEZpIEcZEńSTWO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
11. TORbA cZY plEcAk,
cZYlI W cO TO WSZYSTkO ZApAkOWAć? . . . . . . . . . 91
tradycyjna torba fotograficZna . . . . . . . . . . . . . . . 92
plecak. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
kufer transportowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
sakwy i uprZęże. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
12. kIlkA uWAg O pODRóżOWANIu „NA lEkkO” . . . . . . 99
cZęść III FOTOgRAFOWANIE DAlEkO OD DOmu
13. STYl pRAcY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
cZy robić dużo Zdjęć? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
planowanie versus improwiZacja . . . . . . . . . . . . . . 111
samotnie cZy w towarZystwie? . . . . . . . . . . . . . . . . 112
spojrZenie od wewnątrZ — miejscowy prZewodnik . 116
dyscyplina, cZyli o Zaletach wcZesnego wstawania . 117
14. TEmATY FOTOgRAFIcZNE . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
ludZie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
krajobraZ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
detale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
różne różnoŚci,
cZyli aparat jako wiZualny notatnik . . . . . . . . . . . 141
15. śWIATłO I EkSpOZYcjA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
ŚwiatłomierZ,
cZyli stare, dobre sposoby pomiaru ekspoZycji . . . . 146
barwa Światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
fotografowanie w Świetle Zastanym
i Złych warunkach oŚwietleniowych. . . . . . . . . . . . 155
Złota godZina
i wsZystkie poZostałe pory dnia i nocy . . . . . . . . . . 157
budowanie nastroju Światłem . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Ze słońcem cZy pod słońce? . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
flesZ — Światło (nie)kontrolowane . . . . . . . . . . . . 162
6
888990205.001.png 888990205.002.png 888990205.003.png 888990205.004.png 888990205.005.png
Spi s t reśc i
16. OpOWIADANIE hISTORII . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167
jak Znaleźć temat? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
fotoreportaż i reportaż ilustrowany fotografią . . 168
Zbieraj dźwięki! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
17. kONFlIkTY I WYZWANIA. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175
podróżowanie i fotografowanie Z dZiećmi . . . . . . . 176
podróż służbowa, cZyli Zdjęcia „prZy okaZji” . . . . . 177
cZy płacić Za Zdjęcia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
fotografowanie w trudnych warunkach . . . . . . . . 179
cZęść IV pO pOWROcIE
18. OpRAcOWANIE mATERIAłu . . . . . . . . . . . . . . . . . 193
wybór historii i budowanie opowieŚci . . . . . . . . . . . 194
prZygotowanie narracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196
technika — sprZęt i oprogramowanie . . . . . . . . . . . 198
19. pOkAż SWOjE ZDjęcIA! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
diaporama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
fotokast. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211
blog i fotoblog. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
galeria internetowa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215
fotoksiążka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216
20. ARchIWIZAcjA ZDjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
Zdjęcia cyfrowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
Zdjęcia analogowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
21. bIZNES, cZYlI jAk ZARAbIAć
NA FOTOgRAFII pODRóżNIcZEj? . . . . . . . . . . . . . 229
prZygotowanie i preZentacja portfolio . . . . . . . . . 230
SpIS IluSTRAcjI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
7
888990205.006.png 888990205.007.png 888990205.008.png 888990205.009.png
Samoloty i lotniSka
888990205.010.png 888990205.011.png 888990205.012.png 888990205.013.png 888990205.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin