Integralny ośrodek tematyczny: ZABAWY I SPORTY NA ŚNIEGU
Cele ogólne:
· Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.
· Poznanie właściwości śniegu w czasie zabaw w ogrodzie.
Wielokierunkowa aktywność dzieci – LUTY
Temat
dnia
Społeczna,
przyrodnicza,
zdrowotna
Językowa,
literacka
Matematyczna
Muzyczna,
słuchowa
Plastyczna,
techniczna
Ruchowa
(gry, zabawy)
Zabawy na sankach
„Zimowe odgłosy”
– zabawa ortofoniczna.
Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: szu
– szu, wiu – wiu, dzyń
– dzyń, skrzyp
– skrzyp.
„Zabawy na sankach”
– praca z obrazkiem.
Rozmowa o zabawach zimowych i ich bezpieczeństwie.
Poznanie obrazu graficznego głoski s
– litery s, S.
Globalne czytanie wyrazu sanki.
„Zabawy figurami”
– zabawa dydaktyczna.
Grupowanie figur według koloru i kształtu. Liczenie elementów
i określanie ich liczby liczebnikiem.
Rozumienie pojęcia
co drugie.
„Sanki”
– ćwiczenie graficzne
w kartach. Kolorowanie co drugich sanek, dorysowywanie sznurków.
– praca plastyczna. Kalkowanie.
„Wyścigi”
– zabawy z użyciem sanek w ogrodzie przedszkolnym.
K3 s. 16
Podstawa
programowa
Ad1, p. 2
Ad 3, p. 1, 2, 3
Ad 6, p.1, 5
Ad 11, p. 1
Ad 14, p. 2, 4
Ad 4, p. 2
Ad13, p. 1
Ad 14, p. 2
Ad 9, p. 2
Ad 14, p. 2, 3
Ad 1, p.2
Ad 5, p. 3, 4
Ad 6, p. 5
Zimowe sporty
„Zimowe sporty”
– wypowiedzi dzieci. Opowiadanie o sportach uprawianych zimą.
„Zimowy sprzęt sportowy”
Nazywanie sportów i osób je uprawiających.
Globalne czytanie wyrazów: skarpety, sanki, łyżwy, narty
„Zabawy na śniegu”
– słuchanie piosenki. Zapoznanie ze słowami i melodią.
Zabawa ruchowa
przy piosence.
„Skarpety”
– ćwiczenie graficzne.
Łączenie ze sobą skarpetek, na których jest taki sam napis.
„Zimowe zabawy”
– praca plastyczna.
Wycinanie z kolorowego papieru.
„Rzuty śnieżkami”
– zabawa z elementem rzutu w ogrodzie przedszkolnym.
CD2 8 – piosenka „Zabawy na śniegu”
K3 s. 17
Ad 14, p. 4
Ad 1, p. 2
Ad 8, p. 1, 4
Sanie i sanki
„Śnieg”
– ćwiczenia oddechowe. Dmuchanie na kulki z waty.
„Sanie”
– słuchanie wiersza Włodzimierza Scisłowskiego.
Uważne słuchanie treści utworu
i udzielanie odpowiedzi na pytania.
Globalne czytanie podpisu do obrazków sanie i sanki.
Wyjaśnianie pojęć szron, zamieć.
„Słucham i liczę”
Doskonalenie liczenia.
„Zima jedzie saniami”
– zabawa rytmiczna.
Gra na instrumencie perkusyjnym
– trójkącie.
„Sanie i sanki”
– wykonanie zadania
w kartach. Nalepianie brakujących fragmentów.
„Śnieżka”
– zabawa z elementem biegu w ogrodzie przedszkolnym.
paolka_pl