EZ46.TXT

(4 KB) Pobierz
46,01 Tak mowi Pan Bog: Brama dziedzinca wewnetrznego, zwrocona ku wschodowi, winna byc przez szesc dni tygodnia zamknieta, natomiast w dniu szabatu winna byc otwarta; takze w czasie nowiu winna byc otwarta.
46,02 Wladca winien przyjsc od zewnatrz przez przedsionek bramy i zatrzymac sie u skraju bramy. Nastepnie kaplani winni zlozyc jego calopalenie i ofiare pojednania, on zas sam winien modlic sie na progu bramy, a nastepnie wyjsc; brama zas winna byc zamkni
46,03 Rowniez i ludnosc kraju winna u przedsionka bramy oddac poklon Panu w dni szabatu i w czasie nowiu.
46,04 Ofiara zas calopalna, ktora wladca sklada Panu, winna w dniu szabatu skladac sie z szesciu barankow bez skazy i jednego barana bez skazy.
46,05 W dodatku ofiara pokarmowa z jednej efy na barana i [jedna] ofiara na baranki w ilosci dowolnej oraz jeszcze hin oliwy na efe.
46,06 Na dzien nowiu ma to byc jeden mlody cielec bez skazy, szesc barankow i jeden baran, maja byc one bez skazy.
46,07 I jedna efe na mlodego cielca, i jedna efe na barana ma on zlozyc jako ofiare z pokarmow, a na baranki w ilosci dowolnej oraz jeden hin oliwy na efe.
46,08 A kiedy przychodzi wladca, winien on wejsc przez przedsionek bramy i wyjsc znowu ta sama droga.
46,09 A kiedy ludnosc kraju podczas uroczystosci zjawia sie przed Panem, to ten, ktory wszedl przez brame polnocna, aby oddac poklon, winien wyjsc przez brame poludniowa, a kto wszedl przez brame poludniowa, winien znow wyjsc przez brame polnocna. Nikt ni
46,10 Wladca winien byc posrodku nich. Kiedy oni przychodza, winien i on przyjsc, a gdy ida, winien i on isc.
46,11 A w czasie swiat i uroczystosci obok ofiary z mlodego cielca zlozy on ofiare pokarmowa z jednej efy i obok ofiary z barana - z jednej efy; obok barankow zas - wedlug jego uznania, a do tego hin oliwy na efe.
46,12 A kiedy wladca chce zlozyc dobrowolna ofiare - czy to calopalenie, czy dobrowolna ofiare biesiadna Panu, to niech otworza mu te brame, ktora wychodzi sie ku wschodowi, i niech zlozy swoje calopalenie i ofiare biesiadna tak, jak to czyni w szabat, a 
46,13 Kazdego dnia winien on zlozyc Panu jednorocznego baranka bez skazy jako calopalenie, winien go zlozyc kazdego rana.
46,14 A jako ofiare pokarmowa winien kazdego rana dodac jedna szosta efy i jedna trzecia hinu oliwy, aby pokropic najczystsza make jako ofiare z pokarmow dla Pana. Niech to bedzie ustawa wieczysta!
46,15 Tak winno sie kazdego rana skladac owce i ofiare pokarmowa, i oliwe - jako ofiare ustawiczna.
46,16 Tak mowi Pan Bog: Jezeli wladca jednemu ze swych synow chce cos podarowac ze swego dziedzictwa, to winno to nalezec do jego synow, ma byc ich wlasnoscia dziedziczna.
46,17 Kiedy zas chce on podarowac cos ze swego dziedzictwa jednemu ze swych slug, to winno to nalezec do niego az do chwili jego wyzwolenia, a potem ma wrocic do wladcy, tylko dziedzictwo jego synow ma do nich nalezec.
46,18 Wladcy nie wolno nic zabrac z dziedzictwa ludu, odzierajac go gwaltem z jego wlasnosci. Ze swojej wlasnosci moze on dac dziedzictwo swoim synom, tak jednak, aby nikt z mego ludu nie zostal pozbawiony swej wlasnosci.
46,19 Nastepnie przeprowadzil mnie przez wejscie, znajdujace sie po stronie bramy, do swietych sal, przeznaczonych dla kaplanow, ktore znajdowaly sie po stronie polnocnej. I oto tu bylo miejsce - w najbardziej do tylu wysunietym rogu po stronie zachodniej
46,20 I rzekl do mnie: To jest miejsce, gdzie kaplani beda gotowac swoje ofiary zadoscuczynienia i przeblagalne, oraz beda piec ofiary z pokarmow, aby nie musieli ich wynosic do zewnetrznego dziedzinca uswiecajac przez to lud.
46,21 Nastepnie zaprowadzil mnie do dziedzinca zewnetrznego i kazal mi przejsc kolo czterech rogow dziedzinca. I oto w kazdym rogu dziedzinca byly male dziedzince.
46,22 W czterech rogach dziedzinca byly male dziedzince, dlugie na czterdziesci lokci i szerokie na trzydziesci lokci. Wszystkie cztery mialy ten sam wymiar.
46,23 A dokola tych czterech biegl mur, a ponizej, tuz przy murze, byly umieszczone paleniska.
46,24 Rzekl On do mnie: To sa miejsca na gotowanie, gdzie sludzy swiatyni maja gotowac zertwy ludu.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin