AVENSIS T25 demontaż konsoli środkowej.doc

(1396 KB) Pobierz
[AVENSIS T25] > rozbieranie centralnej części kokpitu / wymiana radia

[AVENSIS T25] > rozbieranie centralnej części kokpitu / wymiana radia

«  : 14-07-2009, 22:19:09 »

Cytuj

INSTRUKCJA:

ROZBIERANIE CENTRALNEJ CZĘŚCI KOKPITU

TOYOTA AVENSIS T25 (2003-         )

 

Legenda:

kolor niebieski - miejsce 'uchwytu'.

kolor zielony - miejsca zaczepów poszczególnych elementów / miejsca mocowań tapicerki itp.

kolor czerwony - śruby do wykręcenia.

 

Legenda - opis kostek:

kolor brązowy - sterowanie klimatyzacja/nawiewem.

kolor szary - kostka głośnikowa oraz zasilająca radio.

kolor różowy - kostka od sterowania w kole kierownicy.

kolor filoetowy - kostka z listwy ozdobnej (immobilizer, sygnalizator pasów)

 

Nie ponoszę odpowiedzialności za korzystanie z opisanej tu instrukcji, każdy etap przeprowadzasz na własną odpowiedzialność.

 

Krótki opis:

Generalnie, jak w każdym aucie zasada rozbierania kokpitu jest bardzo prosta )ydeczdowanie prođciej niz np. w Yarisie.

Rozbieranie centralnej części kokpitu należy rozpocząć od odkręcenia gałki zmiany biegów.

Następnie łapiemy za mieszek drążka i ciągniemy do góry (najlepiej złapać w miejscach które zostały zaznaczone kolorem niebieskim na foto – należy śmiało pociągnąć). Po zdjęciu osłony należy pamiętać o odłączeniu zapalniczki (najpierw złącze zdjąć z obudowy, a dopiero później rozłączać wtyczki – będziecie wiedzieli o co chodzi jak już wyjmiecie ten element). Za osłoną znajdują się dwie pierwsze śruby (klucz nasadowy 10).

Następnie przystępujemy do zdejmowania listwy ozdobnej. Najlepiej otworzyć/zdemontować schowek i śrubokrętem dopychając zatrzaski ściągać listwę (zatrzaski są koloru żółtego – dobrze je widać patrząc od strony schowka). Listwę najłatwiej ściągać od strony drzwi (na zdjęciu nie są widoczne jeszcze dwa zatrzaski – jeden przy samym rogu deski, drugi bliżej środka auta). Po zdjęciu listwy należy odłączyć kostkę od lampek sygnalizacyjnych pasów pasażera / immobilizera. Pod listwą kryją się kolejne dwie śruby (rozmiar 10) do których potrzebny jest dosyć długi śrubokręt.

Podczas odkręcania ostatniej śruby należy przytrzymywać konsole centralna ponieważ nie trzyma się już ona na żadnych zatrzaskach! (tylko na dwóch bolcach – może się obsunąć).

Radio wraz ze sterowaniem klimatyzacja/nawiewem wyjmujemy pamiętając o odłączeniu kostek (5 szt.)

Po wyjęciu całości możemy oddzielić radio od sterowania klimatyzacja. W tym celu odkręcamy boczne blaszki (4 śruby srebrne – od radia, 2 śruby czarne od sterowania z każdej strony), a następnie ‘rozsuwamy radio ze sterowaniem (część górna – radio pchamy w prawo, część dolną – regulację klimy pchamy w lewo…).

W ten sposób wszystko mamy rozłożone na czynniki pierwsze.

 

Mam nadzieje że instrukcja pomoże niektórym użytkownikom w rozwiązywaniu wszelakich problemów i modyfikacjach przy aucie.

 

Foto:

 

 

 

 

miejsca zaczepów oraz miejsce uchwytu:

 

 

miejsca śrub:

kostki:

 

Osobiście kokpit rozbierałem w celu zamontowania nowego radia.

Teraz mogę obiektywnie wypowiedzieć się iż fabryczny odbiornik to wielkie G obcinające (nie wiadomo czemu) dół i spore pasmo środka….

Na szczęście odkąd pojawił się AVE z nawigacja jest na to dosyć proste rozwiązanie (nie trzeba robić, ‘łapąć’ kształtów od podstaw pod nową ramkę do radia 2DIN). Wystarczy kupić ramkę z wersji od nawigacji (koszt AMX-Łódź – 160 zł) i lekko ją przerobić (jest ona szersza niż 2DIN wiec trzeba ja ‘zwęzić’).

Jak tylko dokończę prace związane z wyglądem kokpitu to na pewno zaprezentuje.

Zaznaczam również (to dla osób które są teraz na etapie zakupów AVE), ze dopłacanie 3,5 tyś do montowanego przez toyote systemu jest bezsensowne.  Za ta samą cenę można mieć coś znacznie lepszego i bardziej uniwersalnego, a po poprawnym montażu wyglądającego NA PEWNO nie gorzej niż seria!!!

Oczywiście kostki są identyczne jak we wszystkich innych toyotach, więc chcąc zainstalować nie fabryczne radio wystarczy zaopatrzyć się w przejściówke TOYOTA > ISO (koszt ok 10-15 zł).

 

Foto:

Wersja tymczasowa w celu sprawdzenia radyjka (pozostało jeszcze zwerzenie, 'dopracowanie' ramki):

Zgłoś jeśli naruszono regulamin