ZABAWY NA INTEGRACJĘ POZNANIE GRUPY ICH IMION
1) Zabawa w Grzesia:
Cel: przełamanie lodów, uczenie się imion, zabawa
Rekwizyty: duże prześcieradło lub płachta materiału
Przebieg: Dwie osoby trzymają prześcieradło, reszta dzieli się na dwie różne grupy, które stoją po dwóch stronach pionowo trzymanego koca.
Gdy prześcieradło zostaje podniesione do góry, każdy ma szybko wypowiedzieć imię osoby stojącej naprzeciwko. Zasłona opada, uczestnicy zamieniają się miejscami i zabawa zaczyna się od początku
2) Kategorie
Cel: Przełamanie lodów, zabawa, samopoznanie
Rekwizyty: niepotrzebne
Przebieg: Wszyscy siedzą w kole, osoba prowadząca wymienia jakąś grupę ludzi, np. Miłośnicy psów, okularnicy, sportowcy itp.
Osoby które czują się członkami tych grup, wstają i robią mały krok w kierunku środka koła. Przy wymienianiu każdej kategorii ludzi poszczególni uczestnicy albo stoją nieruchomo, albo poruszają się krok po kroku do środka. Zabawa kończy sie gdy, ktoś dotrze do centrum koła.
3) Złap moje imię
Cel: Podniesienie nastroju
Rekwizyty: piłka
Przebieg: Wszyscy przedstawiają sie swoimi imionami. Jedna osoba dostaje piłkę i rzuca ją do kogoś. Osoba która łapie, musi wypowiedzieć imię osoby która piłkę rzuciła. Następnie rzuca do następnej. Zabawa trwa aż wszyscy nauczą się imion wszystkich.
4) Gra w imiona
Cel: Zapoznanie się członków grupy, przełamanie lodów, zabawa
Przebieg: Uczestnicy siadają w kręgu, pierwsza osoba mówi: nazywam się.....Następna mówi: nazywam się...., a to jest....i wskazanie swojego poprzednika. Przedstawienie trwa, dopóki nie obejdzie całego kręgu
Warianty: przy drugim okrążeniu do imienia dodaje się coś charakterystycznego o danej osobie, np. Jestem śpiewająca Zosia, a to jest wysoki Tomek
5) Nie rozsmieszaj mnie
Cel: Rozwozwój osobisty, zabawa, koncentracja
Przebieg: Dobieranie sie dwójkami. Jedna osoba usiłuje być poważna i nawet nie uśmiechać się. Partner ma za zadanie ją rozśmieszyć. Kiedy to mu się uda, partnerzy zamieniają się rolami.
Warianty: można próbować rozłościć partnera, ale bez osobistych komentarzy czy fizycznej przemocy.
6) Chińskie posągi
Cel: podniesienie nastroju, budowanie zaufania
Przebieg: Jedna osoba staje pośrodku w dowolnej postawie. Druga podchodzi i zmienia pozycję ręki i nogi itp. Nastepne robią to samo. Osoba prowadząca w dowolnym momencie mówi: mróz i wtedy każdy zastyga nieruchomo tam, gdzie się akurat znajduje w identycznej pozycji, jak osoba ze środka. Po chwili osoba prowadząca mówi: ,,ciepło” i zabawa trwa dalej
ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ
1) Kogo nie ma wśród nas.
Dzieci trzymają chustę animacyjną. Na znak Animatora wszyscy zamykają oczy. Wtym czasie prowadzący wybiera jedno, bądź kilka dzieci, które wchodzą pod chustę. Pozostałe dzieci otwierają oczy i zgadują kto się schował.
2) Kolorowe wycieczki.
Ciekawa gra ruchowa. Dzieci siedząc na podłodze trzymają chustę animacyjną. Kiedy Animator poda nazwę koloru, osoby trzymające fragment w takim kolorze zamieniają się miejscami.
3) Pod chustą
Dzieci liczą do dwóch. Naraz chustę trzymają na wysokości pasa na dwa podnoszą ją maksymalnie do góry. Animator podaje jeden z kolorówchusty lub jakieś cechy dzieci, np. Osoby w okularach. W tym czasie wszystkie dzieci w okularach zamieniają się miejscami.
4) Do dziury
Do tej zabawy potrzebujemy małą piłeczkę. Dzieci wachlują chustą, tworząc fale. Na chuście umieszczamy piłeczkę. Celem zabawy jest wrzucenie bez użycia rąk piłki do dziury znajdującej się na środku chusty.
5) Twister
Zasady podobne jak w grze Twister. Rozkładamy chustę na podłodze. Animator dwa razy rzuca kolorową kostką. Pierwszy kolor oznacza gdzie dziecko kładzie nogi drugi ręce. Dzieci mogą pozostać w takiej pozycji dopóki wszyscy nie staną na dwóch kolorach.
6) Potwór
Uczestnicy stojąc trzymają chustę na wysokości pasa. Jedna osoba wchodzi pod chustę i staje się potworem. Na znak Animatora dzieci zaczynają wachlować chustą nie pozwalając uciec potworowi
7) Karuzela
Uczestnicy trzymają za uchwyty naprężoną chustę.
Wszyscy śpiewają ,,Hej, ho, hej, ho, do pracy by się szło”
Wtym czasie rytmicznie przekazują chustę najpierw w prawą a później w lewą stronę. W czasie zabawy można przyśpieszać przekazywanie chusty co raz szybciej śpiewając piosenkę.
8) Kolorki
Dzieci tańcą w rytm muzyki wokół chusty. Gdy muzyka umilknie, stają na kolorze podanym przez Animatora
9) List polecony
Dzieci trzymają chustę na której znajduje się mała piłeczka. Pojedyńczo wchodzą pod chustę i wyciągają ręce przez otwór na środku chusty. Następnie próbuje jak najszybciej złapać piłkę podczas gdy grupa cały czas wachluje chustą. Wygrywa osoba która w przeciągu minutty złapie najwięcej piłek.
10) Pomnik
Dwie/trzy osoby z grupy wchodzą pod chustę tworząc rzeźbę. Następnie pozostałe osoby przez dotyk próbuj,ą ją odtworzyć. Kiedy skończą Animator odsłania rzeźbę i wszyscy porównują kopię do oryginału.
PLĄSY
1) Niedźwiadek
Jedna łapka, druga łapka
Ja jestem niedźwiadek
Trzecia łapka, czwarta łapka
A to jest mój zadek
Lubię miodek, kocham miodek
Podbieram go pszczółkom
Jedną łapką, drugą łapką
Albo ciągnę rurką
2) Kaczuszka
Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma skrzydełko
Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma skrzydełka
Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, z jedną nóżką
Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma dwie nóżki
Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma kuperek
Kaczuszka, Kaczuszka, Kaczuszka, ma dziób
3) Ułana
Ułana, ołana
Łana, łana, duduła, dudułe
Łan uno
Dos uno
Tres banana
4) Pony
This is story of my pony
Story of my big fat pony
This is what he told me:
Front to front to front my baby
Side to side to side my baby
Back to back to back my baby
This is what he told me.
5) Żabki
1.My są żabki, wy są żabki
2.My nie mamy nic takiego
3. Jedna łapka, druga łapka
4. Skrzydełka żadnego
5. Ułakłakła, Ułakłakła
2. My nie mamy nic takiego
3. Jedna łapka, druga łapka,
4. Skrzydełka żadnego.
Opis:
1. Pokazujemy na siebie, następnie na kogoś stojącego z przodu.
2. Zaprzeczamy ruchem ręki jakoby mielibyśmy coś takiego
3. Pokazujemy najpierw jedną, potem drugą łapkę
4. Kręcimy się wokół własnej osi, pokazując skrzydełka
5. Uginamy lekko kolana, kręcąc dłońmi wokół sibie
6) Osioł
Biegnie sobie mały osioł
Biegnie sobie mały osioł od samego rana
Przód, przód przód kochana
Tył tył tył kochana
Bok, bok, bok kochana do samego rana
Marianki