zabawy dla dzieci.docx

(15 KB) Pobierz

ZABAWY NA INTEGRACJĘ POZNANIE GRUPY ICH IMION

1)      Zabawa w Grzesia:

Cel: przełamanie lodów, uczenie się imion, zabawa

Rekwizyty: duże prześcieradło lub płachta materiału

Przebieg: Dwie osoby trzymają prześcieradło, reszta dzieli się na dwie różne grupy, które stoją po dwóch stronach pionowo trzymanego koca.

Gdy prześcieradło zostaje podniesione do góry, każdy ma szybko wypowiedzieć imię osoby stojącej naprzeciwko. Zasłona opada, uczestnicy zamieniają się miejscami i zabawa zaczyna się od początku

 

2)      Kategorie

Cel: Przełamanie lodów, zabawa, samopoznanie

Rekwizyty: niepotrzebne

Przebieg: Wszyscy siedzą w kole, osoba prowadząca wymienia jakąś grupę ludzi, np. Miłośnicy psów, okularnicy, sportowcy itp.

Osoby które czują się członkami tych grup, wstają i robią mały krok w kierunku środka koła. Przy wymienianiu każdej kategorii ludzi poszczególni uczestnicy albo stoją nieruchomo, albo poruszają się krok po kroku do środka. Zabawa kończy sie gdy, ktoś dotrze do centrum koła.

 

3)      Złap moje imię

Cel: Podniesienie nastroju

Rekwizyty: piłka

Przebieg: Wszyscy przedstawiają sie swoimi imionami. Jedna osoba dostaje piłkę i rzuca ją do kogoś. Osoba która łapie, musi wypowiedzieć imię osoby która piłkę rzuciła. Następnie rzuca do następnej. Zabawa trwa aż wszyscy nauczą się imion wszystkich.

 

4)      Gra w imiona

Cel: Zapoznanie się członków grupy, przełamanie lodów, zabawa

Rekwizyty: niepotrzebne

Przebieg: Uczestnicy siadają w kręgu, pierwsza osoba mówi: nazywam się.....Następna mówi: nazywam się...., a to jest....i wskazanie swojego poprzednika. Przedstawienie trwa, dopóki nie obejdzie całego kręgu

Warianty: przy drugim okrążeniu do imienia dodaje się coś charakterystycznego o danej osobie, np. Jestem śpiewająca Zosia, a to jest wysoki Tomek

 

5)      Nie rozsmieszaj mnie

Cel: Rozwozwój osobisty, zabawa, koncentracja

Rekwizyty: niepotrzebne

Przebieg: Dobieranie sie dwójkami. Jedna osoba usiłuje być poważna i nawet nie uśmiechać się. Partner ma za zadanie ją rozśmieszyć. Kiedy to mu się uda, partnerzy zamieniają się rolami.

Warianty: można próbować rozłościć partnera, ale bez osobistych komentarzy czy fizycznej przemocy.

 

6)      Chińskie posągi

Rekwizyty: niepotrzebne

Cel: podniesienie nastroju, budowanie zaufania

Przebieg: Jedna osoba staje pośrodku w dowolnej postawie. Druga podchodzi i zmienia pozycję ręki i nogi itp. Nastepne robią to samo. Osoba prowadząca w dowolnym momencie mówi: mróz i wtedy każdy zastyga nieruchomo tam, gdzie się akurat znajduje w identycznej pozycji, jak osoba ze środka. Po chwili osoba prowadząca mówi: ,,ciepło” i zabawa trwa dalej

 

ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ

1)      Kogo nie ma wśród nas.

Dzieci trzymają chustę animacyjną. Na znak Animatora wszyscy zamykają oczy. Wtym czasie prowadzący wybiera jedno, bądź kilka dzieci, które wchodzą pod chustę. Pozostałe dzieci otwierają oczy i zgadują kto się schował.

 

2)      Kolorowe wycieczki.

Ciekawa gra ruchowa. Dzieci siedząc na podłodze trzymają chustę animacyjną. Kiedy Animator poda nazwę koloru, osoby trzymające fragment w takim kolorze zamieniają się miejscami.

 

3)      Pod chustą

Dzieci liczą do dwóch. Naraz chustę trzymają na wysokości pasa na dwa podnoszą ją maksymalnie do góry. Animator podaje jeden z kolorówchusty lub jakieś cechy dzieci, np. Osoby w okularach. W tym czasie wszystkie dzieci w okularach zamieniają się miejscami.

 

4)      Do dziury

Do tej zabawy potrzebujemy małą piłeczkę. Dzieci wachlują chustą, tworząc fale. Na chuście umieszczamy piłeczkę. Celem zabawy jest wrzucenie bez użycia rąk piłki do dziury znajdującej się na środku chusty.

 

5)      Twister

Zasady podobne jak w grze Twister. Rozkładamy chustę na podłodze. Animator dwa razy rzuca kolorową kostką. Pierwszy kolor oznacza gdzie dziecko kładzie nogi drugi ręce. Dzieci mogą pozostać w takiej pozycji dopóki wszyscy nie staną na dwóch kolorach.

 

6)      Potwór

Uczestnicy stojąc trzymają chustę na wysokości pasa. Jedna osoba wchodzi pod chustę i staje się potworem. Na znak Animatora dzieci zaczynają wachlować chustą nie pozwalając uciec potworowi

 

7)      Karuzela

Uczestnicy trzymają za uchwyty naprężoną chustę.

Wszyscy śpiewają ,,Hej, ho, hej, ho, do pracy by się szło”

Wtym czasie rytmicznie przekazują chustę najpierw w prawą a później w lewą stronę. W czasie zabawy można przyśpieszać przekazywanie chusty co raz szybciej śpiewając piosenkę.

8)      Kolorki

Dzieci tańcą w rytm muzyki wokół chusty. Gdy muzyka umilknie, stają na kolorze podanym przez Animatora

 

9)      List polecony

Dzieci trzymają chustę na której znajduje się mała piłeczka. Pojedyńczo wchodzą pod chustę i wyciągają ręce przez otwór na środku chusty. Następnie próbuje jak najszybciej złapać piłkę podczas gdy grupa cały czas wachluje chustą. Wygrywa osoba która w przeciągu minutty złapie najwięcej piłek.

 

10)  Pomnik

Dwie/trzy osoby z grupy wchodzą pod chustę tworząc rzeźbę. Następnie pozostałe osoby przez dotyk próbuj,ą ją odtworzyć. Kiedy skończą Animator odsłania rzeźbę i wszyscy porównują kopię do oryginału.

 

PLĄSY

 

1)      Niedźwiadek

Jedna łapka, druga łapka

Ja jestem niedźwiadek

Trzecia łapka, czwarta łapka

A to jest mój zadek

Lubię miodek, kocham miodek

Podbieram go pszczółkom

Jedną łapką, drugą łapką

Albo ciągnę rurką

 

2)      Kaczuszka

Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma skrzydełko

Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma skrzydełka

Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, z jedną nóżką

Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma dwie nóżki

Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma kuperek

Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma dziób

 

3)      Ułana

Ułana, ołana

Łana, łana, duduła, dudułe

Łan uno

Dos uno

Tres banana

Łana, łana, duduła, dudułe

 

4)      Pony

This is story of my pony

Story of my big fat pony

This is story of my pony

This is what he told me:

Front to front to front my baby

Side to side to side my baby

Back to back to back my baby

This is what he told me.

 

5)      Żabki

1.My są żabki, wy są żabki

2.My nie mamy nic takiego

3. Jedna łapka, druga łapka

4. Skrzydełka żadnego

5. Ułakłakła, Ułakłakła

2. My nie mamy nic takiego

3. Jedna łapka, druga łapka,

4. Skrzydełka żadnego.

 

Opis:

1.       Pokazujemy na siebie, następnie na kogoś stojącego z przodu.

2.       Zaprzeczamy ruchem ręki jakoby mielibyśmy coś takiego

3.       Pokazujemy najpierw jedną, potem drugą łapkę

4.       Kręcimy się wokół własnej osi, pokazując skrzydełka

5.       Uginamy lekko kolana, kręcąc dłońmi wokół sibie

 

6)      Osioł

Biegnie sobie mały osioł

Biegnie sobie mały osioł

Biegnie sobie mały osioł od samego rana

Przód, przód przód kochana

Tył tył tył kochana

Bok, bok, bok kochana do samego rana

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin