Notatka- program wychowawczy ZS w Cycowie.doc

(28 KB) Pobierz

Notatka

z Programu Wychowawczego Zespołu Szkół im 7Pułku Ułanów Lubelskich

w Cycowie

             

W Zespole Szkół został opracowany Program Wychowawczy, którego nadrzędnym celem jest rozwój jednostki poprzez: wysoki poziom nauczania, wychowawcze  oddziaływanie szkoły, kultywowanie tradycji szkolnych, regionalnych i państwowych oraz budowanie tożsamości szkoły i jej miejsca w środowisku.

 

Program  zawiera IV rozdziały:

 

Rozdział I – założenia ogólne. Opisane są tutaj:

ü      charakterystyka środowiska szkolnego,

ü      cele programu wychowawczego,

ü      podstawa koncepcji wychowawczej,

ü      zadania Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej i samorządu Uczniowskiego,

ü      sposoby wspomagania działań wychowawczych.

 

Rozdział II  - zawiera zakładany kalendarz imprez i uroczystości, m.in. Dzień Edukacji Narodowej, Mikołajki, Dzień Babci i Dziadka, Święto Wiosny, Rocznica Bitwy Cycowskiej z bolszewikami, akcja Sprzątanie Świata, rekolekcje, akcja „Pomóż dzieciom przetrwać zimę”.

 

Rozdział III – to szczegółowe zadania wychowawcze:

ü      doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli,

ü      integracja zespołów klasowych,

ü      przygotowywanie uczniów do wyboru dalszego kształcenia i wejścia na rynek pracy,

ü      przygotowanie do uczestnictwa w kulturze,

ü      kształtowanie poczucia tożsamości i pozytywnej samooceny,

ü      przygotowanie do odpowiedzialnego podejmowania decyzji,

ü      wdrażanie do higieny osobistej i racjonalnego odżywiania się,

ü      życie rodzinne i dbałość o zdrowie psychiczne człowieka,

ü      przygotowanie do życia w społeczeństwie demokratycznym,

ü      rozwijanie postawy twórczej, zaspokajanie potrzeby samorealizacji

ü      kształtowanie postaw proekologicznych

ü      kształtowanie postaw patriotycznych i kultywowanie tradycji.

 

Rozdział IV  opisany jest wzorcowy model wychowanka szkoły. Zakładane jest, że uczeń będzie:

ü      gotów do wzięcia odpowiedzialności za swoje czyny,

ü      przejawiał zaangażowanie w życie społeczne

ü      rozwijał swoje talenty,

ü      wrażliwy na piękno i zaangażowany w ochronę przyrody,

ü      interesował się sprawami szkolnymi i rozumiał problemy środowiska lokalnego,

ü      krytycznie odbierał informacje przekazywane przez środki masowego przekazu i właściwie je interpretował,

ü      szanował godność i mienie drugiego człowieka.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin